/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
min pc kan ikke streame film!?
Fra : Bjorholm
Vist : 2693 gange
240 point
Dato : 16-04-08 17:09

Vi fik en ny internetopkobling med trådløs netværk, her for et par uger siden (10mbps/10mbps). Min kæreste har en bærbar, og jeg har en stationær.

Men det er kun min pc, der har problemer med at streame film fra nettet af.

Når den starter med streame en film fra f.eks. www.dr.update.dk går det i et raskt tempo, men som regel allerede inden filmen er halvvejs stopper den, og skriver buffering.

Jeg bruger windows xp, og har den nyeste opdatering. Men min pc er vist 4-5 år gammel (intel celeron 2800mhz. 512mb ddr ram pc-3200) ((hvis de oplysninger siger jer noget))

Jeg håber nogen kan hjælpe!!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-04-08 17:40

Tja...

Linket virker ikke - så måske derfor....

Kommentar
Fra : Bjorholm

Dato : 16-04-08 17:59

haha ja hov det får jeg lige rettet til det her: http://www.dr.dk/nettv/update

Kommentar
Fra : Bjorholm

Dato : 16-04-08 18:06

http://www.dr.dk/nettv/update var også bare et eksempel! det virker stadig ikke! :-\

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 17-04-08 01:12

Hvad bruger du til at afspille klippene ? Her er der ingen problemer og jeg har kun 1024/128 hastighed på bredbånd, målt lige nu er download 885 og upload 109: http://hastighedstest.tdc.dk/ dine RAM er i underkanten, sæt en blok mere i på 512MB

Kommentar
Fra : Bjorholm

Dato : 20-04-08 20:43

hvordan ser jeg hvad det er for et program, der afspiller de forskellige videoer? Jeg tror dog jeg kan afvise at det skulle være windows mediaplayer, da det ikke er deres grafik om rammen af filmen.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 20-04-08 20:53

Hos mig er det Windows MediaPlayer plugin i Firefox som afspiller videoer på DR update, jeg ved ikke hvordan Internet Explorer håndterer dem, højre klik på videoen, så vises hvilken player som spiller

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 20-04-08 21:03

Prøv lige om denne afspiller kan spille dem så får du afgjort om det er din pc eller afspilleren der er problemet http://www.pcworld.dk/download/56/1434

Kommentar
Fra : kloemme

Dato : 20-04-08 21:10

Citat
og skriver buffering.

Med andre ORD_____den henter resten af skifdet
du kan justere din''buffer'' i din PLAYER
under indstillinger

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 20-04-08 21:11

Hvis ikke det er gået op for Sunowich, så er det streamede film der spørges om

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 20-04-08 21:16

Det er sku godt hr o.v.n . den smuttede lige ....kender du det ... ja så er det jo nok rammene der er lidt sløve ....det kender jeg også godt selv

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 20-04-08 21:21

Jow Suno jeg kender det udmærket, du må ikke tage det for tungt, jeg skrev for at gøre spørgeren opmærksom på, at det vist ikke hjælper lige her men ellers kan VLC en masse hvor andre skal have ekstra codes

Kommentar
Fra : Bjorholm

Dato : 03-05-08 21:54

Jeg har netop lige selv fundet fejlen. det er simpelthen min router der er i u-du`! min internetudbyder sender mig en ny. Ellers tak for de mange der viste interresse i dette spørgsmål.

Annuller spørgsmålet
Fra : Bjorholm

Dato : 03-05-08 21:57

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål jeg opdagede selv at det var min router det var galt med.