/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Medion akoya md 8387 fra aldi
Fra : ladegard
Vist : 3990 gange
100 point
Dato : 18-04-08 10:02

Er ovenn. et godt køb og hvorfor?

Kommentar
Fra : Nul7

Dato : 18-04-08 10:36

Aldis computere er altid fristende, - jeg har selv haft et par Medioner, - deres tidligere hotline synes jeg var utrolig hjælpsom og fungerede fint, - nu ved jeg ikke rigtigt med deres nye - begge mine har været til rep. nogle gange, eksempelvis: ny hardisk, nyt bundkort, skærm mistede forbindelse på den bærbare, trådløs netværk fungerede ikke (derfor nyt bundkort) nu går det godt.
Men ellers får man en masse for pengenge, - kræfter, ram, og det sidte nye, plus masser af lejetøj.
Jo, -jeg kunne godt hoppe på den igen.

vh.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 18-04-08 10:55

Enig med Nul7. Altid fristende og man får meget for pengene.
Det man bare skal gøre op med sig selv, er om man vil have døjen med evt. reperationer og hvad de nu fører med sig af ærgelser, hvis man køber i et supermarked kontra en rigtig computer butik. Der vil være en masse service til forskel men så sandelig også en masse penge. Ikke at jeg mener at en computer butik altid giver god service, for der er mange eksempler på det modsatte, men de har alligevel lige den mere viden der skal til.
Jeg har aldrig selv købt en pc i en computer butik og faktisk heller aldrig i et supermarked. Jeg køber mere eller mindre alting på nettet. Jeg mener selv at jeg besidder den nødvendige viden til at turde gøre det. Uhh, det kunne nemt komme til at lyde pralende, hvilket ikke var meningen. Men det er faktisk lige et jeg mener man skal gøre op med sig selv

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 18-04-08 10:56

Glemte lig.

Købe loven er jo den samme overalt om det er i butik, supermarked eller på netteet. Til tider har man næsten bedre rettigheder ved at handle på nettet da man altid har 14 dages returret. Så er det jo bare om at købe ind og afprøve og er det ikke noget så retur med det igen ;OD

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 18-04-08 11:01
Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 18-04-08 11:06

Har fundet ud af det.

Fin pc men ikke det nyeste hardware i cpu og grafikkort, men til prisen er den ok. Lad dig ikke nare af den "enorme" mængde ram de siger der er i. 2GB er et must for at Vista kører fejlfrit.

Kommentar
Fra : timeglas

Dato : 18-04-08 11:33

Jeg kan klart ikke anbefale dig at købe en pc fra Aldi. Hvis og når den skal til reperation (for kender ikke nogen endnu der ikke har skullet sende deres Medion pc til rep.), så står du selv med ansvaret. Aldi vil ikke sende den ind for dig eller modtage den. Så tænk dig om inden du køber pc fra Aldi.

mvh timeglas

Kommentar
Fra : ladegard

Dato : 18-04-08 12:27

Til Fijala
Det er offer 17, som er til salg fra 23-04-08

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 18-04-08 12:33

Det er ikke helt korrekt hvad du siger timeglas. Aldi er forpligtiget igennem købelopven at overholde den, da det er dem der sælger er det også dem der har servicen. At de så ikke selv udfører garanti arbejdet men har købt sig til den service er noget helt andet. Men ved reklamation er det altis Aldi man skal henvende sig til.

Prøv at tænke dig hvis du købte en PC hos en computer butik og der skete noget. Så skal du jo ikke ringe til Kina eller Korea for at få den reparerret på garantien men henvede dig i butikken.

Kommentar
Fra : timeglas

Dato : 18-04-08 13:09

Men det er fakta at når man går til Aldi så beder de selv en om at indsende pc. Det har været i flere forbrugerprogrammer på tv, men Aldi fastholder at det er kunderne der selv skal sende pc ind.

mvh timeglas

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 18-04-08 13:14

Helt korrekt, men det er jo ikke det samme som at de ikke har garantien. Som jeg skrev så har de købt sig til en service i et andet firma og de udfører garanti sagerne for dem. Derfor har Aldi altid garantien alligevel. Det letteste er jo også derfor at du sender ind til det foirma som Aldi bruger istedet for at sende til Aldi der bare skal sende videre. Men hvis du, uden at kontakte Aldi, sender en defekt pc ind til det samme firma, kommer du til at betale for det da de jo ikke ved at det er en pc fra Aldi. De SKAL kontaktes først.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 18-04-08 13:31

Jeg købte min bærbare Medion 97600 i Aldi september 2006, det er en udmærket computer og man får meget for pengene, i foråret 2007 gik den ene RAM blok istykker, jeg valgte selv at skifte og samtidig sætte en større i, det var lige dengang at Aldi´s support partner gik konkurs og jeg ville ikke risikere noget, jeg reparede selv uden at bruge garantien, så jeg kan ikke fortælle om deres service eller måske mangel på samme, næste gang jeg skal købe computer, vil jeg også se på tilbud fra Aldi, Medion er en udmærket computer som Aldi sælger billig

Kommentar
Fra : tadeo

Dato : 18-04-08 16:22

Jeg er stort set tilfreds med Aldis produkter, der har været problemer med deres tidligere support partner, det er fortid.

Glem nu ikke, at vi får hvad vi betaler for, men jeg kan trods alt rose Aldis Medion PC´r.

vh
tadeo

Kommentar
Fra : tadeo

Dato : 18-04-08 16:34

Glemte at tilføje, det med tastaturer til Medion stationære, her halter Medion slemt,
det er elendige tastaturer, mus indbefattet,
Min løsning har været Logitech, men det er en lille merpris.

Jeg har tre Medion PC´r, to stationære samt en Bærbar, min viden om Medion er nogenlunde.

Kommentar
Fra : ladegard

Dato : 19-05-08 11:14

Til trods for ros og ris til Medion fra forskellig side købte jeg ovenn. Medion til 4999 kr. Jeg lagde forskellige programmer ind og havde derefter problemer, selv efter flere gendannelser. Den gik i stå og blev meget langsom, navnlig hvis jeg ikke var tålmodig nok, så svarede den ikke, og jeg måtte slukke for den og starte op igen. Da jeg en dag måtte slukke og starte 5-6- gange gik jeg til Aldi og afleverede den og fik de 4999 kr tilbage uden problemer, idet jeg blot sagde at jeg ikke var tilfreds med den. Jeg havde også det problem, at en HP scanner 4200 C ikke kunne køre på Vista ( der findes ikke driver til den) så den skulle også have været udskiftest, hvis jeg ville beholde pcen. Problemet med tastatur og mus havde jeg ikke, da jeg fra den anden Pc jeg havde, tog det trådløse Medion tastatur og mus og det virkede fint.
Jeg vil gerne høre om der er andre der har købt den nævnte Meddion, som heller ikke har været tilfreds med den.