/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Bosch opvaskemaskine sgu 3312
Fra : jesper499
Vist : 4451 gange
10 point
Dato : 19-04-08 12:00

Hej.

Jeg har et problem med min opvaskemaskine.

Den nederste spulerarm vil ikke dejre rundt men der kommer vand til den

jeg har renset sierene og tjekket afløbet men der er igenting.

den vil ikke deje rundt hvad skyldes problemet?

Med Venlig Hilsen Jesper.

Ps. Jeg har kikket på denne opvaskemaskine http://butik.el-stroem.dk/product.asp?product=2722&lang=dk

Kommentar
Fra : www.hvidevaredele.dk

Dato : 19-04-08 12:11

Hej Jesper

Afmonter spulearmen, om muligt, adskild den og rens med varmt vand..

Alle "huller" ( Specielt dem der sidder ude i enderne..) skal være fri for snavs og knaster/kerner..

Hvis der er blokkeringer i disse huller, vil armen ikke dreje rundt.. - det er jo vandtrykket der skal sørge for at den drejer.. ( Som en "gammeldags" havevander ! )

Hvis vandtrykket er ok ( som du beskriver ) bør den også kunne dreje rundt !

Mvh. - Ole Futtrup Brink - www.hvidevaredele.dk

Kommentar
Fra : jesper499

Dato : 19-04-08 12:55

jeg har renset den men den vil ikke køre rundt

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 19-04-08 13:25

Lyt til det første indlæg, det er som hvad det drejer sig om, man skifter ikke opvasker bare fordi en spulearm ikke drejer rundt, hvis du du slår til den, drejer den den så ubesværet en 3-4 omgange ? Ved du med sikkerhed at armen bliver tilført vand ? Bosch har muligheden for at vaske kun i en skuffe, har du trykket på knappen, så der kun vaskes i øverste skuffe ?

Kommentar
Fra : jesper499

Dato : 19-04-08 13:44

min har ikke den funktion og jerg har prøvet at slå til den men den vil ikke deje rundt

ja den køre som den skal men vil ikke deje rundt når man starter et program

Kommentar
Fra : www.hvidevaredele.dk

Dato : 19-04-08 18:19

Hej Jesper

Hvis du starter maskinen på et skylleprogram.. - og åbner lågen kvikt ( Med risiko for at blive våd ! )

- Kommer der da vand ud af spulehullerne i nederste arm ?

- Kan der være tale om en model med automatisk vandfordelingsteknik ?
( Skiftevis spuletryk på øverste og nederste spulearm ! )

Da kan du godt opleve at nederste spulearm IKKe kører i intervaller.. - men den skal gøre det en gang i mellem..

Vasker maskinen ok ? - bliver servicen rent ?

Mvh. - Ole Futtrup Brink - www.hvidevaredele.dk

Kommentar
Fra : jesper499

Dato : 19-04-08 20:20

nej maskinen vasker ikke godt i den nedereste kruv

og ja der kommer vand ud af den nederste arm

Annuller spørgsmålet
Fra : jesper499

Dato : 22-04-08 18:58

Opvaskeren er ok igen