/ Forside/ Karriere / Penge / Andet penge / Spørgsmål
10  jakjoe 1088
penge væk
Fra : møldtrup
Vist : 794 gange
20 point
Dato : 18-04-08 14:07

HJÆLP!!! jeg tog til hæve atomaten for at hæve lidt penge(danske bank) jeg vidste jeg havde 3000kr da jeg lige har fået børnefamilieydelse.. da jeg sætter hævekortet i automaten viser det sig at min konto er tom.. hvilket undre mig meget jeg ringer til banken på døgnservice og får fortalt der er hævet 3000 kr på min konto torsdag eftermiddag jeg siger det må være en fejl da jeg ikke har været inde i banken om eftermiddagen og hæve penge. hun siger jeg skal tag i banken på mandag og snakke med dem! kan en fremmede gå i banken og hæve penge på min konto??? og får jeg mine penge tilbage. har aldrig oplevet det før. hvordan skal jeg forholde mig til det. står og mangler de penge!

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 30 point
Dato : 18-04-08 14:11

Der kan ske fejl i banken, selv om det ikke må ske, så tag i banken på mandag og få en konto udtog, så du kan se hvem og hvad pengene er hævet til, er der sket en fejl, så får du pengene igen, bare træls ingen at have så længe

Kommentar
Fra : Tordenkalven

Dato : 18-04-08 14:16

Du kan da vist hente de seneste posteringer i pengeautomaten på dine konto så du måske kan se om pengene er overført til en anden konto af dine.

Måske der har været overtræk på en anden konto

bare en oplysning og et gæt

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 18-04-08 14:21

en netbank tyv kan tømme din konto

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 18-04-08 14:23

Je tror der er en anden der syntes han trængte hårdere til de penge. Ja ser kan selvfølgelig ske fejl
og det må man næsten håbe der er! For hvis en anden har hævet dem med vilje, så er det vist svært at bevise.

Godkendelse af svar
Fra : møldtrup

Dato : 18-04-08 14:24

Tak for svaret o.v.n..

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 18-04-08 14:25

har du svaret på mystiske mails?
Som - vær venlig at bekræfte dit konto nr.
da banken er ved at opdatere sikkerheden.

Den slags har jeg fået.

Kommentar
Fra : Eschen

Dato : 18-04-08 14:29

Det er da en fejl fra Danske Bank ..skriv lige når fejl er opklaret

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 18-04-08 14:29

Selv tak, der er sandsynligvis sket en fejl, så en anden har hævet på din konto, det viser sig på mandag og du får pengene tilbage men ingen undskylding, min søster har oplevet det samme, bank personalet (Danske Bank) virkede nærmest irriterede over at hun påviste fejlen

Kommentar
Fra : møldtrup

Dato : 18-04-08 14:30

damen jeg snakkede med sagde de var blevet hævet som udbetaling. men hvordan kan det la sig gører da det kun er mig der har mit hævekort og kun mig. og min budget konto er ikke i minus kan en fremmede gå i banken og hæve penge på min konto?

Kommentar
Fra : Eschen

Dato : 18-04-08 14:34

Har en fremmede hævet på din konto -skal banken betale dig tilbage -så er det tyveri

Kommentar
Fra : Eschen

Dato : 18-04-08 14:37

Men der er lang tid til mandag -men vi håber det bedste for dig

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 18-04-08 14:37

Hævet som udbetaling ? Til hvad ? Når det kun er dig som har adgang til kontoen og du ikke har købt noget som kræver udbetaling, så er det en fejl men det viser sig på konto udtoget, hvem som har brugt dine penge til udbetaling

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 18-04-08 14:37

Kan du ikke over nettet -på din banks hjemmeside se dit kontoudtog?

Min bank, -Nordea, har noget, der hedder "kontokik", som jeg kan bruge hvis jeg skal kontrollere om et eller andet er blevet betalt til tiden osv..

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 18-04-08 14:40

Danske Bank laver fejl som alle andre, jeg har oplevet at få overført nogle penge som jeg ikke skulle have, den retmæssige modtager brokkede sig over ingen at have fået, og pengene forsvandt fra min konto igen

Kommentar
Fra : møldtrup

Dato : 18-04-08 14:41

tak for jeres henvendelser tager i banken på mandag lige så snart de åbner. vil da vende tilbage med en melding om hva der er sket af fejl. 1000 tak for hjælpen

Kommentar
Fra : chicapigen

Dato : 18-04-08 16:33

hej jeg ved at min bror sommetider har brugt at ringe til den danske bank i weekenderne og fået hjælp med bla. overførsel af penge så de kunne hæve i automaten , det kan være de også kan hjælpe dig med dit problem.

http://www.danskebank.dk/KontaktPrivatSkriv

venlig hilsen chicapigen

Kommentar
Fra : chicapigen

Dato : 18-04-08 16:35

klik ude til højre under find din afdeling og se om de har døgnåben alle ugens dage ellers skal jeg nok få fat i ham ( bror ) i aften og få det nr de bruger og sende til dig

Kommentar
Fra : møldtrup

Dato : 18-04-08 18:19

tak chicapigen det nummer vil jeg da meget gerne ha for det er meget mystisk

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 18-04-08 18:57

Jamen det er da det samme nummer som du bruger til daglig, det er det hos mig, og jeg kan se i dit spørgsmål at du allerede har ringet

Kommentar
Fra : weblife

Dato : 19-04-08 01:03

tag det bare stille og rolig der kan godt gå lidt flere dage end man regner med inden de kommer ind de ligger der sikkert på mandag

Kommentar
Fra : saline2

Dato : 19-04-08 02:27

Kære møldtrup

Jeg håber ikke at der er en anden, der har hævet dine penge, men lige nu tage det med ro og taler med din bankrådgiver på mandag. Du skal øjeblikkelig lukke din kontor, hvis der er penge på.

Desuden hvis du har en forsikring, der muligvis kan dække det og tal med politi på mandag..

Held og lykke

venlig hilsen
saline