/ Forside/ Karriere / Penge / Økonomi / Spørgsmål
10  alka 1803
Bankskifte ?
Fra : Jen_sen
Vist : 836 gange
100 point
Dato : 17-04-08 13:09

Er der nogen der kan anbefale nogen bank - gerne en der kun er netbank

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 17-04-08 13:11

Måske du kan få hjælp her

http://www.banktorvet.dk/

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 17-04-08 13:13

Et tip jeg har haft her på kandu for lang tid siden

I tv forleden, anbefalede man denne side http://www.pengepriser.dk/frontpage.html

Ved at sammenligne de forskellige banker, kunne mange spare flere tusinde kroner når der f.eks skulle optages lån.

Især en lille bank på Djursland og på Mors var særdeles eftraktede. Man behøvede ikke bo i nærheden, da alt kunne klares via pc og telefon

Prøv at sammenligne din bank med en anden, og se om det kan betale sig for dig

Kommentar
Fra : sommefuglen

Dato : 17-04-08 13:19

Prøv at kigge på www.penge.dk

Tjek evt. også på forbrugerrådets hjemmeside.

Måske kan det hjælpe.

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 17-04-08 13:37

Det er meget svært at anbefale en bank. Alle er normalt tilfreds med det pengeinstitut man har. Hvad er årsagen til at du vil have en netbank?
Der kan du jo ikke ringe eller snakke personligt hvis der er noget du gerne vil.
Det er jo heller ikke sikkert at du kan skifte pengeinstitut!

hawaii7

Kommentar
Fra : henrikkrebs

Dato : 17-04-08 13:55

www.Pengepriser.dk er styret af Finansrådet (Bankernes interesseforening) og selvom forbrugerrådet er involveret virker den ikke som det sted der lægger størst vægt på åbenhed og konkurrence.
www.penge.dk har en gang imellem nogle guldkorn (flest guldkorn hvis du (køber og) læser bladet) - deres pris-fakta er blot lånt fra mybanker.
www.banktorvet.dk er afhængig af deres betalende kunder: Bankerne

Tilbage står www.mybanker.dk som det mest seriøse til en foreløbig rente- og prisundersøgelse. De endelige tal har du først efter en forhandling med banken.

Og så er der alt det der ikke kan udtrykkes i procenter og kroner/ører. Service fx. Jeg synes bestemt en ren internetbank er en god idé. Jeg havde i sin tid Skandiabanken til 80% af mine bankforretninger. Gode priser som bekendt. Udemærket service men KUN indenfor det begrænsede produktudbud. Så snart man kom ud i mere specielle bankforretninger var der mange 'desværre - det gør vi ikke'. Hurtigt og prompte svar så egentlig kan man ikke brokke sig over servicen, vel?

Så gik jeg ind i en lokalbank og sagde 'Skandiabanken giver 3,75% på alm. anfordringskonti, men vil ikke modtage ratepensionsindbetalinger over standardopfyldningsfradraget og vil ikke overføre penge til ret mange udlande'. Kan I gøre det bedre? Det mente de nok. Renten kunne de matche (på mandag stiger min anfordringsrente til 4,78%) og de har ikke sagt nej til nogen forretning. Gebyrer er også minimale - havde i forvejen nok aktier til at få 'fordelspakken'. Desværre har de lavet vel rigeligt mange fejl - jeg tør simpelthen ikke stole på at de laver arbejdet OK og må bruge tid på at tjekke og følge op. Sidst lovede min 'bankrådgiver' at komme forbi med et par flasker vin som undskyldning for fejlene. Det venter jeg stadig på efter 2½ måned - altså et nyt løfte der ikke holdes.

Konklusionen: Du kan godt tjekke priser og vilkår. Mybanker.dk er et godt udgangspunkt. Men det vigtige 'service og samarbejde' er uhyggeligt svært at rådgive om. Det afhænger selvf. lidt af banken, men det afhænger mest af din bank'rådgiver'. Der er vel ikke andet at gøre end at sige: Prøv og skift så bank (eller fordel dig over flere banker) om et par år hvis det ikke gik godt.

Kommentar
Fra : me67

Dato : 17-04-08 14:24

http://www.eikbank.dk/Pages/default.aspx kunne være en mulighed.

