/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
Baglæns film
Fra : dr_dem
Vist : 1257 gange
60 point
Dato : 20-04-08 15:58

Hvordan laver man baglæns film der er lavet i pinnacle studio 9?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-04-08 16:29

Ved at optage filmen MEDENS den afspilles baglæns.....

Der findes IKKE programmer der "bare" kan vende filmen

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 20-04-08 16:31

Kan man ikke

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 20-04-08 16:31

Videofilm

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-04-08 16:43

Nej - men kan IKKE bare vende dem....

Du har KUN mulighed ved at OPTAGE den medens den "kører" baglæns.....

Det er lidt "logik for burhøns" da det er DATA der er tale om.....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-04-08 16:44

En "fil" kan ikke læses bagfra

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 20-04-08 16:47

Kan så heller ikke køres bagfra på cameraet

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 20-04-08 16:53

Videofilm kan ikke engang, man skal tilbage til filmruller.
DR legede engang med det og viste en slagtning af en gris, fra da den blev skåret op til den rejste sig efter skuddet.
Også en barnefødsel kørte de baglæns.

Jeg har dog fundet et sted hvor det gøres i Flash.
http://www.tek-tips.com/faqs.cfm?fid=1292

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-04-08 17:12

Citat
Videofilm kan ikke engang

Det er så IKKE korrekt....

Min video kører udmærket baglæns - problemet er så bare at der er begrænsning på HVOR længe den accepterer det

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 20-04-08 17:14

Citat
Min video kører udmærket baglæns - problemet er så bare at der er begrænsning på HVOR længe den accepterer det

Og du får ondt i fingeren og video brænder af

Kommentar
Fra : henrikkrebs

Dato : 20-04-08 17:35

Selvfølgelig kan man med en computer tage en video og 'læse den bagfra'. Afhængig af komprimeringsteknikken kan det være mere eller mindre besværligt - i diverse mpeg-varianter er de enkelte billeder mere 'afhængige af' det foregående end i Studio's native DV-AVI format fx.

Spørgsmålet er så om et sådant software findes til netop Studio. Jeg har ikke fundet noget. Meget af det der findes er tredieparts-sw, så om det findes er ikke til at vide. Der er naturligvis anden software der kan gøre det, men jeg ved bare ikke hvilket.

Tilbage er den hårde metode: 'Grap' hver eneste frame og lav så en video der er sammensat af ene stillbilleder - 1500 billeder á een frames længde giver eet minuts video hvor du selv har bestemt rækkefølgen.

Kommentar
Fra : henrikkrebs

Dato : 20-04-08 17:37

PS - Pinnacle kalder den slags for 'plug in'

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-04-08 17:55

Som allerede nævnt i starten - selvfølgelig er det muligt.....

Men det er KUN ved en HELT NY optagelse af det optagede at det kan lade sig gøre

Og stadig NEJ - en fil KAN IKKE køres bagfra - Det er en NY fil du genererer ud fra de tilgængelige billeder....

Men hvis du mener der er lavet en afspiller der kan køre det hele baglæns i 1½ til 2 timer - så lad os da få den.... Det vil gøre MANGE glade... Også selvom man er nødt til at "optage" det samtidig....

Kommentar
Fra : henrikkrebs

Dato : 20-04-08 19:00

Refi skrev
Citat
Det er lidt "logik for burhøns" da det er DATA der er tale om.....

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 20-04-08 19:03

Citat
Det er lidt "logik for burhøns" da det er DATA der er tale om.....

Måske ikke burhøns men nørder, skal prøves

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 21-04-08 19:25

Har så lige fået at vide at pinnacle studio 10 kan

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 21-04-08 19:37
Kommentar
Fra : henrikkrebs

Dato : 21-04-08 19:48

Jamen, så er det ikke så mærkeligt at jeg ikke kan finde nogen plugin.

Her er hjælpeteksten fra Studio 11 (Nyeste version): "Denne raffinerede effekt tillader dig at ændre hastigheden på ethvert videoklip over et fortløbende område fra 10 til 500 procent af normalen, enten forlæns eller baglæns. Klippets længde ændrer sig i takt med at du ændrer dets hastighed.

