/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
HP linkstation på stofanet
Fra : jens1581
Vist : 505 gange
100 point
Dato : 19-04-08 13:41

Jeg har bestilt en HP Buffalo linkstation som min computerforretning anbefalede mig at købe istedet for en USBharddisk
Den kan jeg bruge på mit trådløse net så jeg alle steder i huset kan benytte den som ekstra harddisk samt benytte den hvis jeg er på rejse til at sende feks. billeder hjem´.
Men nu har jeg en kammerat der siger at det du´r den ikke til da jeg har Stofanet og derfor ikke fast IPadresse . Det kan jeg købe for et beløb pr. måned men det er jeg ikke insteresser i.
Er det rigtigt at jeg ikke kan bruge den feks. i udlandet på grund af at jeg ikke har fast IPadresse?
Eller er der noget jeg kan gøre uden at købe fast IPadresse?
Kan man lave linkstationen om til USBharddisk?

Jens Ole

Accepteret svar
Fra : buch78

Modtaget 100 point
Dato : 19-04-08 16:16

Du Skal have en router på der kan køre NAT. din router vil blive ved med at have den sammme ip,
hivs du da ikke slukker den.

Med hensyn til sikkerheden vil jag anbefale dig at køre med et lan kabel. i stedet for trådløs.
hastigheds mæssig vil du have det bedste ved lan..

Godkendelse af svar
Fra : jens1581

Dato : 20-04-08 19:02

Tak for svaret buch78.