/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
Festsange rulning
Fra : HelleBirgitte
Vist : 9873 gange
100 point
Dato : 16-04-08 22:02

Jeg er igang med forberedelser til en stor fest i familien - vores yngste datter skal giftes i maj
Sangen er skrevet - kopieret - sangskjuler er valgt - mangler nu bare at rulle sangene.
Men de springer op for et godt ord

Jeg har prøvet at rulle tynde ruller og tykkere ruller. Har købt både små og store klistermærker....men ligemeget hjælper det

Der går et par timer, så pufffff springer de op igen. Ved godt jeg kan bruge tape eller bånd - men vil bare så gerne have det til at virke med et klistermærke

Fif søges

Kommentar
Fra : Tilde38

Dato : 16-04-08 22:05

sæt en lille sløjfe på.... de giver godt nok lidt mere arbejde, men de render ingen steder så...

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 16-04-08 22:11

Vi plejer at sætte tape under mærkaten, men husk et stykke sytråd under, så kan man lige så nemt hive i sytråden,for at få sangen op igen

Tillykke med datteren

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 16-04-08 22:17

Ja det med sytråden kender jeg godt - og den er også med i "projektet"

Men hvorfor pokker kan de der, købeklistermærker beregnet til formålet, ikke holde
Hvad gør jeg forkert?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 16-04-08 22:21

HelleBirgitte, du gør intet forkert, jeg tror kun jeg har mødt nogle flag, der kunne holde.

Resten er noget bras

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 16-04-08 22:23

Jeg ruller dem, sætter klistermærke på, og en elastik omkring. dagen efter fjerner jeg elastikkerne, og så springer de ingen steder.

men lad være med at vælge de mindste klistermærker.

Denne gang er jeg selv kommet nemmere om ved det.

Min dreng skal konfirmeres, og han elsker pandekager. Laver dem gerne selv. Også til mange mennesker. Så hans sangskjuler er en ny pandekagepande, og sangene er klippet i gult papir. Runde, så de passer til panden. Klistret sammen i den ene side, fordi sangen fylder 2 runde sider.

Så jeg har ikkeproblemer med klistermærker denne gang :D

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 16-04-08 22:26

Jeg har også prøvet den med elastikkerne, men jeg syntes de gav mærker

Jeb3....Det er da en rigtig god ide du har fået der

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 16-04-08 22:38

Det må da kunne fides på google

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 16-04-08 22:45

Limstift du inden du lukker og så sætter du dine klistermærker på efterfølgende Linket hentet herfra http://www.kandu.dk/TipHist.aspx?tid=17845

Accepteret svar
Fra : vil.du

Modtaget 100 point
Dato : 16-04-08 23:58

Jeg har skrevet sange i mange år og jeg siger altid til folk at de skal rulle sangene omkring en blyant - have tøjklemmer i nærheden, rulle måske 5 stk. af gangen, sådan:

Rulle om blyant
Sætte klemme omkring sangen
Hive blyant ud
...gentage X antal gange

- derefter bindes bånd omkring sangene - mens tøjklemmerne er på. Båndene selvfølgelig i flotte farver, er det til sølvbryllup er de selvfølgelig i sølv, til bryllup i hvidt.

Nej - de små dumme klistermærker holder ikke! HVIS de skal have en chance for at holde, så skal de osse have en tøjklemme på, i mindst et døgn.
Men glem de klistermærker - folk sidder og fedter med knive og gafler, knækker negle og skumler af arrigskab

Ha' en god fest!

Venlig hilsen Dorthe

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 17-04-08 01:30

Papir er som en dårlig fjeder der lige skal falde til ro for at holde formen, derfor rul det et par dage før og anbring rullerne således at de ikke kan røre på sig, så kan Du bruge selvt dårligt klæbende hjerter eller flag

Mange ønsker jo også at gemme sangene uden at papiret er ødelagt.

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 17-04-08 07:39

Sikke mange gode foreslag nu vil jeg afprøve dem allesammen. Jeg vender tilbage med point, når jeg har set hvad der holder bedst

Kommentar
Fra : sommefuglen

Dato : 17-04-08 13:15

Havd med at købe en pakke med kulørte små strips. Dem sætter du så rundt om.
De holder snagen lukket og det ser også festligt ud. De kan købes i supermarkeder og byggemarkeder. De kan fået i pakker med blandede farver.

Godkendelse af svar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 17-04-08 15:35

Tak for svaret vil.du.

Nu har jeg eksperimenteret, og jeg vælger din løsning

Det er rigtig pænt og romantisk til et bryllup, og bedst af alt DET HOLDER

Tak til alle for de gode svar

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 17-04-08 20:14

Pænt tak ska' du ha'

Og hav en rigtig dejlig fest - uhhh bryllupper er mine favoritter!
Husk altid at gå baglæns i seng aftenen før! Så bliver det nemlig godt vejr på dagen

Venlig hilsen Dorthe.