/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
DAX
Fra : jeb3
Vist : 659 gange
100 point
Dato : 22-04-08 16:37

Tja... kunne ikke lige finde et emne der passede, men,.....

Min dreng har købt noget voks der hedder DAX.

MEN det kan IKKE vaskes ud.

Selv vanish har han prøvet.

Margarine og fugtighedslotion.

Der er intet, der hjælper.

Jo.... han har skam også prøvet shampoo.
OGså shampoo specialt til stylet hår.

Er der nogen, der ved hvad der kan vaske dax ud.

Kommentar
Fra : Tilde38

Dato : 22-04-08 16:58

brug opvaskemiddel....

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 22-04-08 17:10

Vi prøver :)

Kommentar
Fra : hyldeborg

Dato : 22-04-08 17:23

Min søn brugte "Dybderensende shampo" fra Matas. Men det går ikke ud første gang. Derefter blev DAX smidt ud.

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 22-04-08 17:38

hehe... DAX er skam smidt ud.

Kommentar
Fra : Tilde38

Dato : 22-04-08 18:01

jeg brugte engang Response Shampoo på min søn.. efter 8xvask var det væk... så nu bruger han opvaskemiddel ind i mellem når det skal vaskes i bund

Kommentar
Fra : dova

Dato : 22-04-08 18:05

Fairy Ultra...opvaskemiddel....eller Håndrens...Plum eller Svarfega.....

Dax voks er et af de produkte jeg har ment i mange år, burde forbydes....jeg kan stadig få nervøse trækninger ved at tænke tilbage på dengang det var det store hit hos min datter og hendes venner.....hår og hovedbund bliver totalt ødelagt af det, både voksen og afrensningen af det....og det er virkelig noget genstridigt skidt at få af igen

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 22-04-08 18:07

Tja... jeg kendte overhovedet ikke til dax før nu.

Men forbudt her i huset... det er det.

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 22-04-08 21:17

Dax voks er,som I har opdaget, ikke til at vaske ud. Der er silicone i Dax voks som jo er et vandskyende produkt.
Din søn skal putte shampoo i håret, inden han gør det vådt, dermed er det muligt at "bryde" siliconen.

Hvis sønnen derefter gerne vil bruge voks, kan jeg anbefale produktet "American crew"
det kan købes mange steder bl.a. her

http://www.billigvoks.dk/american_crew-1431.html?gclid=CPLWq_2x75ICFQxtQgodMiHR3w

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 23-04-08 10:39

Nu har vi fulgt flere råd.

Han puttede balsam i tørt hår.
Ventede 5 min.
vaskede det i opvaskemiddel.
Vaskede det i shampoo.
Brugte en hårkur.

Det hjalp.

Men håret er trods kuren slet ikke som før.
Hans krøller er bare SÅ tørre.
Men det er jo netop pga krøllerne han gerne vil have voks, der virkelilg holder.
Men tror jeg giver ham et glattejern i stedet, og noget mildere voks.

Helt ærligt sådan en gang lort. Han købte det kun, fordi de andre drenge fra klassen brugte det.

Det skulle simpelthen forbydes.

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 23-04-08 20:38

Hej igen

Krøller eller ej - ka´ du huske sangen

Citat
Men tror jeg giver ham et glattejern i stedet

Næ, selvfølgelig gør du ikke det

Men måske skulle du give ham penge til et frisørbesøg. Så han kan få hjælp til de tørre krøller, og gode råd til fremtidig pleje af håret, på den seje måde

Min mand var hos frisøren idag, hun fortalte, at de vanskeligste kunder er unge drenge, som er SÅ bange for at blive klippet 1 mm forkert.......

Jeg kan sagtens huske, hvor usikker/forfængelig/sårbar man er som teenager - og hvor meget det betyder at "se rigtig ud".

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 23-04-08 22:37

Tja p.t. vil han IKKE klippes.

han vil have langt hår.

Så... det er ikke fordi han er bange for at blive klippet 1 mm forkert :)

Tværtimod.
Så har han nu aldrig været sart.

Glattejern, og special conditioner og hårkur.

Annuller spørgsmålet
Fra : jeb3

Dato : 21-05-08 11:33

Vi fandt løsningen ved at følge alverdens råd. (MAtas special shampoo hjalp nu heller ikke)

Men takket være det DAX, har han fået en svampeinfektion i hovedbunden, så nu er han klippet kort håret :(