/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
bare en tanke
Fra : haven313
Vist : 570 gange
10 point
Dato : 21-04-08 17:08

vi har et luftgevær der hjemme som vi bare hygge skyder lidt med.
div. målskiver osv.
For tiden har jeg leget lidt med tanken (slagt mig nu ikke) om at skære løbet af.
vi skyder højest på 20 meters afstand, så kan man evt. cutte ca. 25 cm af.
både af praktiske årsager (ville være lettet at kaste rundt med (så brutale er vi nemlig) )
og så for synets skyld.
hvad siger i?
ville det være muligt eller ville det fucke hele geværet op?

Accepteret svar
Fra : Teil

Modtaget 15 point
Dato : 21-04-08 17:14

Kan du tænke?
Hvis ville du slet ikke spørge så dumt.

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 21-04-08 17:16

Jeg siger la vær! køb en luftpistol.

Godkendelse af svar
Fra : haven313

Dato : 21-04-08 17:17

ej hvor et dejlig nytteløst svar, tak for det teil
rolig nu har jo sagt jeg bare leger med tanken, og der er jo ingen grund til at spilde hinanden tid, med at fortælle hvor dumme vi er.
jeg kan da godt regne ud det ville blive upræcist osv. men kunne da godt tænkes der sad nogle, med personlige oplevelser fra lignende projekter, der kunne fortælle lidt om det..

Kommentar
Fra : haven313

Dato : 21-04-08 17:24

men altså er der nogen der har noget erfaring med dette?

Kommentar
Fra : dova

Dato : 21-04-08 17:29

Det ka' du altså ikke med et luftgevær, du ødelægger det bare.......måden geværet er konstrueret på......trykkammer, løbet, o.s.v. gør at det ikke vil fungere, for det er bygget op med henblik på, at haglet for at opnå den rette hastighed skal igennem hele løbets længde...... i modsætning til et jagtgevær, der bare blæser haglene af sted v.h.a. en sprængladning.

Anskaf en luftpistol i stedet

Kommentar
Fra : haven313

Dato : 21-04-08 17:38

ja okay kan jeg godt se
mange tak :D

Kommentar
Fra : lham

Dato : 21-04-08 18:17

og hvad er så forskellen på en sprængladning og en "luftladning" -hvis det krævede hele løbet fandtes der næppe luftgeværer.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 21-04-08 18:31

Citat
og hvad er så forskellen på en sprængladning og en "luftladning"

At i jagtgeværet er det en sprængladning der blæser nogen små hagl ud gennem løbet, mens i luftgeværet er der et hagl, der i diameter passer i løbet og som "skrues" i en spiral ud gennem løbet v.h.a. et lufttryk

Citat
hvis det krævede hele løbet fandtes der næppe luftgeværer

Ikke forstået

Kommentar
Fra : Airpower

Dato : 19-07-08 20:41

Cutte en pibe, det over lader man til en meget kompetent bøssemager, du har måske nok en nedstryger, men har du det værktøj der skal til for at reife piben op ???????????