/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Ekstern forsvinder...
Fra : Emanuel_Rose
Vist : 494 gange
93 point
Dato : 20-04-08 13:00

Jeg har en lacie 250 GB harddisk med firewire-kabel. JEg har alt min musik gemt på harddisken, og sommetider, når jeg afspiller musikken, forsvinder harddisken pludselig, og der står der ikke er forbindelse. For det meste virker det, at tage ledningen ud og sætte de i igen, men hvorfor forsvinder harddisken i første omgang. Det er dybt frustrerende...

Kommentar
Fra : nickskat

Dato : 22-04-08 20:01

hej
prøv og fjerne dit mucik og så fomater din ekstern og så lig dit mucik over igen og prøv og afspille det

Kommentar
Fra : Emanuel_Rose

Dato : 26-04-08 14:57

Det er bare mystisk, at den kan fungerer fint nok, og så pludselig bare forsvinde, når jeg afspiller musik.

Kommentar
Fra : edison

Dato : 15-07-08 18:34

tjek din strømstyring.
i enhedshåndtering find din firewire port og slå strømstyring fra, altså den der strømspare

Kommentar
Fra : Emanuel_Rose

Dato : 15-07-08 21:02

Hej Edison

Kan du ikke prøve at uddybe dit svar lidt. Jeg kan godt finde min eksterne HD inde i enhedshåndteringen, men derfra og så til at finde strømstyringen for den, er desværre ikke lykkes mig. Jeg kan ikke umiddelbart finde min firewire-port derinde, nogle forslag til, hvad det eventuelt kunne hedde?

Kommentar
Fra : edison

Dato : 16-07-08 04:35

i din ext hd. i enhedshåndtering. er der ikke et flueben, hvor der står. tilad at computeren slukker denne enhed for at spare strøm.
og det samme i ffirewire.
den ext hd. har den sin egen strømforsyning. eller får den strøm. via firewire, hvis den gør kan det også være derfor. at den stopper. der er ikke nok strøm.

Kommentar
Fra : Emanuel_Rose

Dato : 16-07-08 11:10

Nej, jeg synes ikke umiddelbart, jeg kan se fluebenet.
Og jeg kan ikke finde nogen enhedshåndtering for firewire-porten, med mindre den hedder et eller andet ulogisk, som ikke er firewire.
Min eksterne HD har egen strømforsyning.

Kommentar
Fra : edison

Dato : 16-07-08 17:42

underligt.
Hmm.
Kan det være en kabel/Stik fejl.. Har du prøvet med et andet kabel.

Kommentar
Fra : edison

Dato : 16-07-08 17:43

hvilket styresystem bruger du. og er din pc en bærbar.

Kommentar
Fra : Emanuel_Rose

Dato : 16-07-08 18:11

Jeg har kun det ene kabel, men tror ikke det er der fejlen ligger. Jeg har en bærbar med Win XP på.

Kommentar
Fra : edison

Dato : 16-07-08 18:33

er du sikker på det er et firewire, og ikke usb, tilslutning du har.

Kommentar
Fra : Emanuel_Rose

Dato : 17-07-08 17:08

Ja helt hundrede procent sikker. Jeg er ikke komplet dum ud i computere Jeg har fundet ud af, at det er især når jeg belaster harddisken, at den står af. Hvis jeg flytter filer, spiller musik etc.

Kommentar
Fra : edison

Dato : 17-07-08 17:58

desvære har jeg ikke flere idere. men mit bedste bud er at den går i pause, dvs. at din strømstyring slukker ned for den HD.
Håber at der er andre der kan hjælpe.

ps.
Hvad med køling, Den bliver vel ikke for varm. Prøv at åbne boxen og brug disken, og se om det er der hunden ligger begravet.