/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Udskiftning af HD i bærbar
Fra : voo
Vist : 546 gange
100 point
Dato : 14-04-08 20:21

Hej
Jeg regner med at skifte min harddisk ud i min bærbare, men er ikke sikker på at jeg kan gøre det så nemt som jeg forventer.
1. ny harddisk i en usb kasse
2. "spejle" den gamle over på usbdisken
3. bytte om på harddiskene.
men hvilken software skal jeg bruge, HVIS det kan lade sig gøre?
VOO

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 14-04-08 20:25

At skifte den ud er det allernemmeste der er, men at få det hele kopieret overpå og så regne med at den bare starter op og virker igen er noget helt andet.

Men er det det du forventer ellers er det jo bare at installere fra ny af igen. Køb en hd boks til usb til den gamle hd og brug den som ekstra lager. Koster blot 149,- hos T. Hansen

Kommentar
Fra : voo

Dato : 14-04-08 20:28

Hej
Selvfølgelig forventer jeg at kunne starte op uden problemer
Det er en arbejds PC så det tager et par dage at sætte det hele op igen, men der er ved at være forlidt plads, hvis det virker har jeg 5 mer der skal have samme tur.
VOO

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 14-04-08 20:30

Men du kan ikke umiddelbart føre styresystem og andre programmer over på en ny disk og så regne med det virker

Kommentar
Fra : voo

Dato : 14-04-08 20:32

Er det noget du har prøvet, da det er det jeg troede man gjorde med eksm. ghost?
VOO

Accepteret svar
Fra : Fijala

Modtaget 110 point
Dato : 14-04-08 20:33

Jo men der er det jo ind på den samme hd igen og den har jo de rigtige data som passer ind i modsætning til en ny disk som jo er større

Godkendelse af svar
Fra : voo

Dato : 14-04-08 20:36

Tak for svaret Fijala.
Det var ikke det jeg havde håbet på, men tror jeg gør et forsøg afligevel.
VOO

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 14-04-08 20:39

Det skal spejles over med det rigtige program - så virker det.
Programmet Drive Image og Ghost kan gøre det.
Har du diskettedrev på den bærbare.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 14-04-08 20:42

Det kan aldrig skade at prøve

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 14-04-08 20:48

Jeg har næsten lige gjort det fra en Compaq > til anden Compaq mage til.
Men jeg bruger Ghost som ligger på HIRENS boot CD 9.3

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 14-04-08 22:04

prøv acronis det er virkeligt et godt program

Kommentar
Fra : voo

Dato : 16-04-08 22:55

Hej
Nu har jeg gjordt det.
Harddisken var af samme mærke en segate momentus mepå 200 Gb i stedet for 100 Gb, jeg brugte Ghost.
Der var ingen problemer.
Voo

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 17-04-08 09:35

Yes - og når du nu er i gang så lav lige en partition for enden af harddisken og læg en sammenpakket kopi med Ghost.

Ps. Det er ligegyldigt om harddiskene er ens, bare samme type. (ATA > ATA eller SATA > SATA)

Kommentar
Fra : voo

Dato : 21-04-08 08:30

Hej Eyvind

Når du siger sammenpakket kopi mener du så den spejl jeg har lavet?

Voo

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 21-04-08 17:24

Ja - et spejl kan laves en til en eller pakkes sammen.
Ghost pakker selv (FAST) eller tættere, og kan kun pakkes ud af Ghost.
Jeg bruger fast af to årsager.
1. Fylder mindre ca. ½
2. Virus og andet kan ikke komme ind i en sammenpakket Ghost-fil..........endnu.

Jeg har altid en partition som jeg kalder image og der lægger jeg lige et spejl inden jeg eksperimenterer