/ Forside/ Interesser / Helbred / Slankekure / Spørgsmål
10  briani 560
Plan for en uge
Fra : Broderpivert
Vist : 2299 gange
100 point
Dato : 20-04-08 21:12

Jeg har står og gerne vil tabe mig 5 til 10 kilo nogenlunde hurtigt. Er der nogle som kan komme med en kostplan for en uge, hvor man kan tabe sig 4 til 5 kilo ca.? Jeg dyrker allerede motion hver dag, men mangler bare lige en madplan? har hørt noget om en suppekur, men virker den?

Kommentar
Fra : bøllebob

Dato : 20-04-08 21:26

Suppekure, ananaskure, hvidvinskure og hvad der ellers er sællerter for ugebladene..............joh, i starten, men Du taber kun vand. Det billigste og mest effektive er: Groft, grønt og magert! Prøv endvidere at skære ned på/droppe sukkeret i morgenkaffen/theen. Prøv at erstatte hvedebrødet med fuldkornsbrød. Det er vanskeligt for en gammel ernæringskonsulent andet end at generalisere, når man ikke ved, hvad Du spiser til daglig. Jeg har før haft succes med ovenstående..........fordelt på 3 hovedmåltider + 3 mellemmåltider (sidstnævnte bestående af dejlig frugt). Skift de røde bøffer ud med fjerkræ.

Kommentar
Fra : Nanabanana

Dato : 20-04-08 21:32

Den mest effektive kur, jeg kender, og som jeg ikke er død af endnu, er suppekuren... virkelig effektiv! Nogle taber 7 kg på en uge - afhængigt af startvægt selvfølgelig... Man bliver hamrende mæt, men man skal kunne lide grønsagssuppe! ;) Jeg synes, den smager super godt!

http://www.dk-kogebogen.dk/opskrift2/visopskrift.php?id=20268&Hvidk%C3%A5lskuren%20-%20Suppekuren

værsgo

Kommentar
Fra : Broderpivert

Dato : 20-04-08 21:36

ok, fint med grønsager, men det siges at man tager dobbelt paa igen efter suppekuren???? Og selvf. skal der spises sundt efter kuren.

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 20-04-08 21:38

Jeg vil da gerne give dig et link til suppekuren, men vil absolut ikke anbefale den

http://www.dk-kogebogen.dk/opskrift2/visopskrift.php?id=20268&Hvidk%C3%A5lskuren%20-%20Suppekuren

Nej hvis du vil opnå et vægttab som holder, gælder det om at omlægge sine spisevaner.

Hellere mange små måltider end 3 store, det holder forbrændingen igang. Et lille mellemmåltid er måske bare lidt frugt , en grovbolle med mager ost eller et par gulerødder

Hvis du vil stege kød og fisk, så brug ovnen eller grillpande, spar på brød, kartofler, ris og pasta. Spis masser af grøntsager og drik vand i lange baner.

Giv dig selv lov til at "synde" en gang om ugen, ellers bliver det for surt. Det kan være et stykke god chokolade, vingummi eller hvad du nu kan lide.

Jeg ønsker dig held og lykke med vægttabet.

Kommentar
Fra : Broderpivert

Dato : 20-04-08 21:42

jep, har hørt daarligt om kuren, saa søger da ogsaa en kur hvor maden er varieret fra dag til dag. sammen med motionen. Men mangler bare en plan for hvad der skal spises fra dag 1 til 7.? ville gerne tabe ca. 2 til 3 kilo om ugen eller deromkring, selvom man siger at 1 kilo er det sundeste.

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 20-04-08 21:48

Det kan jeg godt forstå.
Jeg kender 2 personer som har tabt sig virkelig meget via Hjemmets slankeklub.
Her får du kostplan og personlig vejledning

Citat
Vi ved, hvad der virker og kan også hjælpe dig - anonymt og i dit eget tempo hjemmefra. Du kan tabe op til 10 kilo på 12 uger eller gå langsommere frem - du bestemmer.Pris fra 99,- pr måned

Vi samarbejder med SlankeDoktor.dk, der allerede har hjulpet over 89.000 danskere med at tabe sig

http://www.hjemmet.slankedoktoren.dk/

Kommentar
Fra : Broderpivert

Dato : 20-04-08 22:27

ok, men er der ingen som kan komme med en ca plan for en uge. Som sagt vil jeg gerne tabe 2 til 3 kilo og jeg løber ca. 4 km 5 dage om ugen og 7 km 2 dage om ugen. Men mangler bare den plan saa jeg kan smide de kilo om ugen

