/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Konstant boot ved opstart
Fra : Doofy16
Vist : 372 gange
100 point
Dato : 16-04-08 15:37

Hej allesammen!

Håber i kan hjælpe mig med mit lille problem her.

Sagen er, at jeg igår aftes installerede et nyt grafikkort på min computer(XFX 8800 GT). Efter jeg havde installeret grafikkortet i computeren og indæst driveren til det. Driver installationen krævede en genstart, så det skulle selvfølgelig gøres. Her komme problemet så. Da jeg genstartede min computer, startede den automatisk en "boot fra cd"-sekvens. Det undrede jeg mig over, og gik derfor ind i BIOS setup, for at se om der var ændret noget med boot prioriteten, men intet var ændret. Jeg prøvede derefter at starte en boot sekvens selv, og boote fra harddisken i stedet. Derefter starte windows op, og alt var godt igen. Problemet er så bare at hver eneste gang jeg skal starte min computer op, skal jeg selv til at boote fra harddisken, og det har jeg ærlig talt ikke meget lyst til.

Nogen der har en mulig løsning?

På forhånd mange tak

Kommentar
Fra : cool2000000

Dato : 16-04-08 15:47

Du kan få den til at gendanne de gammle instilinger.

altså nulstilling af din boot-sekvens.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-04-08 16:11

Du har nok fjernet skiven for hurtigt - den er ikke færdig med at bruge den....

Kommentar
Fra : Doofy16

Dato : 16-04-08 18:20

#1 Kanon! Hvordan gør man så lige det?

#2 Det kan ikke passe.. skiven sidder stadig i, hehe

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-04-08 18:45

Citat
Det kan ikke passe.. skiven sidder stadig i, hehe

Så er det jo klart den forsøger at boote på den - dit DVDdrev står vel før HD...

Kommentar
Fra : Doofy16

Dato : 16-04-08 19:02

#4 Som jeg skrev i mit originale indlæg, er intet ændret ved boot prioriteten.. alt står som det skal!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-04-08 19:06

Citat
er intet ændret ved boot prioriteten

Netop - så gør lige det - eller fjern Cden.....

Kommentar
Fra : Doofy16

Dato : 17-04-08 16:59

Nope.. Boot prioriteten står som 1. Harddisk, CD, floppy og removable device. At fjerne cd'en hjælper heller ikke!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-04-08 17:10

Den bootrækkefølge er absolut IKKE optimal....

Sker der noget med din harddisk risikerer du at den ALDRIG når længere.....

såååå

floppy - cd - hd

Start lige der......

Annuller spørgsmålet
Fra : Doofy16

Dato : 28-05-08 21:01

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål