/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Vista+overdreven sikkerhed.
Fra : Keldd
Vist : 1579 gange
500 point
Dato : 19-04-08 20:07

Jeg har sendt en fil med et stykke musik , og har Vista som styresystem.
Nu går jeg så over i "sendt post" og kontrollerer om alt er godt.

Det er det ikke, for Vista skriver:

Denne fil har ikke et tilknyttet program, der kan udføre denne handling.
Opret en tilknytning i Angiv tilknytninger i kontrolpanel.

Jeg har rodet rundt i "kontrolpanel" men har ikke fundet det famøse Angiv tilknytninger
i kontrolpanel.

Det er min fil, den kommer ikke udefra, og på dens rigtige placering spiller den.
Det er en ordinær MP3 fil, fandens til cirkus med det Vistaskæg.
Jeg har også sendt en mail til mig selv, og får samme besked der.
Hvad i alverden skal den tilknytning gøre godt for.
XP lavede ikke de numre her, og kvajpanderne kunne så ha' lagt et direkte link til tilknytninger.

Men hvad med den jeg sender filen til, skal hun eller han mon også lave en tilknytning??
Nu mangler jeg så een der fortæller hvor jeg finder Angiv tilknytninger.
Og husk det er Vista jeg taler om, den ligger sikkert under eet eller andet jeg ikke har fundet.
Det er også så satans det hele. Ja, for man kommer hjem med en ny komputer,
og finder hurtigt ud af, at man skulle have haft det meste af forretningen med.
Ny kortlæser, min mus kunne jeg opdatere, nu printer, ny scanner, nye billedeprogrammer.
Jeg er bange for Vista og mig, er ved at få et noget anstrengt forhold.
Men fortæl mig nu hvor den Tilknytning ligger, nu skal der ikke gåes i små sko her i tråden,
så fortæl bare lidt om Vista også, smalltalk ses der også gennem fingre med, trods alt er det lørdag, og solen skinner igen i morgen.
.............................................................. Hilsen...........
..........Keldd............

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 19-04-08 20:25

Kan duj ikke finde noget der kan hjælpe dig i denne korrespondance?
http://www.eksperten.dk/spm/802154?Esession=

mvh

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-04-08 20:31

Du skal IKKE bruge nogen tilknytning....

Bare pak filen INDEN du vedhæfter den....

Problemet er at alt "selvkørende" betragter Vista som et indgreb i sikkerheden og gør dig egentlig en tjeneste (tror den ) - og en mp3 starter jo selv når du klikker på den....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-04-08 20:33

Alternativt kan du bare omdøbe efternavnet til abc og meddele modtageren at den lige skal døbes tilbage til mp3 for at virke.....

Det ændrer IKKE filen/musikken på nogen måde.....

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 19-04-08 20:34

Jeg har lige sen en MP3 fil til mig selv med Gene vincent (bebabelula)

Men det var altså via min gmail

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 19-04-08 20:34

Maxhankat:
Måske kan jeg finde det hurtigere nu, efter at have læst dit link.
Foreløbig tak.
Hilsen Keldd.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 19-04-08 20:36

Skal jeg prøve at sende den til dig. Skype er åben.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 19-04-08 20:40

Refi:
Jeg tager den med at ændre filens navn, men jeg lægger de 3 bogstaver til den ordinære fil,
og beder så modtageren slette dem inden der trykkes på den, har jeg ret i det?
Hilsen Keld

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-04-08 20:41

Ja....

Men det skal være navnet EFTER punktum....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-04-08 20:42

altså xxxxxxxx.mp3123

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 19-04-08 20:52

Ja det kan du Keld, men det er bedst at lave efternavnet om
abc.mp3
ændres til
abc.txt (som alle mailprogrammer kan li')

Motageren ændrer så
abc.txt
til
abc.mp3........................og så kan den spilles.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 19-04-08 20:55

Nu går der totalt sjov i det.
Emme vent lige.
Jeg skulle lige til at sende den til mig selv, og ville tilføje et par bogstaver, så sprang Mediaplayeren op, og så spillede den.
Nå hvad nu, så prøvede jeg den der lå i sendt post, men der fik jeg nu at vide, at denne fil kunne ikke åbnes, fordi Windows anså den for en potentiel fare.
Jamen det er da den samme fil jeg prøver at sende, og gør det på samme måde.
Den der lå i sendt post, har først ville have nogen tilknytninger, så var den farlig, og nu spiller den.
Nu er der ikke så langt til havnen, så den skal bare passe på, der er ikke ret lang tid tilbage, før den bliver strittet derned.
Hilsen Keld

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-04-08 21:02

Ændre nu bare det efternavn - så kører det for dig.....

