/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Otium
Fra : hellobal1
Vist : 2767 gange
70 point
Dato : 16-04-08 16:49

Hej hej... min far går på pention efter 38 år på samme arb. plads og han har virkelig arbejdet hårdt.... men endelig kan han nu slappe a og nyde livet.. han har kun 5 arb. dage tilbage.. og her er min spørgsmål så .

Er der en eller flere der måske har en SUPER ide til en gave til en der nu skal til at nyde sit otium, gerne noget personligt.. Jeg havde først tænkt en limosine kørsel fra hans arb. plads og hjem, men der er ca. 80 km så det bliver nok en kostbar tur...

Håber i kan hjælpe mig med noget godt

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 16-04-08 17:09

Jeg har desværre ikke det store tip,til dig.Men alene dette,at hans søn/datter,har så flot en ønske,må gi`ham grund til stolthed.(Når han opdager det).Men forhåbentlig,svarer der nogle,der har større fantasi,end mig.

Held og lykke med det.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 16-04-08 17:16

Jeg har lige været i samme situation som din far, også 38 år på samme arbejdsplads...

Det jeg blev mest glad for var et blad med højdepunkter fra mit arbejde,
men det er vel kollegaerne, der skal lave det?

Kørsel i stor bil har jeg prøvet i forbindelse med Jubilæum, det er der ikke meget ved...

Snarere noget han kan bruge hjemme og slappe af med:
Fisker han: Fiskestang eller andet udstyr.
Spiller han golf: En af de nye ulovlige drivere...

Eller få ham i gang med lidt slægtsforskning: Køb "Family Tree Maker", Svend

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 16-04-08 17:16

En god flaske, Dr. Nielsen eller lignende
Tror du han vil sætte pris på noget snobbet som
limosine kørsel hjem.

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 16-04-08 17:27

Har han en pc? Jeg anskaffede mig en pc engang jeg gik på pension som 68 årig, det er næsten 12 år siden.

En gyngestol`?
En otiumsstol?
Nej hvis han er rask og rørig så duer de to sidste forslag ikke!

Hvis man kendte ham var det lettere - måske en pibe?
En træningsdeagt - et par løbesko?

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 16-04-08 17:48

Du skal se her:http://www.hobbydirect.dk/amaster/shop/
Så skal du købe et model skibsom han kan bygge. Nogen af de skibe vil det tage hundrevis af timer at lave.For eksempel Artesania.Det er en fin hobby hvis han kan li at bruge hendene.
alimak

Accepteret svar
Fra : HelleBirgitte

Modtaget 70 point
Dato : 16-04-08 18:30

Hvor er det sødt af dig

Jeg tror virkelig, at uanset hvad du vælger, vil din omsorg glæde din far

Du skal måske tage udgangspunkt i hans nuværende interesser (hvis der er nogle) Har han talt om - "når jeg får tid, så vil jeg gerne.........?

Ellers så måske (hvis han bor i kbh) et kort til Tivoli, Zoo eller museer.Sikkert også mange muligheder andre steder i landet

Derudover en gavekurv med hans yndlingsdrikkevarer, en film eller en god bog, lidt godt til ganen
og et kort hvor du fortæller, at "det er godt gået.Der er/jeg har, stadig brug for dig

Det handler ikke om hvad gaven koster..........næh mere om omtanke

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 16-04-08 18:54

Måske ikke en super ide, men I kunne selv hente ham, for derefter at gå ude og spise med ham.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 16-04-08 19:23

>Jeg havde først tænkt en limosine kørsel fra hans arb. plads og hjem...

Jeg kommer til at tænke på ham der blev kørt hjem i limosine den sidste arbejdsdag.
De mødte ham igen på arbejdet senere på dagen...
"Hvad laver du her, du er jo stoppet?"

"Jeg skal bare hente min cykel !" Svend

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 16-04-08 19:43

en limousinetur er da spild af penge. en personlig ting vil varme meget mere.

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 16-04-08 19:47

Citat
"Hvad laver du her, du er jo stoppet?"
"Jeg skal bare hente min cykel !" Svend

Godkendelse af svar
Fra : hellobal1

Dato : 21-05-08 13:26

Tak for svaret HelleBirgitte.

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 21-05-08 13:48

Mange tak