/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Excel: Formel = tom celle
Fra : hbn8900
Vist : 3161 gange
100 point
Dato : 19-04-08 22:46

Jeg har et diagram, som henter sina data fra en kolonne. Nogle celler i denne kolonne indeholder en formel ( =HVIS(D27=0;"";B27/L27) ).
Når grafen vises, vil de "tomme" celler blive tegnet ind som nul. Hvordan kan jeg få grafen til at "hoppe" over celler som kun indeholder formelen?

Med venlig hilsen
HB Nielsen

Kommentar
Fra : myg

Dato : 19-04-08 23:34

Kan du ikke lave en skjult kolonne, hvor du bruger f.eks vopslag til at samle cellerne med, og så lade denne kolonne referere til diagrammet.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 20-04-08 08:16

Brug scatter plot og kurverne afbrydes hvor der er blanke, Svend

Kommentar
Fra : Rosco40

Dato : 24-04-08 20:54

I XP kan du gå ind i Funktioner - Indstillinger - Diagram og vælge at tomem celler skal afbildes som mellemrum.

Husk at klikke på dit diagram før du går ind i indstillinger.

Eller

=HVIS(ER.TOM(celle);IKKE.TILGÆNGELIG();dinformel)

Kommentar
Fra : hbn8900

Dato : 24-04-08 22:25

Den mulighed har jeg også i 2007, som jeg arbejder med. Men min celle er jo ikke tom da den indeholder formlen.

Mener du den skal se sådan ud: =HVIS(ER.TOM(D27);IKKE.TILGÆNGELIG();B27/L27)
Når jeg indtaster ovenstående formel får jeg resultatet #I/T

Kommentar
Fra : myg

Dato : 24-04-08 23:09

Hvis du erstatter TOM med "" kan det måske virke

Kommentar
Fra : Rosco40

Dato : 26-04-08 09:51

resultatet #I/T

Ja! men viser dit diagram ikke det ønskede.

Kommentar
Fra : Rosco40

Dato : 26-04-08 10:00

Denne kunne også bruges
( =HVIS(D27=0;IKKE.TILGÆNGELIG();B27/L27)

men selv om cellen viser #I/T
Skulle den i diagrammet springe over den celle.

Kommentar
Fra : Rosco40

Dato : 26-04-08 10:03

Hvis du sender din mailadresse (i et privat indlæg)
kan jeg sende dig et regnearkseksempel.

Kommentar
Fra : hbn8900

Dato : 27-04-08 21:29

Diagrammet passer, men så har jeg #I/T i cellen, som jeg også gerne vil af med så cellen er tom at se på.

Sender lige en PM til dig med mailadresse.

Kommentar
Fra : Rosco40

Dato : 28-04-08 10:36

Det bliver nok ikke nemt at slippe af med #I/T
så skal vi ud i noget VBA

Hvis du bruger 2007 kan du ved hjælp af betinget formatering sætte tekstfarve til hvid hvis der er fejl i cellen.