Hvis klippet indeholder lyd, så vil det også blive øget eller sænket i hastighed. Du har mulighed for at beholde lydens pitch for at undgå tegnefilmsstemmer i dit lydspor."

Tjekkede lige efter - Studio 9.4 kan ikke klare det.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-04-08 19:58

Ja alle metoderne sker ved NYE optagelser.....

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 21-04-08 20:03

Ja må købe 10 eller 11 (hmmm det koster penge)

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 21-04-08 20:04

Citat
Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-04-08 16:29

--------------------------------------------------------------------------------
Ved at optage filmen MEDENS den afspilles baglæns.....

Der findes IKKE programmer der "bare" kan vende filmen

du har tabt

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-04-08 20:20

Læs du nu lige de vejledninger

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 21-04-08 20:24

Min lille niece har gjort det i 10

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 21-04-08 20:40

Filmen laves som baglæns i pinnacle studio 10 laves færdig og impoteres så til 9 og så er den der

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 21-04-08 20:42

Og ja det kræver flere computer

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 21-04-08 20:50

Confirm

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-04-08 20:54

Citat
Filmen laves som baglæns

Ja - NY film

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 21-04-08 20:54

Ca 800 Kr. for pinnacle studio 10 Jaaaa og hvad så

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 21-04-08 20:58

Citat
Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-04-08 20:54

--------------------------------------------------------------------------------

Citat
Filmen laves som baglæns

Ja - NY film

Nej alt laves på harddisk og flyttes og laves færdig til sidst

Accepteret svar
Fra : henrikkrebs

Modtaget 60 point
Dato : 21-04-08 21:09

Refi n>> Hvad er det du har sat dig i hovedet i dag?
Jeg sidder med en Studio 11 - basisudgaven (købt for 14v dage siden for 499 kr). Åbner et nyt projekt, trækker en 1 min scene ned i projektet, retter egenskaber til 'Baglæns' og starter afspilning i full screen. Det tager ialt 15 sekunder at lave en baglæns afspilning.

Der findes ikke programmer der kan læse baglæns. Jo der gør.
Det er en fil - en fil kan ikke læses bagfra. Jo den kan

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 21-04-08 21:15

Citat
Der findes ikke programmer der kan læse baglæns. Jo der gør.
Det er en fil - en fil kan ikke læses bagfra. Jo den kan

Han har tabt men han vil ikke være ved det

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-04-08 21:37

Citat
It-specialist, selvstændig

Vorherrebevares

NEJ - en fil kan ikke læses bagfra...

Det I leger med der er en fil DER ER INDLÆST og derefter viser den billederne i omvendt rækkefølge - den LÆSER ikke filen BAGFRA

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 21-04-08 21:42

og så baglæns

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 21-04-08 21:47

Når man så bruger RW skiver kan di slettes igen do

Godkendelse af svar
Fra : dr_dem

Dato : 21-04-08 21:52

Tak for svaret henrikkrebs. Det var godt nok min niece meen

Kommentar
Fra : henrikkrebs

Dato : 21-04-08 23:09

I de fleste edbsystemer findes der et fysisk lag og et logisk.

Jeg kan fortælle at i den niche jeg har kaldt mig specialist i (AS/400 - iSeries - i5) findes filbegrebet slet ikke implementeret i det fysiske lag. Filer er kun implementeret i det logiske lag 'virtual storage' og hvad der ligger under dette fysisk er pages af dette mega virtuelle adresserum. Fra disse filer kan man mageligt hente data baglænd (jeg brugte jævnligt operationskoden 'Read Previous')

Osse på en PC kan man læse en vilkårlig page (sektor) af en fil når der er behov. Dette er så osse den mindste del af filen der kan læses. I hvilken rækkefølge data indenfor sektoren læses er svært at sige. Det kan fx variere afhængig af hvilken hardware der er. Tænk bare på et RAID 0 drev. Her kommer første halvdel og sidste ind samtidig. Når først filen er inde kan du mageligt læse filen baglæns.

Næh, de dage man brugte tape er forbi. Og alligevel er dette ingen hindring. Tænk blot på en turing maskine - en af de basale funktioner i denne er 'læs data baglæns'

Kommentar
Fra : henrikkrebs

Dato : 21-04-08 23:17

dr_dem - undskyld, der for en djævel i mig.

Vil du hilse din niece og sige tak.