Vista kører SIT EGET løb....

Sådan er Bill bare

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 19-04-08 21:05

Hov - jeg kan ikke lave nogen fil-efternavn om.

Men jeg kan stadig sende mp3 gennem gmail.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-04-08 21:10

Nu må du sgu holde op eyvind....

Selvfølgelig kan du da ændre navn på en fil....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-04-08 21:11

Har lige gjort det - I VISTA - No problem.....

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 19-04-08 21:18

OK vonn gør man så..............den er helt væk - fortæl.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-04-08 21:20

Væk

Har du slettet den

Højreklik - klik på omdøb - voila - navnet kan rettes....

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 19-04-08 21:21

Så må Refi lige fortælle hvordan han gør, for jeg
kan sgu da heller ikke ændre nogetsomhelst i en fil.
Det hele ændrer sig ikke ligemeget hvad jeg gør, men kom nu med løsningen Refi,
er du nu sikker på det er Vistamaskinen du har fat i.
Hilsen Keldd.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 19-04-08 21:22

Det er efternavnet der skal rettes.......................refi

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-04-08 21:24

Du skal jo gøre det i stifinder og ikke i medieplayer eller et andet program - så er den jo ÅBEN og kan ikke omdøbes...

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 19-04-08 21:28

Efter refis sidste:
Når jeg føjer abc, til filen på dens rigtige placering, sætter vista bare Mp3 bagefter
i mailen, hvad er det der sker?
Hilsen Keldd

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-04-08 21:28

Citat
Det er efternavnet der skal rettes.......................refi

JA og JA op JA

Den forhåndsopmærker NAVNET da den jo ikke regner med du vil ændre "typen"....

Med derfor kan du godt ændre typen....

Får du ikke VIST typen er det fordi din stifinder er sat op til IKKE at vise "kendte" filtyper....

Op i vis - tryk på detaljer...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-04-08 21:29

Sorry - det hedder IKKE vis men visninger i VISTA....

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 19-04-08 21:30

Vista Ultimate
Nixen - det er kun fornavnet der vil ændres.
jeg har lige prøvet på en kopi - og den vil stadig spilles efter ændring
til abc.txt

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-04-08 21:34

Citat
Når jeg føjer abc, til filen på dens rigtige placering, sætter vista bare Mp3 bagefter

Nu må i sgu holde op...

det er EFTERNAVNET der skal rettes....

Mail ændrer sgu ikke selv på noget... Det er fordi det IKKE er efternavnet du retter men blot navnet...

Altså

Valkyrien.mp3 skal hedde valkyrien.123 eller valkyrien.mp3123 og IKKE valkyrien123.mp3

Det er det sidste I gør åbenbart....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-04-08 21:35

Eyvind - du gør IKKE som jeg siger - det der er noget VRØVL..

Som allerede skrevet forhåndsopmærker den KUN navnet med det forhindrer IKKE dig i at ændre EFTERNAVNET....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-04-08 21:37

Når du har ændret efternavnet kan filen SLET IKKE bruges før den ændres tilbage

Så hvis din mediaplayer kan afspille en 123 fil - så send mig lige en kopi af mediaplayer

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 19-04-08 21:37

Det er i organiser > mappe og søgeindstillinger >vis>
fjern [V] skjul filtypenavne forkendte filtyper > anvend

Så kan der rettes efternavn.

Sådan var det jo også i XP.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-04-08 21:40

Jamen læser du da ikke hvad jeg skriver

Citat
Får du ikke VIST typen er det fordi din stifinder er sat op til IKKE at vise "kendte" filtyper....

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 19-04-08 21:42

Der står IKKE mp3 på nogen af mine link, det sætter Vista jo først på, når den bliver
lagt op i en mail.
På originalpladsen har jeg prøvet at tilføje abc, og så spiller den på livet løs.
Hilsen Keldd.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 19-04-08 21:42

Jeg kører ikke så tit med Vista............vi bliver som regel uvenner.
Og så tilbage til XP.
Men jeg har dog lige hentet en sp1 DA og lagt ind i en Vistaudgave uden en masse opdatering.

