/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Vielse på Falster? v.2
Fra : gywerd
Vist : 648 gange
100 point
Dato : 17-04-08 09:59

Hvor og Hvornår blev

Rasmus Peder Jensen. Født 09.03.1844 Eskilstrup s., Falster Nørre

h., Maribo a.

gift med

Kirstine Larsen Født o. 1839 Nørre

Kirkeby Sogn, Falster Nørre h. Maribo Amt jf FT 1880

Bonuspoint for at finde hendes fødsel/dåb i kirkebogen

Advarsel: Både Eskilstrups og Nr. Kirkebys Kirkebøger er skrævn mæj jæn frøjtli' skrævt.

Kommentar
Fra : kirsten41

Dato : 17-04-08 10:26

Hej gywerd
Jeg har fundet 2:

22 december 1836 Maren Kirstine Larsen. Forældre: indsidder Lars Nielsen og hustru Gjertrud Larsdatter. opslag 91 nr.1

9november 1841 Maren Kirstine Larsen. Forældre: Lars Nielsen og hustru Karen Jensdatter
opslag 98 nr.6

begge Nørre Kirkeby Maribo amt 1833- 1891
Hilsen kirsten41

Kommentar
Fra : vith

Dato : 17-04-08 12:13

Rasmus JENSEN Age At Marriage: 31
Sex: <M>

--------------------------------------------------------------------------------

Event(s):
Birth: 01 Jul 1835

--------------------------------------------------------------------------------

Marriage:
Spouse: Karen Kirstine LARSDR Age At Marriage: 25
Marriage: 28 Apr 1867 Place: Norre Kirkeby, Maribo, Denmark

--------------------------------------------------------------------------------

Source Information:
Batch Number: M219303
Source Dates: 1832 - 1867
Film or Fiche Number: 49841
Collection Details: Norre Kirkeby; Den Danske Folkekirke

Kommentar
Fra : vith

Dato : 17-04-08 12:16

Hov - undskyld - der passede alderen jo ikke

Accepteret svar
Fra : LisBJensen

Modtaget 100 point
Dato : 17-04-08 13:10

Hej

Mit bud er:

Rasmus er godt nok i kirkebogen - opslag 11 - men det er en dårlig gengivelse - så prøv at kontakte arkiv i Nykøbing Falster (Biblioteket)
han forældre er: Jens Rasmussen og Karen Hemmingsdatter, iflg folketæælingen 1845.

Kirstine er født i Nr. Alslev 5 april 1838. Forældrene er Lars simonsen og Mette Dorthe Knudsdatter
det er opslag 69 i den KB der 1834 - 1854 - men det er ligeså utydelig. i 1840 bor familien i nr. Kirkeby.

Lis

Kommentar
Fra : gywerd

Dato : 17-04-08 18:35

Ja LisBJensen... Det ser rigtigt ud, og folketællingerne fra Eskilstrup 1845 og Nr. Kirkeby 1840 hjælper med tydningen af kirkebogen 1844 og 1838. Så mangler vi "kun" vielsen, for at være på den sikre side...

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 18-04-08 11:21

Vil ikke ødelægge dit andet spørgsmål,
hvis der ikke kommer indlæg kan du jo annulere...

Tror ikke denne mail adresse er rigtig:
>Skriv evt. til giver(a)ofir.dk

Se mere under dit Gurd spørgsmål, Svend

Kommentar
Fra : gywerd

Dato : 18-04-08 18:12

Jo Svend... (a) skal skiftes ud med... En måde at begrænse spam, når mailadressen optræder offentligt på nettet...

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 18-04-08 19:33

Godt Daniel, men stadigvæk se mere under dit Gurd spørgsmål, Svend

Godkendelse af svar
Fra : gywerd

Dato : 23-04-08 03:04

Tak for svaret LisBJensen. Det var det, der kom tættest på...