/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
Limewire
Fra : trudslevperle
Vist : 400 gange
50 point
Dato : 18-04-08 20:19

Hvorfor er det at jeg kun kan hente ned med 20kb?
Hvad vil det sige at "lytte på port"? Der er et nr. men hvor skal jeg ændre dette, og hvordan?
Kan nogen hjælpe mig for jeg forstår det ikke?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-04-08 20:27

Citat
Kan nogen hjælpe mig for jeg forstår det ikke?

Det skal du kun være glad for - så får du ikke en masse "skidt" på PCen

Accepteret svar
Fra : severino

Modtaget 60 point
Dato : 18-04-08 20:52

Nu kommer det skidt som man kan på på sit "puttedyr" ikke udelukkende fra Limeware, men har mange andre mulige kilder.
Jeg har igennem en årrække brugt Limeware, og JO der har da været virafiler iblandt det som jeg har søgt på, men mit virusprogram AVAST, har hver gang været vågen.

Alt efter hvilket program som viser hastigheden, kan du få to forskellige resultater, idet at nogle programmer udtrykker sig i "bit" og andre i "byte" - Heri ligger forskellen, som kan skabe forvirring.
1 byte = 8 bit
Der går 1024 byte til 1 Kbyte, lige som der går 1024 Kbyte til 1 megabyte.
Den download hastighed du har, vil oftest være angivet i Kbit, og når du bruger en hastighedstest, vil du kunne få det udtrykt i Kbyte, som så giver et tal der er 1/8 af Kbit. Din downloadhastighed er den teoretiske max hastighed, men vil være noget lavere, da du skal dele båndbredde med andre på nettet. Her ud over taber du nogle bit yderligere, da data sendes i pakker, der includere nogle kontrolbit, der fratrækkes i hastighedstestens udskrift. Men de er der alligevel, og skal sørge for at de data du modtager, er i orden. Hvis disse kontrolbit ikke stemmer over ens med dataene, vil pakken af data, blive sendt en gang mere, indtil den er korrekt eller der opstår time-out og forbindelsen lukkes af.

Oftest benyttes port 80, men mener også at limeware bruger en anden port. Jeg kan ikke lige huske hvilken.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 19-04-08 13:42

Limeware lytter på adressen 26868 og bruger en forward adresse 6346
Du kan se en masse inde under indstillinger på programmet!

Kommentar
Fra : trudslevperle

Dato : 20-04-08 10:45

Jeg har det nr. limewire lytter på, men hvad betyder det, og hvad skal jeg gøre ved det?

Kommentar
Fra : severino

Dato : 20-04-08 23:56

Den bruger kanalen til at følge med i hvad der måtte dukke op af nytilkommende, som har det musik du søger (har under søgning), så der er ikke noget galt i det!

Godkendelse af svar
Fra : trudslevperle

Dato : 21-04-08 17:21

Tak for svaret severino.