/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
1 ROUTER 2 PC'ERE
Fra : frederikshavn
Vist : 514 gange
200 point
Dato : 19-04-08 21:25

hey
Jeg har en ytådløs router mkr netgear,og 2conp.som sjal dele forb.men kan ikke huske hvordan man gør,så vidt jeg husker er der noget med start-kør-cmd-ip config,og de oplysninher skal indsæyyes et sted,er der nogen der har en gude yil dette,gerne med billeder,da jeg lige er blevet opereret i øjnene

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 19-04-08 21:39

som super bruger ved du nok at dette er besvaret mange ganeg her inde.
Skriv netgear i søgefeltet eller router så kommer der mange svar.

cmd

ipconfig /all

giver oplysninger om din Ipkonfiguration - Ip adresse og standardgatway mm

Det der volder dog problemer at formentlig at første opsætning laves med kabel
(ikke starte med at tro du kan gøre det trådløst...)

Ellers kan du finde din manual på http://netgear.dk/

Disse beskriver det nok mere pædagogisk end os her inde...

God bedring med dine øjne

vh ben

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 19-04-08 21:58

Du har fået en CD med den netgear.
Og der er vist en vejledning / wizard som hjælper dig til at sætte den op.

Jeg har desværre kun DLink og Hawking som jeg kender.

Men princippet er nogenlunde det samme for dem alle.

Kommentar
Fra : Jorgen_ros

Dato : 19-04-08 23:13

Du skal først forbinde en PC til routeren med et netkabel.

Følg anvisningrne på denne side.

http://kundeservice.tdc.dk/privat/internet/faq.php?id=6480

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 19-04-08 23:23

Jorgen_ros

Har du erfaringer med at TDC-Netsupport virker hos andre end TDC ?

Det link du har lagt, er jo beregnet på opsætning af TDC løsmninger.

Det er jo rart at vide om det er all round anvendeligt.. Da der jo er mange der slås med netværk og det er de samme løsninger vi gentager igen og igen...

vh ben

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 200 point
Dato : 20-04-08 00:41

Der er link til en fin guide med billeder i indlægget fra Jorgen_ros, frederikshavn hent PDF filen der får du vejledning til Netgear router som TDC forhandler, der er også link Netsupport men den kan du kun bruge hvis du har TDC som udbyder, for nemheds skyld lægger jeg download link til PDF filen her: http://download.tdconline.dk/pub/tdconline/kundeservice/3333_Netgear-Router-54.Mbit.pdf oppe i værktøjtøjs bjælken i Adobe Reader kan du sætte visning til for eksempel 200% for bedre at kunne se billederne, du ved sikkert allerede at du kan forstørre teksten på mange internet sider ved at holde Ctrl tasten nede mens du ruller med hjulet på musen, det sidste her er skrevet for at du bedre kan se, du skriver at du har problemer efter en øjen operation, og jeg vil ønske dig god bedring med øjnene.
Som allerede nævnt skal du starte med en computer som er tilsluttet med kabel, sæt så routeren op som i vejledningen, så kan du bruge dit trådløse netværk efter at have genstartet computer og fjernet kablet, kom herind igen hvis du løber ind i problemer, husk at beskrive meget nøjagtig hvilke problemer du har, så er det lettere for os at hjælpe, god weekend

Godkendelse af svar
Fra : frederikshavn

Dato : 28-04-08 18:41

Tak for svaret o.v.n..

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 29-04-08 03:40

Selv tak, du kom i gang med det trådløse net ikke ?