/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Kartoffelmos
Fra : charley01
Vist : 1078 gange
10 point
Dato : 15-04-08 14:55

Der findes en opskrift på en vidunderlig kartoffelmos.
Der indgår pastinak og kanel samt smør.
Kender du den så skriv.
Venligst

Kommentar
Fra : KathrineE

Dato : 15-04-08 15:02

Nu ved jeg godt at du spørger efter en specifik opskrift... men skulle det ske at du ikke finder den, så har jeg en anden idé

En grov kartoffelmos med bagte jordskokker og creme fraiche... Det smager simpelthen vidunderligt!! Du rengør bare jorskokkerne og skærer dem i både, drysser med lidt salt og olie og bager dem i en 20 min. De skal bare tilsættes i din mos sammen med lidt smør og creme fraiche - jeg plejer bare at smage mig frem Hvis du vil gøre den ekstra fræk kan du tilsætte skallen fra en citron - super lækker til alt!!! Mums!!

held og lykke med din kartoffelmos jagt

Kommentar
Fra : 1133

Dato : 15-04-08 15:36

hej følger på side linien da jeg er vild med kartoffelmos
der dukker nok noget spændene op troede kun det var en måde at lave den på men jeg er jo også kun en mand

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 15-04-08 15:48

Jeg kender ike den opskrift du spørgrt efter men prøv en af de her:
http://www.gamledanskeopskrifter.dk/page1133.html

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 15-04-08 15:59
Kommentar
Fra : valde.

Dato : 15-04-08 16:06
Kommentar
Fra : valde.

Dato : 15-04-08 16:46
Kommentar
Fra : valde.

Dato : 15-04-08 16:57
Kommentar
Fra : valde.

Dato : 15-04-08 19:50
Accepteret svar
Fra : krestenklit

Modtaget 10 point
Dato : 16-04-08 00:28

Hey Charley, er du sikker på, at det ikke er pulveriseret []muskatnød[/b], der skal bruges i stedet for kanel?

Godkendelse af svar
Fra : charley01

Dato : 16-04-08 06:23

Tak for svaret krestenklit.
Det er fra en engelsk konkurrence hvor det blev nævnt som ...cinnamon.
Det er da kanel på dansk.
Vedkommende vandt k.
venligst charley

Kommentar
Fra : krestenklit

Dato : 16-04-08 09:43

Ja, muskatnød hedder: Nutmeg
Reven muskatnød kan ved en overfladisk betragtning ligne kanel. Det kan jo være at det er der kilden til fejlen ligger.

Har du da prøvet kartoffelmos med kanel? I så fald: Var det ?

På den anden side: Chilenske empanadas indeholder kanel i kødfyldet. Det er fremmedartet for en traditionel dansk gane, men det smager fortræffeligt.

Og: Spidskommen hedder på engelsk: Cumin eller ground cumin
Hvorimod "almindelig" kommen hedder: Caraway

Gastronomi kan også være en sproglig udfordring.