/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
PC svarer ikke
Fra : beil
Vist : 449 gange
145 point
Dato : 18-04-08 09:57

Jeg har en PC med Windows xp, pludselig vil den ikke starte
hvilken postprogram,internet eller de andre,starter den efter
mange forsøg endelig skriver den svarer ikke ,går jeg til
start>alle programmer kommer der en grå skærm, men
ingen programme hvor de normalt står
Hvad er der galt???

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 18-04-08 10:21

Prøv at gå i fejlsikret tilstand. Det kommer du i ved at trykke F8, når Windows begynder at starte. Du skal trykke på F8, som når du morser....tryk/slip. Brug piletasterne til at komme øverst på siden.

mvh.
axelbjarne

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 18-04-08 10:56

Jeg ville bruge: sidst kendte konfiguration, hvor systemet virkede.

Kommentar
Fra : iah

Dato : 18-04-08 12:10

Jeg prøvede en gang da jeg havde nogenlunde det samme problem, denne "opskrift":

Med denne kommando, får du repareret, og gendannet, defekte eller manglende systemfiler
Gå i start - kør - skriv: sfc /scannow Tast Enter.

Din Windows cd skal ligge i drevet under denne kommando
Og det mellemrum skal være der mellem sfc og / (Hvis du ikke har den, så prøv uden)

Hent så denne zipfil, og udpak den http://www.fbeej.ctrlaltdel.dk/Programmer/iereg.zip
Dobbeltklik på IEReg.bat. Du får et sort DOS vindue, så bliver dine IE dll filer registreret.

Hent og installer dette lille program til at rense maskinen med http://www.greyknight17.com/spy/CleanUp.exe
Kør programmet, og klik Cleanup.

Prøv så gå i Start/Kør | Tilbehør | Systemværktøjer, og kør en diskdefragmentering

Kommentar
Fra : beil

Dato : 19-04-08 08:18

der er ingenting der hjælpe

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-04-08 08:38

Så installerer du bare windows igen......

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 19-04-08 09:44

Eller lave en repair:
http://www.hcma.dk/tips1to10.htm#no4

Kommentar
Fra : edison

Dato : 20-04-08 08:38

prøv at starte i fejlsikret tilstand, komandoprompt. og skriv cd.. tryk på Enter. gør det indtil der kun står c:\ der efter skriv mbr og tryk på Enter. og gen start normalt. det reparere din Marster boot record., det er værd og prøve

Kommentar
Fra : b-and

Dato : 26-04-08 13:53

Har du fået løst dit problem??

Hvis ikke så højreklik på > Denne Computer > Klik på > Egenskaber > Hardware > Enhedshåndtering

Find dit lydkort og højreklik på det > Fjern.

Genstart maskinen – så skulle den selv finde en driver…

Kommentar
Fra : b-and

Dato : 26-04-08 13:56

SORRY – forkert tråd til ovenstående indlæg!!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-04-08 13:57

Hvad har LYDKORTET med sagen at gøre

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-04-08 13:57

nåhhhh

Kommentar
Fra : edison

Dato : 26-04-08 14:08

download tuneup utils. og prøv at køre det, et super godt program http://www.tune-up.com/products/tuneup-utilities/