/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
27. april
Fra : modersvilje
Vist : 524 gange
100 point
Dato : 20-04-08 10:29

Jeg har hørt at jeg skal vente med at købe brugt bil til efter 27. april.
Hvis dette er rigtigt vil jeg gerne vide hvorfor?
Kan det tænkes at det har noget med exporttilskud der nedsættes fra denne dato fra(tror jeg) 9000 til 3000 kr.?
mvh,
Moders Vilje

Kommentar
Fra : ans

Dato : 20-04-08 10:38

Du har sikkert hørt om dette

http://www.bilpriser.dk/news.do?newsid=1962

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 20-04-08 10:46

Ja noget i den stil, der er bare nogen der påstår at jeg så senere kan købe én brugt bil billigere, efter denne dato end hvis jeg skulle købe idag.
M.V.

Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 110 point
Dato : 20-04-08 10:50

Citat
For det første vil man erstatte den hidtil gældende beregning efter faste skalaer for brugte biler og motorcykler med en konkret beregning køretøj for køretøj, som tager udgangspunkt i den afgiftsberegning, der gælder for nye biler, men hvor beløbet for hver enkelt beregningskomponent nedsættes med samme procentdel som det konkrete værditab for selve bilen eller motorcyklen.

For det andet skal der fastsættes en fast nedre grænse på 7.500 kr. for personbiler og 4.000 kr. for varebiler og motorcykler for det beløb, der fratrækkes i forbindelse med godtgørelse af registreringsafgift for brugte biler og motorcykler, der udføres her fra landet.

Den del af lovforslaget er tillagt virkning fra søndag den 27. april 2008.

http://borger.dk/forside/lovgivning/status/faktaside?p_id=242168081

Registreringsafgiften på nye biler blev jo nedsat sidste år.

Godkendelse af svar
Fra : modersvilje

Dato : 20-04-08 12:05

Tak for svaret ans.

Om brugt bilerne bliver billiger må stå hen i det uvisse.
mvh,
Moders Vilje

Kommentar
Fra : yourgod

Dato : 23-04-08 22:00

Hej
Jeg har det helt rigtige svar.. (har nemlig selv undersøgt det )
Det er lovforslag nr 42 som der er tale om. (se link)
http://www.folketinget.dk/doc.aspx?/samling/20072/lovforslag/L42/index.htm
Det er kommet igennem de 3 behandlinger og mangler kun at være igennem ved statsministeren.
Sådan som jeg har forstået det vil de danske eksportørere lade være med at eksportere brugt biler til udlandet, da der ikke er nogen stor fortjeneste på det. Så derfor vil der være et større udbud af dem herhjemme. Så priserne vil falde alt efter "udbud og efterspørgsel", så tålmodighed er en dyd.
Så derfor er det super for en 18-årig knægt som mig
Men hvor hurtigt priserne falder, kan jeg desværre ikke fastslå..