/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Mellem uddannelser / Spørgsmål
10  erling_l 510
Hjælp til hovedværk.
Fra : TheOsirisDK
Vist : 479 gange
100 point
Dato : 22-04-08 22:58

Hej. Går i 2.g og skal have fundet et hovedværk. Er endt i lidt af et tidspres så jeg står og mangler et forholdsvis overkommeligt værk. Er der nogen der har noget forslag? Vi har arbejdet mest med romantikken og post modernisme. Så noget indenfor en af de områder?

Kommentar
Fra : MissBe

Dato : 23-04-08 00:10

prøv at se lidt her
kom med et nærmere skud i retning af det du kunne tænke dig

http://www.google.co.uk/search?hl=en&q=hovedv%C3%A6rk+romantik+postmodernisme&btnG=Search&meta=

Kommentar
Fra : johanma

Dato : 23-04-08 00:19

her er der lidt forskelligt romantikken:
http://fc.toender-gym.dk/~fm/1800tal/begivenh/romantik.htm
http://christoph.list-petersen.dk/Dansk/Romantikken%201800%20.htm

Du kunne vælge at skrive om da DK mistede Norge
Den danske stat bankerot
englandskrigene

post modernisme - evt. arkitekturen

Kommentar
Fra : TheOsirisDK

Dato : 24-04-08 20:48

altså, som hovedværk, står jeg og mangler en bog. Helst ikke al for tung. jeg spørge blot til om nogen har læst noget eller kender en inde for disse perioder?

Kommentar
Fra : LisaKris

Dato : 26-04-08 14:55

Når du skriver det på den måde, går jeg ud fra det er i forbindelse med et sprogligt fag.

Under Romantikken blev romanen ganske vist meget populær, men digtet var mindst lige så populær. Óg i en tid, hvor man trak sig ind i sig selv, johanma kommer ind på nogle af grundene, kunne der godt ligge flere betydninger i et enkelt ord. Du kan altså sagtens skrive en opgave på en 8 side om et Emil Aarestrups "Paa Sneen"
Tekster fra romantikken er offentliggjort på adl.dk, hvor man også kan finde en kort ananlyse til dem, som kan hjælpe på vej.

Angående postmodernismen så er perioden jo ikke rigtig afsluttet, det kan derfor være svært at finde materiale i tiden (da udbuddet er lille). Perioden er dog kendt for sine noveller. Jeg kan anbefale Solvej Balles "Ifølge loven"

Håber det kan bruges Lisa