/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Tankdæksel, Opel.
Fra : IceCap
Vist : 812 gange
100 point
Dato : 19-04-08 11:30

Hej, der er et problem med låsen i proppen til tanken på min Ascona. Jeg kan ikke få den af, og nøglen drejer fint rundt. Kan proppen deles i 2 eller hvad?? Det er selvsagt pisseirriterende. Jeg har smurt den med WD40, men den drejer bare rundt og rundt uden at den løsnes.....

HJÆÆÆÆÆÆLP!!!! DER MÅ VÆRE ANDRE DER HAR HAFT SAMME PROB.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-04-08 12:12

Ergo er nøglen IKKE i "hak"

Lirk lidt med den....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-04-08 12:13

Eller slidt for meget.....

Kommentar
Fra : severino

Dato : 19-04-08 13:37

Nogle typer af dæksler, kan dreje rundt i en uendelighed, når der er låst for tanken, og først griber ind, så det kan skrues af, når det er låst op!

Kommentar
Fra : IceCap

Dato : 19-04-08 13:48

Nogen forslag til løsning af problemet, Severino. Det er egentlig bare en konstatering du kommer med....

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 19-04-08 14:39

Min Ascona havde den samme dækse.Så vidt jeg husker:
Hold dækslet i ro,med venstre hånd,og drej nøglen til venstre.
Håber jeg husker rigtig.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 19-04-08 18:09

Ja det er det jo nok IceCap, men det kunne jo være at du var så kold og rolig at du kunne prøve denne mulighed.
Og så må du da undskylde min eksistens! HEJ!

Accepteret svar
Fra : severino

Modtaget 50 point
Dato : 19-04-08 18:11

Citat
Beskrivelse

Normal fyr, definér selv normal.

Kommentar
Fra : IceCap

Dato : 19-04-08 18:50

Hey Severino. Misforstå mig ret!!!!

Kommentar
Fra : erling4401

Dato : 19-04-08 20:32

lås op med nøglen, mod uret, fjern nøglen og drej dækslet mod uret, så tror jeg du er heldig.
god fornøjelse.
Eller omvendt.

Godkendelse af svar
Fra : IceCap

Dato : 19-04-08 21:18

Nå, det viste sig med hjælp fra en polygriptang, at dækslet slet ikke var låst. Det KAN ikke låses nu, men jeg kan da i det mindste få det af.

Og undskyld at du tager nøgterne bemærkninger personligt, Severino.