/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
trådløst internet
Fra : Nul7
Vist : 486 gange
200 point
Dato : 20-04-08 21:34

Hej jeg er på den igen.

Jeg har et Belking 54g trådløs system, virker ellers fint når det passer den.
Når jeg starter min pc. vil det ikke altid give forbindelse, jeg skal tagen usb stikket ud og isætte det igen, så kommer den.
Den er blevet mere ustabil efter at jeg har installeret Vista sp.1 opgraderingen.
Er der noget der har et forslag?

vh.

Kommentar
Fra : clou

Dato : 20-04-08 21:36

Har desværre ikke nogen løsning på prolemet - kan blot fortælle at jeg har samme problem - selvom jeg "kun" har Windows XP Pro - så jeg følger lige med på tråden her!

Clou

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 20-04-08 22:02

Citat
Jeg har et Belking 54g trådløs system
er det et trådløs netkort til usb porten ?

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 20-04-08 22:08

Har du to skærme med rødt kryds i bunden ved uret på din PC - når du har forbindelse med nettet?

Kommentar
Fra : Nul7

Dato : 21-04-08 07:40

Til o.v.n.
Det er en "Belking wireless G USB network adapter, hvis det siger dig noget.

til Benjamin.
På nuværende tidspunkt virker den, - og nu viser den en dobbeltskærm markeret med en blå kugle.
Når den ikke vil kontakte nettet er der et rødt kryds. Kan det hjælpe dig?

Kommentar
Fra : transor

Dato : 21-04-08 10:16

Hvis den ikke altid vil hoppe på, kan fejlen både være i din usb-trådløs og i driveren eller i opsætningen af sikkerheden i den modsvarende enhed formentlig en router. Er sidstnævnte din egen, eller en i er flere om ?

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 21-04-08 10:49

Når du starten den....
Pcér starter på flere måder, eller retter sover i flere tilstande.
1 Den ener er fra helt slukket - lang opstart
2 fra dvale system standby - lidt kortere opstart
3 fra skærmspare...

En del Vista maskiner har det med at glemme, at de var en del af omverden når de er i dvale. Det har jeg ikke løsningen på. De mister ofte netværk, så for at være sikker på at det heler virker er det for tiden mest smart at lukke disse helt ned, og starte fra bunden hver gang. Det virker ikke helt for Microsoft at lave instant on....

Men hvis du køre XP - det måske være noget af det samme...

Jeg tror du skal prøve at gå ind i enhedshåndteringen (højreklik på denne computer, egenskaber enhedshåndteringen) find ud af hvordan dit netværk USB stik vises her. Hvis du er i tvivl tager du det ud og sætter det igen.

Næste gang fejlen optræder starter du med at åbne enhedshåndteringen - og kontrolere at dit USB netværkskort er vis her... Vis det ikke er vist, er det windows der ikke finder dette.

Hvis dit USB stik vises er der din netværksopsætning, formentlig på din PC den er gal med

Bor du et sted med mange naboer der har trådløstnetværk?

Kan du se andre netværk i din netværksliste?

Har du sikkerhed på WEB/ WPA?

vh Ben

Kommentar
Fra : Nul7

Dato : 21-04-08 12:11

Tak til jer, - Jeg undersøger når jeg får tid, og vender tilbage - lige at bemærke så er det et usb stuk, der fungere som sender, ikke et usb netkort, - jeg køre stationær PC.

Kommentar
Fra : Nul7

Dato : 21-04-08 17:14

Benjamin.

Belking netværk fremkommer i enhedsort. forsøgt opdatere driver, men jeg har den bedste.
Har ikke opserveret andre netværk.
Jeg har tror jeg Web eller Wpa krypteret, sikker netværk.

venlig hilsen 7nul

Accepteret svar
Fra : Benjamin.Hansen

Modtaget 200 point
Dato : 21-04-08 17:21

Næste gang dit netværk ikke er tilgængeligt.

Starter du med at kontrolere om - dit USB stik er vist i enhedshåndteringen....

Hvis det ikke vises kan du prøve om problemet løses ved at bruge et andet USB stik på din PC..

Godkendelse af svar
Fra : Nul7

Dato : 23-04-08 13:30

Tak for svaret Benjamin.Hansen.