/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Windows XP
Fra : clou
Vist : 568 gange
100 point
Dato : 18-04-08 19:40

Hej med Jer

Håber der er lidt hjælp - så jeg kan bringe hjælpen videre til min nabo.

Min nabo har fået en computer af hendes søn, som havde slettet alt.

Hun installerede så Windows XP igen på computeren, da hun ville opdatere den, fik hun beskeden at verificeringen havde fundet, at versionen ikke er ægte, men det er den - sønnen har jo selvfølgelig haft den registreret i hans navn, men hvad gør hun så nu? Kan det lade sig gøre at hente opdateringerne et sted alligevel, eller er hun nødsaget til at købe en ny version af Windows XP.

Håber på et godt svar til hende

Clou

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 18-04-08 19:47

Jeg går ud fra at i har skrevet det rigtige produkt nummer under installationen, første gang i besøger Microsoft update skal i hente og installere en ActiveX, det står lidt nede på siden at i skal hente for at verificere Windows er ægte

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-04-08 19:54

Og hvis sønnen STADIG bruger den samme version har du jo årsagen....

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 18-04-08 19:54

Hun kan ringe til Microsoft og forklare dem sagen, så får hun et nyt serienummer hun skal bruge. Og så skulle problemet være løst.

Kommentar
Fra : clou

Dato : 18-04-08 19:57

Sønnen bruger ikke samme version af Windows - han har fået ny computer med Windows Vista

Clou

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 18-04-08 20:01

Prøv nu at se på Microsoft update, nær læs teksten og hent det software som bekræfter ægtheden, så tror jeg i får hentet de opdateringer

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-04-08 20:07

Og virker det ikke, så er der kun at ringe til MS og forklare - han har jo gjort det rigtige ved at give cden med og IKKE selv bruge den....

Kommentar
Fra : clou

Dato : 18-04-08 20:13

Nogle af Jer der har nummeret til Microsoft?

Clou

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 110 point
Dato : 18-04-08 20:23

Kundeservice: 44 89 01 11

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-04-08 20:24
Godkendelse af svar
Fra : clou

Dato : 18-04-08 20:31

Tak for svaret refi. Vi prøver at ringe en af de nærmeste dage - de svarer sikkert ikke før mandag!

Clou

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-04-08 20:31

Selv tak....

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 19-04-08 15:18

I har åbenbart ikke installeret Service Pack 2? For hvis den er installeret skulle det virke.

mvh.
axelbjarne