/ Forside/ Karriere / Penge / Investering / Spørgsmål
10  miritdk 860
Windows Live
Fra : Teil
Vist : 772 gange
100 point
Dato : 15-04-08 20:00

Citat
8. Deres materiale.
De kan have mulighed for at sende materiale til brug i forbindelse med tjenesten. Med undtagelse af materiale, vi licenserer til Dem, gør vi ikke krav på ejendomsretten til materiale, som De sender eller på anden måde stiller til rådighed for os i forbindelse med tjenesten (kaldet en "udgivelse"). Men ved at sende eller på anden måde stille en sådan udgivelse til rådighed giver De os fuld ret til at:

bruge, kopiere, distribuere, vise, udgive og ændre udgivelsen, alt sammen i forbindelse med tjenesten;
offentliggøre Deres navn i forbindelse med udgivelsen og
• tildele andre personer disse rettigheder.
Dette paragrafafsnit gælder kun lovligt indhold, og i det omfang det ikke er i strid med loven at bruge og udgive det lovlige indhold. Vi betaler Dem ikke for Deres udgivelse. Vi har ret til at nægte at udgive og til når som helst at fjerne Deres udgivelse fra tjenesten. For hver af de udgivelser, De foretager, skal De have alle nødvendige rettigheder til at tildele tilladelserne i dette paragrafafsnit.

Forstår jeg det ret, at de vil råde over mine billeder og andet jeg uploader?
Har sendt en mail og venter på et svar.

TDC skriver her om Adobe, som måtte give sig i samme situation.
Citat
Adobe er blevet kritiseret for at kræve rettigheder til de billeder, brugerne uploader, så Adobe principielt kunne sælge billederne bagefter. Adobe har dog ændret betingelserne efter den megen kritik, så de ikke påberåber sig ejerskab over dine billeder.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-04-08 20:16

Citat
og i det omfang det ikke er i strid med loven at bruge og udgive det lovlige indhold

Og det er det så at bruge "private" billeder.....

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 15-04-08 20:54

Netop, ordet private kan hurtigt opfattes som windows vil.
Min hjerne slår kolbøtter i forsøget på at gennemskue teksten.
Tror det kræver mindst tre advokater med hver deres vurdering.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-04-08 21:12

Hvad skulle de dog bruge dine billeder til

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 15-04-08 21:32

Nej dem skal de ikke bruge, eller kan. Fordi jeg sørger for en
dårlig kvalitet.
Men bare det at de vel ha muligheden at gøre som de vil med
min ejendom. En mulighed er jo at reklamebureauer surfer
lidt rundt og lade dem købe mine billeder af pæne damer.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-04-08 22:00

Jamen så lad dog være med at lægge dem sådanne steder

I pengeskabet med skidtet....

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 15-04-08 22:02

Jo men så jeg jo låne nøglen ud til gud og hver mand.

Formålet er jo det de kalder fildeling.

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 100 point
Dato : 15-04-08 22:05

Send dem pr. mail - så mange skal du vel heller ikke sende billeder til.....

Hvis det er tilfældet kan det jo være ligegyldigt HVOR de ligger

Godkendelse af svar
Fra : Teil

Dato : 16-04-08 08:20

Tak for svaret refi.