/ Forside/ Interesser / Hus og have / El-installationer / Spørgsmål
10  Bassebo 2677
Hvilken lampe?
Fra : aemjae
Vist : 1852 gange
40 point
Dato : 16-04-08 13:18

Hey

Jeg har brug for lidt hjælp og håber I kan hjælpe.

Jeg har en del (ens) lamper, men kan ikke lige finde ud af hvilken type der er tale om.
Det er en pendel lavet i noget metal af en art og derefter emaljeret.
Sort udenpå og hvid inden i, og med porcelænsfatning og sort softledning.

Jeg har spurgt lidt omkring og ingen ved 100% hvilken det er og hvem som har lavet den.
Nogle kalder det en "emajle pendel" og andre "arbejdslampe", og muligvis lavet af Louis Poulsen.

Jeg har taget to billeder som kan ses her:
http://aemjae.net/lampe/billede_1.jpg
http://aemjae.net/lampe/billede_2.jpg

Så, hvilken model er det og hvem har lavet den, og hvornår blev den lavet?

/aemjae

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 16-04-08 13:23

Aner det ikke lige men de var til at købe i 70'erne

Kommentar
Fra : Dansende_T

Dato : 16-04-08 13:26

Det er en såkaldt.: "Værkstedspendel" - og den er oprindeligt lavet af Louis Poulsen

Så vidt jeg kan se fremstilles den ikke mere, men der bliver lavet en del efterligninger af den... Ikke emaljerede, men pulverlakerede.

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 16-04-08 15:29

Dansede_T

Var det ikke Nordisk solar der slogte dem, Jeg har hængt en del op af disse, mener ikke det var LP de blev købt igennem.

Vi handlede vist mest i i solar..
vh ben

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 16-04-08 15:45

LP mener jeg også

Kommentar
Fra : Dansende_T

Dato : 16-04-08 16:12

Jeg er MEGET sikker på at det er en Louis Poulsen. Jeg ved så tilgengæld også at den blev plagieret af alle dem der kunne slippe afsted med det..

Forresten er det ikke helt udelukket at Solar eller andre har kunnet sælge værkstedspendlen eller andre Louis Poulsen belysninger..

Accepteret svar
Fra : Smokei

Modtaget 40 point
Dato : 16-04-08 16:35
Kommentar
Fra : Smokei

Dato : 16-04-08 17:13

Lauritz.com sælger 3 i øjeblikket. vurdering 1000 kr.

Kommentar
Fra : aemjae

Dato : 17-04-08 18:04

Hey

Jeg sendte en mail til LP med samme billeder og forklaring, og de var ikke i tvivl.
Det er en "emaljependel", som de så ikke laver mere.

Så Smokei var tættest på med det rigtige svar :)
Takker.

/aemjae

Godkendelse af svar
Fra : aemjae

Dato : 17-04-08 18:06

Tak for svaret Smokei.

Kommentar
Fra : Smokei

Dato : 18-04-08 00:06

Selvtak Glad for Du kunne bruge det.

Kommentar
Fra : aemjae

Dato : 18-04-08 08:31

@ Smokei.

Det er jo meget rart at vide hvad det er man har, så det kan sælges ;)
Har 16 stk på "lager", så nu er jeg klar til at sælge dem, hehe

/aemjae