Venligst ME67 og god weekend

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-04-08 14:34

At anbefale en "GOD" bank kan ikke lade sig gøre UDEN at vide HVAD du skal bruge den til .....

Der er enorm stor forskel på om du har brug for expertice eller du bare skal bruge et kontonummer til regninger og løn....

Kommentar
Fra : henrikkrebs

Dato : 17-04-08 15:02

Citat
Det er meget svært at anbefale en bank. Alle er normalt tilfreds med det pengeinstitut man har.
Nå! - og hvor stor del af den tilfredshed skyldes ignorance?
Mit indtryk er at der er mange der siger 'Tjo/næh, men jeg har ikke lige ...', men det er kun et indtryk.

Citat
Der kan du jo ikke ringe eller snakke personligt hvis der er noget du gerne vil.
Det er de færreste steder man kan få lov at snakke med andet end en sælger. Hvor personligt er det?

Citat
Det er jo heller ikke sikkert at du kan skifte pengeinstitut!
Det er sjældent at du sidder i en situation at du ikke kan skifte bank.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-04-08 15:09

Citat
Det er sjældent at du sidder i en situation at du ikke kan skifte bank.

Sagt på en anden måde....

Skyldes dit ønske om bankskifte at din nuværende har lukket kassen - hjælper det NÆPPE at skifte

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 17-04-08 15:52

Nykredit bank er en "kun netbank" http://www.nykredit.dk/
Om den er god, ved jeg ikke, da jeg er en smule gammeldags og ønsker stadig at kunne snakke direkte med et menneske.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-04-08 16:09

Har selv spekuleret på at "lave" en bank.....

Men det er desværre kun indbetalingssektionen der virker.....

Nogen der har brug for en sådan

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 17-04-08 16:16

Hvis du har en kreditforening har den muligvis også en bank Det har vores , som er nykredit og vi er rigtig godt tilfreds med den

Kommentar
Fra : alka

Dato : 17-04-08 17:53

Hvad er en god bank? Lave udlånsrenter? Høje indlånsrenter? proff. rådgivning ved køb/salg af værdipapir? Kreditforeningslån/rådgivning? Betalingsservice?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-04-08 19:16

MED penge er der flere at vælge imellem (der går sport i at spille dem ud mod hinanden)

UDEN penge er det egentlig ret ligegyldig hvilken du vælger....

Kommentar
Fra : henrikkrebs

Dato : 17-04-08 19:37

Citat
Hvad er en god bank? .. proff. rådgivning ved køb/salg af værdipapir?

Findes ikke, så hvis man leder eftter en bank ud fra de kriterier så kan man godt opgive på forhånd

Kommentar
Fra : wibbi

Dato : 17-04-08 21:53

http://www.mybanker.dk/
Her kan du sammenligne diverse banker. For som tidligere skrevet, så er der jo forskel på folks behov. Netbanker er generelt billigere og jeg har selv 2 af slagsen: Eikbank, (som jeg tidligere da den hed Skandiabank var rigtig tilfreds med, men som nu har ændret sig til det dårligere) og Nykredit bank, som er tilfredsstillende. Jeg synes at en netbank er helt ok. Når man har brug for rådgivning ringer man og den første man får i røret løser problemet. Og gebyrer er der færre af.
Og så kan man "gå i banken" når man har tid og lyst og ikke kun i dagstimerne.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 17-04-08 23:57

Citat
Er der nogen der kan anbefale nogen bank - gerne en der kun er netbank
ja der er vist svaret

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 19-04-08 10:16
Kommentar
Fra : mamiolvi

Dato : 20-04-08 10:36

Hej
JEg har netop skiftet til vestjyskbank, der har jeg fået en meget bedre rådgivning end i min tidligere bank.. som var sparbank...
Jeg kan klart anbefele vestjysk

Kommentar
Fra : Løvendahl

Dato : 08-06-08 16:08

Hav flere muligheder åbne, hos de små banker har du ofte mulighed at firhandle rigtigt gode tilbud hjem, som ligger langt væk fra deres nomale tilbud til lokale kunder. Speielt, når de åbner filialer i andre byer, og skal til at kapre kunder der.

De bedste Hilsner

Løvendahl