/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Virus i Outlook ?
Fra : bluesky
Vist : 667 gange
500 point
Dato : 22-04-08 17:46

hejsa

Jeg har behov for lidt hjælp.

Jeg benytter Outlook 2002 SP3 og oplever at min mail gennem den sidste uge (typisk midt på dagen) får en masse (flere 100... pr. minut) returmails fra system adm. med beskeden "Undeliverable" sendt til mail adresser som (gudskelov) ikke ligger i mine contacts og som er ukendte for mig. Jeg har kørt Secunia og ad-aware men jeg kan simpelthen ikke slippe af med den. Er der nogen herinde som kender problemet og en kur ?

På forhånd tak
Bluesky

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 22-04-08 17:59

enten har du en såkaldt spambot liggende - det er malware som i det skjulte afsender spam sammen med andre maskiner der er i et botnet og styres af hackere.

eller mest sandsynligt - din mail adresse ligger på en komprimitteret maskine og boten har høstet den via kartoteket og bruger den som afsenderadresse - i og for sig betyder det at du vil modtage mails - også fra dig selv - indtil maskinen er renset. ( du kan faktisk opleve at din udbyder opdager det og lukker din forbindelse indtil maskinen igen er ren)

opret dig som bruger og læs hvordan du lægger en hijackthis log ind her

http://www.spywarefri.dk/forum/

Kommentar
Fra : WinXPeter

Dato : 22-04-08 17:59

Jeg ville prøve at skrive til dem her:

http://www.spywarefri.dk/forum/links/forumindlaeg.htm

Kommentar
Fra : bluesky

Dato : 22-04-08 22:39

Hej igen

Tak for jeres gode forslag og jeg vil prøve dem (og eventuelle andre imorgen), men indtil videre tak. Jeg manglede lige at tilføje at mailserveren (med Win 2000) står hos mig selv.

Men tak for input
Bluesky

Kommentar
Fra : xaque

Dato : 22-04-08 23:08

1.kør denne online virus scanner http://housecall65.trendmicro.com/
den burde finde den og fjerne den

2.installer et virus program (avg) (avast) (comodo)
(spring over hvis du har)

3.installer en firefall (comodo) (outpost)

4.kør hijackthis (hente her http://www.trendsecure.com/portal/en-US/tools/security_tools/hijackthis/download) smid loggen her ind eller på et andet forum

5. installer hitman pro (hentes her: http://87.249.108.115/strider2/link.aspx?name=download) kør det det vil installere en masse kendte anti spyware software som fjerne dit snavns

nu skulle du være clean og klar igen i 14dage ;)

ønsker du at være clean for altid så skift til linux :D

Kommentar
Fra : xaque

Dato : 22-04-08 23:09

firefall = firewall

du springer bare de ting over som du allerede har

Accepteret svar
Fra : axelbjarne

Modtaget 500 point
Dato : 24-04-08 12:16
Kommentar
Fra : bluesky

Dato : 24-04-08 16:55

Hejsa igen

Axelbjarne - du har med din info ramt hovedet på sømmet Dette er nøjagtig casen, da jeg efter at have fulgt de andre gode råd fra miritdk og xaque ikke fandt at min maskine eller server var ramt af virus. Jeg valgte dog at beholde min Avira istedet for Housecall da den har vist sig meget robust i forhold til tidligere versioner af Norman og Norton som jeg tidligere har anvendt - specielt Norman var slem til at få mailserveren til at gå ned.
Så tak til alle men Axelbjarne havde fundet "de vise sten" og få derfor mine point.

Bluesky

Godkendelse af svar
Fra : bluesky

Dato : 24-04-08 16:55

Tak for svaret axelbjarne.