Keld - hvis du og din modtager vil ha' en gmail.................så bare sig til.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-04-08 21:50

ALLE kan få gmail - invitationer er fortid

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-04-08 21:53

Citat
På originalpladsen har jeg prøvet at tilføje abc, og så spiller den på livet løs.

Og det er fordi du IKKE får vist filendelser.... (så ret det først)

Du kan IKKE rette den når først den er vedhæftet....

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 19-04-08 21:53

Eyvind:
Jeg har rigeligt med det bras her.
Billeder håndterer jeg rimeligt, det troede jeg også jeg gjorde med musik.
MEN nu er jeg begyndt at downloade film, puh ha, det er godt nok ikke bare lige.
Men OK,næste gang jeg skal sende noget musik, vil jeg sende det til mig selv først,
så skal jeg nok få rodet rundt i begreberne, så den spiller inden jeg sender den.
Hilsen Keldd

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-04-08 21:55

Men giver alt det her for mange problemer - så højreklik på den og PAK den....

For du har vel et pakkeprogram (winrar eller andet)

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 19-04-08 22:02

Ok -

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 19-04-08 22:05

Refi
Og det er fordi du IKKE får vist filendelser.... (så ret det først)

Du kan IKKE rette den når først den er vedhæftet....

Jeg ved godt jeg ikke kan rette den når den først er vedhæftet, og Vista
har tilføjet Mp3.
Du må lige klippe det ud i pap, igen, for jeg mener da jeg får vist filendelserne.

02-amy_macdonald-this_is_the_life

Så er der bare et Icon foran, som indikerer det er en fil, ellers er det som originalfilen.
Så sætter jeg jeg et punktum og abc bagefter, men Vista sætter stadig mp3 efter.
Men af een eller anden grund spiller den.
Hilsen Keldd

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 19-04-08 22:12

Win-rar, må være løsningen, den går nok udenom vistas fiksfakserier,
godt nok refi, så skal jeg nok lade være at rakke ned på dit rådne plasmafjernsyn.
Hilsen Keldd.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-04-08 22:14

Citat
02-amy_macdonald-this_is_the_life

NEJ - der er INGEN filendelse

Gå i stifinder
Tryk organiser
Mappe og søgeinstillinger
Tryk på faneblad "vis"
FJERN hak ved "skjul filtypenavne for kendte filtyper"

Nu hedder din fil 02-amy_macdonald-this_is_the_life.mp3 og så retter du mp3 til noget andet eller tilføjer et par bogstaver som så slettes af modtager

NÅR du retter mp3 får du en advarsel om at filen så måske ikke længere kan bruges - det blæser du blot på og gør det - det ændrer IKKE indholdet af filen men gør den UBRUGELIG indtil det bliver rettet tilbage.

Var det PAP nok

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 500 point
Dato : 19-04-08 22:16

PS...

Vores plasmaer fungerer upåklageligt

Og det er STADIG panaer....

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 19-04-08 22:21

Start filhåndtering ( wintast + e )
klik på mappen hvor mp3 filerne er
klik på organiser (oppe ved visninger)
rul ned til mappe og søgeindstillinger
fanen vis
fjern [V] skjul filtypenavne for kendte filtyper
[anvend]
[OK]

Visninger > detaljer

musiknummer.mp3
højreklik og ændre efternavnet

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 19-04-08 22:22

Nåe ja det så jeg ikke................

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-04-08 22:25

Alderen ec alderen

Godkendelse af svar
Fra : Keldd

Dato : 19-04-08 22:26

Tak for svaret refi.
Tak for i aften, altid en fornøjelse med dig og emme.
Jeg savner bare sådan Arne Jakobsen,HAN vidste det hele.
Hilsen Keldd

Til dig Emme har jeg lige sat "Get Back" igang.
Hilsen Keldd

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-04-08 22:28

Selv tak....

Nu er der da lidt muligheder at vælge imellem....

Og det gælder OGSÅ hvis du sender andre "typer" filer som mail IKKE vil acceptere.....

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 19-04-08 22:34

Jeg er slet ikke gammel ............................det ser bare sådan ud.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-04-08 22:37

Citat
Jeg er slet ikke gammel

Næh...

Hvornår er man det....

Jeg så en 80 årig der var ude og "jogge" i dag