/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Kan ikke sende E-mail
Fra : Fattig
Vist : 831 gange
100 point
Dato : 15-04-08 22:51

Pludselig kan jeg ikke sende E-mail.
Jeg får en lang meddelelse hvor der står:
Meddelelsen kunne ikke sendes da en af modtagerene ikke blev godkendt af serveren. Serversvar:554 service unavaladle client host (83.93.204.112 blocked using list. dsbl org:http://dsbl.org O.S.V.
Fejl nr 0x800ccc79

Har forsøgt at sende mail til mig selv, men uden held
Jeg har forsøgt at genstatte computeren, også uden held.

Hvad kan der gøres for at komme igang igen?

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 15-04-08 22:54

Vente til i morgen og prøve igen. Det er jo ikke sikkert at fejlen ligger ved dig
vh Ben

Kommentar
Fra : Fattig

Dato : 15-04-08 22:58

Jeg kan jo godt modtage post

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 15-04-08 23:08

ja men ud gående og indgående køre via to forskellige server adresser
ind via pop og ud via smtp.
Så det hænger ikke altid sammen.
vh Ben

Kommentar
Fra : iah

Dato : 15-04-08 23:10

Har du måske fået ændret noget ved indstillingerene for POP/SMTP ved en fejl?

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 16-04-08 01:08

Jeg har selv prøvet ikke at kunne sende mail, men kunne godt modtage. Det var et servernedbrud hos min udbyder der var årsagen til at jeg ikke kunne sende. Men da modtagelsen af mail går på en anden server hos udbyderen, så blev det ikke påvirket.

Kommentar
Fra : charley01

Dato : 16-04-08 06:35

Hej Fattig,
jeg har det samme problem f.t. og kan ikke løse det så jeg følger spændt svarene.
Selvfølgelig har jeg været inde for at tjekke smtp opsætningen. Nogen gange lykkes det at sennde ved at klikke dobbelt på send-knappen men det er tilfældigt, så det er ikke løsningen.
Charley

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-04-08 08:02
Kommentar
Fra : granner01

Dato : 16-04-08 11:03

Hvilken udbyder har i for det kan være at jeres udbyder har ændret på smtp så der måske skal skrives noget andet i opsætningen.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-04-08 12:07

Og så er der lige at visse netudbydere kræver sikker godkendelse af mailadresser for at kunne videresende til andre mailservere..... (hak af i opsætningen)

Kommentar
Fra : charley01

Dato : 16-04-08 12:17

Jeg har TDC som udbyder !
Men hvorfor opstår sådan et problem lige pludselig uden der er ændret noget ved computeren ( nye programmer eller lign.)
Jeg har spurgt ved TDC men venter stadig på svaret.
Jeg har en mail-produktion på 100-250 pr. mdn. Så det er irriterende.
Charley

Accepteret svar
Fra : clou

Modtaget 100 point
Dato : 16-04-08 13:42

Der kan pludselig ske de mystiske ting på ens computer

Prøv at gå i Funktioner - Konti - Egenskaber - Servere - Udgående post skal der stå: smtp.mail.dk - Tryk Anvend og Ok

Clou

Prøv så at sende til dig selv som en prøve

Clou

Kommentar
Fra : charley01

Dato : 16-04-08 14:24

Hej DOU,
det er forkert . Der skal stå dit kontonr. hos TDC samt asmtp.
Venligst

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-04-08 14:24

eller asmtp.mail.dk

Prøv dem begge - TDC bruger nemlig begge.....

Kommentar
Fra : birkglerfoss

Dato : 16-04-08 14:34

i skal ikke bruge asmtp.mail.dk jeg havde også det problen i en uge så fandt jeg nogle gamle papirer fram og dem var der skrevet ( smtp.mail.dk ) siden det har jeg ikke haft problemer med at sende post

Kommentar
Fra : charley01

Dato : 16-04-08 14:35

Ja, undskyld jeg glemte..... mail.dk
Sorry

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 16-04-08 15:16

Svaret står i det link der er i dit eget første indlæg.
Det er TDC´s server der bloger din udgående mail. Der kommer noket svar hvor problemet er løst.

I mellemtiden kan du sende mail via TDCs webmail på adressen http://mail.tdconline.dk/

vh Benjamin

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 16-04-08 15:22

Hejsa
Du kan smide ip adressen 83.93.204.112
ind på
http://dsbl.org/removalquery

Så får TDC en mail om at fjerne blokeringen, men der går lidt tid før den opdaters.
vh Ben

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 16-04-08 15:23

Dette burde TDC selv have rydet op i.
vh Ben

Kommentar
Fra : tadeo

Dato : 16-04-08 15:25

TDC er nærmest berømt/berygtet for deres nedbrud på deres postservere, bare ha` tålmodighed

Kommentar
Fra : Fattig

Dato : 16-04-08 15:58

Nu virker min udgående post af en eller anden grund som den skal.
Jeg har også tdc som udbyder.
Hos mig står der smtp.mail.dk for udgående post.

Godkendelse af svar
Fra : Fattig

Dato : 16-04-08 16:00

Tak for svaret clou.
Det må have været et problem hod TDC der var årsagen

Kommentar
Fra : clou

Dato : 16-04-08 17:20

Velbekomme Fattig - godt hvis du har fået det til at virke!

Clou