/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
Puddelulslæt & sår
Fra : mimojo
Vist : 1153 gange
100 point
Dato : 22-04-08 10:14

Hey med jer! Er der nogen der kan hjælpe mig! Jeg har en dejlig mørkebrun ægte dværgpuddel, som i den seneste tid har fået udslæt bag på ryggen, og som har tendens til at brede sig. Hunden er tydeligvis plaget af det, og pelsen synes mat hvor udslættet er.

Udslætter er små sorte pletter eller nærmere prikker som synes at sidde ved hårroden over hele ryggen, så huden synes nærmest mørkgrå og så er der noget sorte pletter som der også sidder i selve pelsen, som jeg kan pille væk. Af og til får hunden sår som ændrer sig til en skorpe som kan pilles væk, men når jeg piller "skruen" væk, gør det tydeligvis ondt hos hunden.

Hvad kan dette være - har været hon dyrlægen sum sagde det var sodeksem?? - og det nok skulle gå over af sig selv, men det ser det ikke ud til. - Kan det være maden - hunden får tørfoder som dyrelægen selv sælger.

Håber nogen derude kan hælpe mig og hunden!

Accepteret svar
Fra : knh15

Modtaget 60 point
Dato : 22-04-08 10:28

Soleksem, det har jeg selv lidt af. Jeg spiste en spiseske tidselolie hver dag, men det skal gøres forebyggende. Om det er det samme med hunde ved jeg ikke. Det er nok bedst at tage dyrlægne med på råd
Det lyder som om det er noget der har stået på længe, så hvad med en ny dyrlæge. Det er da synd for hunden at gå med sådan noget

Godkendelse af svar
Fra : mimojo

Dato : 22-04-08 10:31

Tak for svaret knh15.

Kommentar
Fra : knh15

Dato : 22-04-08 10:37

Det var du hurtig.........Men jeg håber du finder ud af noget brugbart, så din hund kan få det godt igen

Kommentar
Fra : dova

Dato : 22-04-08 10:58

Sodeksem

Det er noget grise får, som følge af en stafylokokinfektion i huden

Prøv lige at komme nogen af de små sorte "prikker" på et stykke vådt, hvidt stof.....hvis de farves rødlige er det fordi din hund har lopper og loppeeksem

Kommentar
Fra : mimojo

Dato : 22-04-08 13:06

Tusind tak for svaret - jeg checker med det samme med et hvidt papir!

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 22-04-08 16:27
Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 22-04-08 16:36

Er du sikker på, at dyrlægen sagde "sodeksem"?? Ikke "soleksem"??

Soleksem går jo nok over af sig selv, hvis I undgår solen...

Hvordan er det gået med at chekke om der er blod i de sorte prikker?

Kommentar
Fra : mimojo

Dato : 24-04-08 15:58

Har checket det sorte pletter på hvidt fugtigt pappir, og det var ikki blod i, da pletterne forblev sorte uden at opløses i fugt! Gad vide hvar der er galt, har vasket hunden både med og uden brug af balsam, men det hjalp ikke! Må hellere i gang med dyrelægen igen!

Kommentar
Fra : knh15

Dato : 24-04-08 16:13

Det skulle du have gjort for længst.....