/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Harddisk optager
Fra : jens1581
Vist : 484 gange
100 point
Dato : 15-04-08 18:15

Jeg har haft min RDR HX710 til reparation ved Merlin og nu er den endelig kommet tilbage
Der står de har udskiftet DVdrev og installeret ny software

Når jeg laver en lynopsætning kan den ikke finde kanalerne?
Men jeg har sat antennestik i og jeg kan se kanalerne på TVet og det får sit signal gennem harddiskoptageren

Hvad er galt??

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 15-04-08 18:37

Så har de da ikek testet den efter rep...
samlet forkert.
vh Ben

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-04-08 18:49

Der er desværre KUN en vej....

Retur med den.....

Kommentar
Fra : jens1581

Dato : 15-04-08 19:16

Der står ellers "samlet og afprøvet "
Men når jeg vender lidt rundt på den kan jeg høre at der en løs skrue i den.

Hvor mange gange kan de have den til reparation og hvor længe
De hævder at de må have den 1 måned og derefter skal de blot give mig besked om hvornår jeg kan forvente at få den tilbage???

Mange tak Merlin

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-04-08 19:22

Ja service er tilsyneladende IKKE deres stærke side....

Men du kan desværre IKKE gøre så meget andet - og dernæst handle et andet sted næste gang.....

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 15-04-08 19:24

Der er vist ikke en fast tid.

Men der er faldet en del dome og afgørelser ved forbrugerstyrelsen.
Disse ophandler "rimelig tid til repperation"' og forsøg på at rette fejlen.
Jeg er ikke sikker men, der er vist noget om at det er 2 forsøg de har inden kunden kan kræve penge retur.
Om dette altid gælder ved jeg dog ikke...
vh Ben

Accepteret svar
Fra : Klojs

Modtaget 100 point
Dato : 15-04-08 23:10

Forbrugerstyrelsen siger højst 3-4 uger om netop Merlin

http://www.dr.dk/DR1/kontant/2004/10/13/102814.htm

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 16-04-08 04:49

Ja sådan er det jo, når man handler sådan et sted. Mig bekendt har de en stort centyral værksted hvor alle ting bliver sendt til.
Handler man i en forretning der handler med Radio/TV m.m. som har eget værksted så er man bedre stillet.

Du må afsted med den igen til rep.

hawaii7

Godkendelse af svar
Fra : jens1581

Dato : 16-04-08 07:34

Det er altid lidt svært at finde ud af hvem der skal have pointene men her er de
Tak for svaret Klojs.