/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Ordbog i Nokia 6300
Fra : Emanuel_Rose
Vist : 1581 gange
45 point
Dato : 19-04-08 20:55

HeY
Er der nogen, som ved, hvordan filan ordbogen i en Nokia 6300 kommer til at virke ordentlig. Den kan sagtens stave almindelige ord, men overhovedet, og jeg mener, overhovedet ikke huske ord, som man staver for den. Det er dybt frustrerende. En af mine kammerater har det samme problem, med den samme model...Jeg kan ikke opdatere noget software, da jeg åbenbart har det nyeste, som desværre stadig stinker

Accepteret svar
Fra : HelleBirgitte

Modtaget 55 point
Dato : 19-04-08 21:09

Måske kan det her hjælpe dig

Citat
Har en Nokia 6300 med soft 04.70 (Ved godt de findes nyere)
> Problemet ligger I at T9 ordbogen ikke husker nye ord.

Jeg har selv lige anskaffet sådan en telefon.

Min oplevelse er, at hvis jeg skriver et ord, telefonbogen ikke kender og
jeg trykker på "stav" og skriver ordet - så bliver det ikke indsat i
ordborg. Det er altså et "engangs-ord".

Hvis jeg derimod, når jeg har skrevet et ord ordbogen ikke kender, sletter
det jeg har skrevet og vælger "vælg" -> "indsæt ord" og skriver det her. Så
kan telefonen huske det til næste gang.

Prøv evt. selv at lave en test, jeg er næsten sikker på det fungere som
beskrevet.

http://groups.google.com/group/dk.teknik.telefoni.mobil/browse_thread/thread/5728b88495117d82

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 19-04-08 21:43

Tilføj nyt ord til ordbogen

Hvis du ikke har held med at finde et ord, kan du selv tilføje det til ordbogen:
Tryk først på * gentagne gange for at se mulighederne igennem som beskrevet ovenfor.
Tryk herefter på Stav.
Skriv ordet på almindelig vis, og tryk på Navigationstasten.

Information
Telefonen skifter selv til stort begyndelsesbogstav efter et punktum.

Luk vindue

Skift mellem store og små bogstaver

Tryk på # for at skifte mellem store og små bogstaver.

Indsæt mellemrum, punktum, komma

Tryk på 0 for at indsætte et mellemrum mellem ord.
Tryk på 1 for at indsætte et punktum.
Tryk på 1 efterfulgt af * for at indsætte et komma.

Indsæt specialtegn

Tryk på * og hold tasten nede et øjeblik for at få vist en side med specialtegn.
Markér det ønskede tegn, og tryk på Navigationstasten

Herfra, hvor du kan finde hele din manual http://kundeservice.tdc.dk/privat/mobil/manual/ den linker nok ikke direkte til din model, så du må lige udfylde felterne

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 19-04-08 23:41

Ord der indtastes manuelt bliver ikke gemt i ordbogen medmindre det som nævnt ovenfor er i forbindelse med at man løber tør for muligheder og vælger "stav"

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 19-04-08 23:48

Jamen er det ikke også kun ord - hvor der bliver brugt - stav -, der kan komme på tale, alle andre ord kender tlf. vel??

Godkendelse af svar
Fra : Emanuel_Rose

Dato : 20-04-08 13:03

Tak for svaret HelleBirgitte. Det virker, men det er dybt åndsvagt, at man skal gøre det på den her måde, med andre nokia-tlf kan man jo bare trykke stav, og så husker den ordet. Men takker

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 20-04-08 13:29

Selv tak - ja du har ret, det virker noget besværligt. Men jeg er glad for, at jeg kunne hjælpe dig