Kommentar
Fra : bøllebob

Dato : 20-04-08 22:45

I stedet for at modtage diverse reklamer for suppekure, slankeklubber o.m.a. ville jeg anbefale Dig at få en henvisning af Din læge til en diætist!! De fleste læger, giver også god vejledning..........men ikke alle, da de gode læger har hørt om sund ernæring 4 timer på medicinstudiets første år! F.eks. har min læge haft en masse ernæringslære på specialet.......................men en velrenommeret aut. diætist (ikke en lille pilmager anoretikerpige!!!)...................så er Du næsten i mål; resten er så op til Dig og Dig alene. Jeg har da tabt 50 kg. med vejledning fra en god diætist (der iøvrigt er en ret trivelig dame). Jeg var på forgæves, lægeordinerede kure i 40 år, indtil jeg selv tog affære med et: F..... Nej.
Morten

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 21-04-08 05:50

Hermed bevist at de fleste slankekure giver et magert resultat.

Accepteret svar
Fra : sommefuglen

Modtaget 100 point
Dato : 21-04-08 08:02

Her er en hjemmeside med en slankekur, debat, opskrifter om meget andet. Det er gratis at være tilmeldt og der komme hver uge en madplan og opskrifter.

http://www.slank-igen.dk/slankigen2/vaert_valg.php

Kommentar
Fra : tararam

Dato : 21-04-08 09:25

Langt de fleste kure virker fint. Problemet er bare at man ikke holder dem. Sørg for at få de vitaminer kroppen har brug for, og så spis det halve af hvad du gør nu. Så kommer det helt af sig selv.

Kommentar
Fra : Nanabanana

Dato : 21-04-08 16:02

Morgen: A-38 med en smule fibersund/fiberkost på.

Formiddag: en frugt

Middag: en skål blandet salat med salat, gulerødder, kylling/tun, agurk, peber, ærter mm.

Eftermiddag: en skive grovbrød, eller en et stykke frugt

Aftensmad: grøntsager og magert kød/fisk(!!!), lidt kartofler

Aften: frugter og grønsager

Drikkelse: vand

Kommentar
Fra : Nanabanana

Dato : 21-04-08 16:12

kig evt. her:

http://www.slankesiden.dk/index.php?menuID=7

http://www.kandu.dk/spg73184.aspx eller her hvor en anden kandubruger får lavet en madplan til sin slankekur ;)

Godkendelse af svar
Fra : Broderpivert

Dato : 21-04-08 20:31

Tak for svaret sommefuglen.

Kommentar
Fra : millerj

Dato : 19-08-08 16:03

Hvidkålskuren er en god kur, du skal bare vedligeholde den efter, med det menes at du ikke skal begynde at spise flødeskumskager bare fordi kuren er slut. Men jeg tabte mig 3 kilo på en uge, jeg er ikke særlig stor i det, men ville bare prøve .. min veninde som er større, tabte selvfølgelig mere. Men det er altid godt med motion (:

Kommentar
Fra : nannaex

Dato : 21-08-08 19:11

Hej ..

Jeg har i lang tid tækt på at tabe mig, fordi jeg mener at jeg er for tyk. Jeg har i sinde at tabe mig 5-6 kilo og jeg mener om maven & benene. Jeg vil gerne have at sker hurtigt, jeg har/havde dog et meget stort sukkerforbrug. Jeg er slik sulten om aften efter aftensmaden. Jeg håber at nogle herinde har en kur til mig, jeg er iøvrigt en pige på 15 år.

Håber i svarer snart.

fra nanna .

Kommentar
Fra : Nanabanana

Dato : 21-08-08 21:17

Prøv med tørret frugt og generelt bare frugter og grønsager i stave efter aftensmaden... hvis du slet ik ka styre dig, så lav popcorn - ik i microovn, men helt fra bunden... eller en speltbolle med ost... hm... eller knækbrød?

Kommentar
Fra : rmh27

Dato : 01-09-08 16:55

hej
Jeg er selv på kur men jeg bruger energidagbog fra nettet ,det er kalorier man tæller og man kan så bare spise det man plejer , den er god og man laver ikke en hel masse om på sin mad man undgår bare det der feder for meget ,der går sport i det.
Venlig hilsen
rmh27