/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Plader til indv. beklædning
Fra : tararam
Vist : 3597 gange
100 point
Dato : 18-04-08 21:03

Har nogle forslag til ind. vægbeklædning. Altså ikke maling. Nu har jeg en hel del vægge færdig med 2 lag gips, men vil ligesom have noget på, og altså helst ikke maling, stænkpuds osv. Gerne tynde plader med dekoration/mønster/træ på.

Kommentar
Fra : achton

Dato : 18-04-08 21:23

Glasfibervæv findes i mønster.

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 18-04-08 21:44

Jeg plejer altid at anbefale hvide vægge. Der er en trendmed at male felter på vægge, helst i umulige farver som sort fx...
Min anbefaling skyldes at den slags meget hurtigt bliver meget "tænkt" og sjældent fungerer i praksis. Tænk hellere i hele rummets sammenhæng og dekorer med ting der betyder noget for dig og som hænger sammen med dine øvrige ting.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-04-08 21:51

Du kan jo bruge profileret krydsfinerplader - dem der tidligere hed "taiwanplader" - men aner ikke om de stadig kan købes - de var meget moderne i 70erne (3mm tykke)

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 18-04-08 21:58

ja man kan nemt forestille sig et smukt scenarie..

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 18-04-08 21:59

De er en ren brændfælde at sætte kinaplader op (og ser efter min mening ud af h til)gips er brændhæmmende .Du burde da sætte feks mønster væv op eller tapet eller male i flere adskilte linier eller lign Er der ikke spartlet ordentligt da det du ellers efterlyser er for at dække noget ??

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 18-04-08 22:00

det bliver bedre og bedre

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 18-04-08 23:13

Huntonit plader fås i alle byggemarkeder og er nemme at sømme op på den eksistrende op ribning til gipspladerne. De er som regel hvide og ligner uhøvlet træ der er malet støørelse er vel 30 x 120. De kan sættes op fortløbende altså uden spil, er altså med ende not og fer.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 18-04-08 23:58

Hvad har du gang i Jomfru??Er du selvbestaltet dommer eller hva??

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 19-04-08 06:43

Taiwanplader...

Jeg solgte selv kilometervis af dem netop i halvfjerdserne, mange sømmede dem op på lister uden noget fyld bagved, derfor var de en brandfælde.
Når man kommer ud i de små hjem i dag kan man en sjælden gang stadig ane disse plader, men de er enten blevet overmalet eller påsat glasvæv.

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 19-04-08 08:01

hvis du alligevel vil ud i sådanne knallertløsninger, hvorfor bruger du så penge på gipsplader. du kunne jo ligeså godt have sat panelpladerne op direkte.
løsningen ligger i malingen, som andre også er inde på.

Kommentar
Fra : tararam

Dato : 19-04-08 08:24

Det er 10 værelser jeg har lavet, med entre og gange. Gips er jo brandhæmmende og som isolation sammen med rockwool udemærket. De er spartlet og ok, men ville bare have haft en hurtig og pæn løsning istedet for maling da de er booket fra 1 juni. Havde jeg mere tid kunne jeg da godt have fundet på at male i felter osv, men det har jeg ikke. Mangler stadig tæpper og inventar og lys.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 19-04-08 09:34

Det er vist noget sæsonudlejning Du har gang i.

5 uger er ikke meget tid da der er andre opgaver i den forbindelse, men Du kunne jo male det hurtigt over med en billig maling der senere vil modtage andre materialer og så i de få resterende pauser i højsæsonen tænke nærmere over hvad der så skal ske, male farvede felter eller hvad der evt vil komme af andre forslag og ideer.

Accepteret svar
Fra : stig54

Modtaget 100 point
Dato : 19-04-08 09:48

Du kan få miljøvæv som er et kraftigt tapet papir i en meters bredde med strukturer i, f.eks ligesom pudsede vægge. Det er billigt, sættes op som ligesom væv altså vævlim på væggen og så en meters baner derudaf, du kan nøjes med at male dem en gang, og de fås i flere strukturer. Hurtigt og nemt arbejde.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 19-04-08 10:45

Det lyder jo som intægtsgivende forretning Så betal dig fra det til venner eller lign Hvor svært ka det være

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 19-04-08 12:49

orange arbejde må man ikke fyyyyyyyyy

Kommentar
Fra : tararam

Dato : 19-04-08 20:17

Ha.. jeg skrev forkert. De er udlejet fra 1 Maj !!
Men det med miljøtapet er da ok.

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 20-04-08 17:18

Der findes et væld af flotte og dekorative tapeter.

Godkendelse af svar
Fra : tararam

Dato : 10-05-08 06:48

Tak for svaret stig54.