/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Balslev emigeret til Amerika
Fra : bettinabs
Vist : 844 gange
20 point
Dato : 20-04-08 16:14

Carl Vilhelm August Balslev, født 1832 i København, rejste til Amerika i 1867. Jeg ved (stort set) alt om hans forslægt og tid i Danmark, men har intet kunnet finde om ham efter 1867.
Er der nogen der kan hjælpe eller har ideer?

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 20-04-08 16:49
Kommentar
Fra : Teil

Dato : 20-04-08 16:51
Kommentar
Fra : Teil

Dato : 20-04-08 16:52
Kommentar
Fra : Teil

Dato : 20-04-08 16:54
Kommentar
Fra : Teil

Dato : 20-04-08 16:56
Kommentar
Fra : Teil

Dato : 20-04-08 17:04

Er det danske navn svært at udtale for amerikanere
sker det ofte de tager et andet navn i USA.
Det har jeg flere eksempler på.

Kommentar
Fra : bettinabs

Dato : 20-04-08 17:08

Hej Teil,
Tak for de mange links. Desværre har de umiddelbart ikke bragt mig videre, men sig endelig til hvis du støder på "min" Balslev. Han er min tip-tip-oldefar. Bettina.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 20-04-08 17:17

Tror du virkelig at du finder noget fem min. efter du får et link.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 20-04-08 17:19

http://www.familysearch.org/Eng/search/frameset_search.asp?PAGE=ancestorsearchresults.asp

På denne søgning kommer der over 100 med efternavnet balslev.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 20-04-08 17:20
Kommentar
Fra : Teil

Dato : 20-04-08 17:23
Kommentar
Fra : bettinabs

Dato : 20-04-08 19:35

Hej Teil,
Nej, jeg tror virkelig ikke at jeg finder noget 5 minutter efter at jeg har fået en række links, men nu har jeg nok samlet ledt efter ham i over 200 timer over de sidste 5 år, og der var umiddelbart ikke noget nyt i de links du sendte, i forhold til hvor jeg tidligere har ledt i timevis. Det er jo ikke bare Balslev'er jeg leder efter, men en helt bestemt Balslev....
Men jeg vil være lykkelig hvis du kan lede mig på sporet.
Bettina

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 20-04-08 20:18

Det kan jeg ikke.
Så kunne du jo fra start fortælle lidt mere,
jeg har forgæves givet dig links.
Du må søge vide selv, jeg gider ikke.
Har selv forsvunden slægt i Amerika.
En annonce i bien gav mig nogle spor,
men ikke helt frem.

Accepteret svar
Fra : Teil

Modtaget 20 point
Dato : 20-04-08 20:19

Har du set på passagererlister fra den tid?

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 20-04-08 20:27

Med alle de mange navne og når vi ikke finder ham,
jeg tror han kaldte sig noget andet, men hvad?

>Carl Vilhelm August Balslev

Carl bliver vel til Charles
Vilhelm, nok William (Bill)
August lyder svensk og kan vel bevares over there...
Balslev er helt håbløs, måske udelader han det helt? Svend

Kommentar
Fra : bettinabs

Dato : 20-04-08 20:55

Hej,
Tak for jeres kommentarer. Jeg har ledt i passagerlister via Dansk Udvandrerarkiv men er ikke kommet så langt med de tyske muligheder. Jeg er netop stødt på en Carl Balsleo på Ancestor.com (vist Hamburg-NewYork), måske kan det være ham....
Det lange navn giver ganske rigtig mange kombinations- og forvansknings-muligheder. Bettina

Kommentar
Fra : bettinabs

Dato : 22-04-08 07:58

Jeg tror faktisk der er en god mulighed for at jeg har fundet et spor efter Carl V. A. Balslev!!! Via passagerlister, som foreslået af Teil ovenfor. Der er ihvertfald en "Carl Balsleo" registreret som udrejst fra Hamborg til New York med dampskibet Allemania, med ankomst 10.juni 1867. Jeg har rekvireret kopi af den originale passagerliste, og der står helt sikkert Carl Balslev i håndskrift! Han er anført som Farmer, hvilket også er korrekt ; han var nemlig Avlslærling på Kalbygård ved Låsby da han i 1863 blev far til et uægte barn - min tip-oldefar. Eneste fact som ikke stemmer, er at han opføres som 24 år gammel; han bør have været omkring 34-35 år på det tidspunkt. Kan det mon tænkes at han har løjet om sin alder? De fleste andre danskere som rejste med skibet (56 i alt) var 20-24 år....

TUSIND TAK FOR HJÆLPEN! Pointene går til Teil.

Godkendelse af svar
Fra : bettinabs

Dato : 22-04-08 07:59

Tak for svaret Teil.