/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Trojan???
Fra : swarn
Vist : 576 gange
250 point
Dato : 01-03-03 11:47

Jeg har problemer med et par Trojan horse,som jeg ikke kan finde/fjerne når jeg har kører AVG 6.0, kommer der en besked som lyder:
C:\_RESTORE\TEMP\A0089597.CPY Torjan horse Dialer Still Infected
C:\_RESTORE\TEMP\A0092231.CPY Torjan horse IRC/BackDoor.Flood Still Infected

Jeg har Win ME, og er på hele tiden ved DB.Net,jeg har prøvet forskellig scanner.og det hjælper ikke på mit problem.
Er der en der kan fortælle hvor de ligger så jeg kan fjerne dem,så vil jeg blive meget
Nu må det ikke blive for svært for jeg er ikke en nørd til dette.
Hilsen SWARN

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 01-03-03 11:55

Hej swarm

Prøv at fjerne din vira on-line på (det er gratis) http://www.tryus.dk/virus.asp

Mvh
Søren

Kommentar
Fra : summer

Dato : 01-03-03 12:02

http://www.moosoft.com/ En speciel Trojan scanner

mvh
summer

Kommentar
Fra : summer

Dato : 01-03-03 12:04
Kommentar
Fra : summer

Dato : 01-03-03 12:13

Når du har scannet, vender du lige tilbage. Di skal sikkert ind i Registry og slette noget, slemme dreng. Du har vist været i nærheden af uartige sider
summer

Kommentar
Fra : summer

Dato : 01-03-03 12:37

Her er også et andet godt program, specielt designet til dine "heste"

mvh
summer

Kommentar
Fra : swarn

Dato : 01-03-03 13:03

Hej summer glemte du ikke noget,her i dit indlæg 01-03-03 12:37???
Hilsen SWARN

Kommentar
Fra : snovs

Dato : 01-03-03 13:08

Der er kun en ting at sige til sådan en som dig: GRIS

Læs dog noget fornuftigt eller er det allerede forsent ??

http://www.kristne.dk/

Gud forbyde slemme sider

Kommentar
Fra : als

Dato : 01-03-03 13:12

Prøv at gå ind her
http://www.spywarefri.dk/onlinevark.htm
Der ligger et par links til nogle online-trojanscannere. Husk at deaktivere restore først.

Kommentar
Fra : hryttel

Dato : 01-03-03 13:15

Hej Swarn,

Jeg har tidligere svaret på dette spørgsmål.
Lav et genoprettelses punkt, start pc'en på ny. fjern alle gamle genopretningspunkter og du er fri for de galoperede heste.

Mvh,

Henning, Holland *<

Kommentar
Fra : swarn

Dato : 01-03-03 13:42

TIL SNOVS
HVIS DU HAR SET NOGET DER IKKE PASSER DIG,SÅ SKAL DU BARE IKKE OG ELLERS BLIVE VÆK,DET ER DER MANGE DER ER TJENT MED.

Kommentar
Fra : summer

Dato : 01-03-03 14:14

swarn, rolig nu.

snovs, det er ikke lige det rette spm. at komme med moralprædikner i. Du kan vel godt hjælpe en med et problem, selv om du er kristen. F.eks. er jeg selv en personlig kristen, men det det er ikke min sag at fordømme andre - heller ikke din, tværtimod er både du og jeg pålagt betydelig større hjælpsomhed over for vor næste end andre.

swarn, bare come on og ignorer snovs og få løst dit problem. Det skal vi nok klare.
Hvilken windows har du? Er du fortrolig med at kikke i Registry?

mvh
summer

Kommentar
Fra : swarn

Dato : 01-03-03 15:02

Til summer
Jeg har kørt, "The Cleaner 3,5 Build 3517",og der kom ikke noget med Trojan.
Og nej jeg er ikke,"fortrolig med at kikke i Registry"
Kører Win ME.
Hilsen Swarn.

Kommentar
Fra : fusses

Dato : 01-03-03 15:40

Hej Swarn

Jeg har selv haft ligende problem og fik den hjælp (Fra en anden bruger på Kandu)

Denne hjemme side er lige bestemt for denne slags Trojanske Heste!

http://www.anti-trojan.net/en/

Hilsen

fusses

Kommentar
Fra : hryttel

Dato : 01-03-03 16:53

Hej Swarn,

Du kan rengøre dine ”genopretnings punkter”. Det gø du ved at vælge ”Min computer” og med højre klik på c:\ egenskaber, her vælger du at rydde op. Når den er klar med at læse for du en oversigt og der er to faneblade. Vælg nu ”flere muligheder” (2e) her ser du tre muligheder, den nederste er dine ”genopretnings punkter”. Her kan du fjerne dem. Den sidste bliver stående.
Jeg er overbevist om at det virker, spørg Fusses. Han havde det samme problen og hos ham virkede det

Med venlig hilsen,
Henning, Holland *<

Kommentar
Fra : laurenzio

Dato : 01-03-03 16:58

1000 point til summer for din sidste kommentar

Laurenzio

Accepteret svar
Fra : summer

Modtaget 250 point
Dato : 01-03-03 17:22

laurenzio, øh hvad kan de lige veksles til OK, tak for komplimenten.

Hej swarn. Har haft lidt småtravlt, men det ser ud til det går derud af.
Jeg nævnte registry (Registreringsdatabasen) fordi at, selv om man har nedlagt the horse, kan der godt ligge en lille bitte fil i Registry under Dialer, som IKKE har noget at gøre der. Denne fil kan aktivere sådan en Trojan horse Dialer igen, bare du "snuser" til en af de sider påny. Jeg kan lige skrive vejen der ind, så må du selv om, om du vil kikke. I min (win98) er vejen sådan:
Start> Kør> skriv Regedit og OK> Nu skulle du gerne have en side hvor der står Registreringseditor> Klik på Rediger> Søg> Skriv Dialer i søgefeltet> Hvis du bare får en "Dialer" frem hvor der står en masse tal/bogstaver er det OK, hvis der står f.eks. dyr.exe eller noget andet mærkeligt, så sig lige til, hvis ikke du tør slette det.

Spisetid, kalder konen
summer

Kommentar
Fra : solgaard

Dato : 01-03-03 19:29

Ja undskyld jeg blander mig i dit indlæg swarn..

Men Snovs. hvad har dit link med sagen at gøre..?

Mvh Solgaard

Godkendelse af svar
Fra : swarn

Dato : 02-03-03 01:06

Tak for svaret summer.
Til summer.
Jeg siger tak for din iver,jeg har været inde i "Registreringsdatabasen" og det ser farligt ud,så jeg venter til der kommer en ven der kan gå ind i " Registreringsdatabasen" for mig og fixe det for mig.
Så jeg vil lukke denne tråd her,ved at accepter alle dine svar

Kommentar
Fra : swarn

Dato : 03-03-03 22:56

Til summer.
Når jeg er inde i Registreringsdatabasen, og gør som du siger, finder jeg en mappe der hedder MCC. Ude til venstre side,og i den anden side står der Dialer10CallingCard,kan man slette det eller hele mappen???
Jeg er en rigtig lille/stor

Hilsen Swarn.