/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Knitrelyd efter Vista SP1
Fra : madsbs
Vist : 363 gange
250 point
Dato : 20-04-08 13:17

Efter jeg installerede Windows Vista Service Pack 1 på min Zepto 6615 fik jeg en knitrelyd (fra højtalerne) på hvad der til at begynde med lignede helt vilkårlige tidspunkter. Imidlertid så det efter lidt analyse ud til at være ved start af programmer, visse plugins mv. - og også ved systemværktøjer som fx enhedshåndtering. Jeg har geninstalleret driveren til mit Realtek HD-lydkort, men det har ikke afhjulpet problemet.

Er der nogen der har oplevet det samme - og ikke mindst: er der nogen der har en løsning?

Mads

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 20-04-08 15:22
Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 20-04-08 16:58

Prøv at kigge på din højtaler nede med uret - om den skulle stå helt i top.
Det gjorde min efter SP1

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 26-05-08 09:14

Har du fået løst problemet....

Kommentar
Fra : madsbs

Dato : 26-05-08 10:38

Nej. Men det er blevet mærkbart sjældnere, efter jeg prøvede at geninstallere lyddriveren endnu engang i forbindelse med et andet problem, hvor lydikonet forsvandt fra proceslinjen. Den opstår især ved start af programmer, der giver anledning til sikkerhedsmeddelelser fra Vista - men det er ikke konsekvent, så mystikken breder sig.

Omfanget er dog til at leve med nu - selvom jeg godt ved det er en lidt klampet symptombehandling blot at installere sin driver gentagne gange...

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 26-05-08 10:44

Henter du driveren fra producentens hjemmeside? En forkert driver kan godt nok lave rav i den.