/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Gemme bevægeligt billede
Fra : barrett
Vist : 1429 gange
200 point
Dato : 18-04-08 12:54

Når jeg modager en mail med clipart/billeder der bevæger sig, kan jeg gemme dem som GIF-filer og så kan de stadig bevæge sig når jeg åbner dem.
Men nu har jeg modtaget en mail hvor jeg KUN får valget at gemme dem som bmp-fil.
Er der nogen der kan hjælpe mig med en måde hvorpå jeg kan gemme de enkelte clipart og bevare det at de bevæger sig?

Med venlig hislen
Barrett

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 18-04-08 12:58

er billederne (animationerne) indsat eller som vedhæftet fil ?

i hvertfald kan det hjælpe at slette cookies og filer i internet explorer

Kommentar
Fra : barrett

Dato : 18-04-08 12:59

De er indsat på selve siden

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 18-04-08 13:03

normalt vil du så kunne højreklikke og vælge gem som og huske at vælge formatet det er sendt i - gif - png osv - alt der har med animationer at gøre

er de lavet i guiden brevpapir skal du vælge at gemme baggrund som

forsøgte du at slette cookies og filer i IE ???

Kommentar
Fra : barrett

Dato : 18-04-08 13:17

Jeg glemte at skrive at jeg bruger Outlook 2003, og mailen er i Html-format.

Det hjalp ikke at slette cookies og filer i IE.

Ved højreklik på billedet/gif'en og valg af Gem som - får jeg kun mulighed for bmp-fil.

Kommentar
Fra : barrett

Dato : 18-04-08 13:48

Nu har jeg prøvet at sende en mail til mig selv med en anden gif-fil som jeg mener jeg tidligere har gemt fra en mail, og der er samme problem. Så mon det kan være en indstilling i Outlook?

Kommentar
Fra : barrett

Dato : 18-04-08 13:59

Nu har jeg prøvet at konfigurere Windows mail på en anden PC (Vista) og der får jeg så valget at gemme den som Gif-fil, så det må være noget i Outlook-programmet der står forkert.
Kan nogen fortælle mig hvad det kan være?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 18-04-08 23:23

Der kan være mange ting i indstillinger, der ikke er som på Windows mail, kan du ikke selv sammenligne opsætningen, lidt svært for andre som ikke har problemet, hvis det ikke er en privat mail med private oplysninger, så kunne du videre sende og lade en af os undersøge fænomenet

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 18-04-08 23:39

Citat
Indsæt din tekst her

det kan forståes som at du har modtaget en mail der er lavet i "html script" - altså populært sagt elektronisk brevpapir/stationary - i så fald kan du ikke altid gemme - men er det et indsat gifbillede bør du kunne vælge med rullepilen om det skal være gif - du kan evt kigge i kildefilen (vis kilde) om der står et filnavn og om endelsen er gif - png eller lignende.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 18-04-08 23:51

Hvad hedder den der gif ?? hvis du ved det kan du jo søge på den og så kopierer den fra google eller lign

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 19-04-08 00:42

Problemet kan opstå hvis der er rod i registreringsdatabasen. Løsningen er da, at rense den med dette gratis program: http://www.tweaknow.com/RegCleaner.html

Efter en scanning klikker du på 'details...' ud for 'Safe to delete'. I det vindue der åbnes vælger du i menuen øverst: 'Delete'.

Luk derefter programmet.

Genstart.

Nu vil du igen kunne gemme i flere formater (*.gif, *.jpg, *.bmp, osv.)

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 19-04-08 01:40

Ps. Hvis TweakNowRegCleaner finder 'brudte' reg. nøgler og du sletter dem som beskrevet tidligere, vil det være en go' idé at køre programmet endnu engang efter genstart af din pc.

Proceduren gentages indtil der ikke længere findes problemer efter scanning.

</MOLOKYLE>