/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Psykologi / Spørgsmål
10  dova 460
Claus-drog-forbi.
Fra : jensegon
Vist : 861 gange
100 point
Dato : 15-04-08 23:29

ER der en der har efaring i hvordan man overvinder skræken for at køre i elvator.
(Lad være med at skrive noget om trapper)

Kommentar
Fra : krestenklit

Dato : 16-04-08 00:25

Hvis du har skræk for elevatorer, kan du få hjælp af terapeuter i fobier.

Læs mere om fobier (skræk for et eller andet):
http://www.sonnerasmussen.dk/fobi_fobier.htm

Venlig hilsen
krestenklit

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 16-04-08 01:13
Kommentar
Fra : dkwM327

Dato : 16-04-08 01:29

Hej jensegon.

Ja det har jeg i allerhøjeste grad!

Du kan selvfølgelig læse den anviste hjemmeside fra ”sonneRASMUSSEN”, som tilsyneladende
benytter den velkendte NLP-metode, hvilket jeg også har en del erfaring med.

Jeg vil dog undlade at anbefale dette, hvis det er din mening at få gennemarbejdet de problemer,
som dit spørgsmål tyder meget på, at du har, og som samtidig også handler om en del andet
end trappeskræk.

Er du interesseret, så skriv igen.

Med venlig hilsen
DkwM327

Kommentar
Fra : jensegon

Dato : 16-04-08 07:06

Jeg gør lige opmærksom på at jeg spørge for en nær ven, da jeg selv har lejlighed på 9. sal.

Accepteret svar
Fra : Sunowich

Modtaget 100 point
Dato : 16-04-08 08:17

Altså det handler jo om at gører det Jeg havde det ligeså med en skræk engang det var for højder og at se ned Jeg var leder for nogle unge og vi skulle Rapelle og da den første skulle udvælges som "anfører" pegede alle på mig.Jeg var sådan set ved og ssie grønne grise ved tanken men vi havde en god instruktør der guidede mig og en flok unge der ikke skulle opleve en opgivende leder da jeg så var kommet udover kanten og mærkede at der var styr på rebene (instruktøren havde et bremsetov oppefra og var selv spændt fast )blev det pludselig en fed oplevelse og da jeg var halvvejs nede stoppede han mig og sagde at jeg skulle prøve at kigge ned Det gav et sug i maven men var samtidig en tryg fornemmelse for jeg sad jo der i en god prof sele og syntes pludselig at jeg haved overvundet det farligste i verden Da jeg endelig kom ned var det op og få en tur mere Og den dag i dag elseker jeg det og springer på vægge og kører ned næsten i frit fald (og blir sur på bremseren hvis de ikke giver line nok .Altså det drejer sig om en instruktør der er dygtig om han så er psykolog eller ej .
Det ender med at der er nogle der brokker sig over din "ven" som kører op og ned med din elevator så andre må tage trappen

Kommentar
Fra : dkwM327

Dato : 16-04-08 11:44

Hej Sunowich.

Flot klaret!
Ja, mange siger ting er sådan og sådan, og det er "sandheden" og det eneste rigtige i hele Verden, men en "medalje" har jo mange sider. Det drejer sig om at se på livet og Verden fra mange forskellige sider.
mvh.
DkwM327

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 16-04-08 11:46

Er problemet- Det lille lukkede rum?
Eller tanken om at elevatoren kan gå fast?
Eller frygten for at weiren skulle springe?
Eller noget helt andet?

Kommentar
Fra : stchrisdk

Dato : 16-04-08 12:17

Prøv på http://d851324.u27.surftown.dk/index.html det er hypnose og virker...

Kommentar
Fra : dkwM327

Dato : 16-04-08 12:51

Hej stchrisdk.

det er hypnose og virker... Ja det skriver du!
- Og det er sikkert også rigtigt "For dig!" Og tillykke med det!

Men kan du garantere "jensegon" at det også virker i hans tilfælde,
eller er det bare en løs påstand, et velment råd som du TROR på, også virker for andre?

mvh.
DkwM327

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 16-04-08 13:01

DkwM327 Det er godtnok du har nogle kommentarer men ??? du har måske flere profiler ???

Kommentar
Fra : krestenklit

Dato : 16-04-08 14:45

Jeg vil give DkwM327 ret.
Man må finde den terapiform, som passer til det problemkompleks man vil behandle.
Hypnose virker for nogle mennesker, ikke for andre. Man skal have en parathed overfor hypnose for at det overhovedet kan virke. Desuden må det være specifikke ting, der skal behandles. Hvis sagen har udgangspunkt i dybere lag af psyken, vil hypnosebehandlingen, selv efter en umiddelbar virkning, vise sig utilstrækkelig.

Der er desværre bare ingen, som kan fortælle en, hvilken form, der er bedst for lige netop et bestemt menneske.

Derfor: Opsøg terapeuter/terapi-centre, personligt eller via internettet, læs om forskellige behandlingsformer, afprøv introduktionstimer, mærk verden - prøv dig frem. Find ud af om grundlaget for behandlingen er noget du kan gå ind for eller er villig til at kaste dig ud i. Ikke mindst: Sørg for, under behandlingen, at holde dig à jour med, om du stadigvæk kan gå ind for behandlingsgrundlaget.

Kommentar
Fra : hyldeborg

Dato : 18-04-08 11:14

Du skal have fat i en psykolog der arbejder med "kognitiv adfærdsterapi".

Godkendelse af svar
Fra : jensegon

Dato : 29-04-08 07:29

Tak for svaret Sunowich.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 29-04-08 16:47

takker og bukker Håber at du eller din ven får overvundet skrækken