/ Forside/ Interesser / Dyr / Andre dyr / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 552
hvad er det for et dyr
Fra : Annela
Vist : 1070 gange
100 point
Dato : 14-04-08 19:29

jeg har fundet et dyr - dyrlægen er ikke sikker på hvad det er, den er sort har en lille hale, kort snude, små korte lidt runde øre - er her nogen der kan fortælle hvordan jeg vedlægger et billede ?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 14-04-08 19:35

Du kan uoloade billedet hertil

http://peecee.dk/

husk lige at fortælle hvor stort dyret er

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 14-04-08 19:38

www.peecee.dk
klik på gennemse
find dit billede
læg evt. din email
klik opload
marker og kopier (ctrl+c) det nummer der fremkommer over det lille billede du har sat ind.
sæt nummeret ind her.

Kommentar
Fra : Annela

Dato : 14-04-08 19:45

hej
Der er i øjeblikket problemer med hostingen af peecee.dk, der arbejdes på problemet.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 14-04-08 19:46

Så prøv her

http://billedeupload.dk/

Kommentar
Fra : dova

Dato : 14-04-08 19:50

Citat
Der er i øjeblikket problemer med hostingen af peecee.dk, der arbejdes på problemet

Du kan godt uploade alligevel.

Citat
den er sort har en lille hale, kort snude, små korte lidt runde øre

Mosegris (en unge)

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 14-04-08 19:52

Pudsigt Dova, for jeg tænkte på en muldvarp, men sådan en burde en dyrlæge jo kende

Kommentar
Fra : Annela

Dato : 14-04-08 20:06

hej
mit dyr vejer 436 g og har åbne øjne

Kommentar
Fra : Annela

Dato : 14-04-08 20:09
Kommentar
Fra : chicapigen

Dato : 14-04-08 20:10

du gør os nysgerrige ...........upload et billede så vi kan se vidunderet.

venlig hilsen chicapigen

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 14-04-08 20:12

Mår?

Kommentar
Fra : Annela

Dato : 14-04-08 20:14

Nordsted1 det sagde dyrlægen nej til - det er heller ille en mink

Kommentar
Fra : Tilde38

Dato : 14-04-08 20:14

det burde en dyrlæge da kunne se Nordsted..... Men sød det er den sørme...

Kommentar
Fra : Annela

Dato : 14-04-08 20:15

nå nu skal jeg lige spise - så kommer jeg igen

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 14-04-08 20:16

Hvis du ser Animal Planet så kan du da se at det ligner en lille rævehvalp.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 14-04-08 20:17

Den er altså rigtig nuser sød

Dyrlægen burde vel kende til arten uanset hvad??

prøv engang at se på dette billede af en voksen mår, kan den ikke ligne bare lidt??

Hvor har du fundet den henne? Hvad giver du den at spise?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 14-04-08 20:18

Mine forældre har haft mange ræve, også ræveunger, men det syntes jeg ikke det ligner

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 14-04-08 20:19
Kommentar
Fra : dova

Dato : 14-04-08 20:19

Jeg tror søreme det er en lille ræveunge

Kommentar
Fra : chicapigen

Dato : 14-04-08 20:20

nnøøjj hvor er den dog sød ........jeg tænkte umiddelbart på en lille ræveunge da jeg så den

chicapigen

Kommentar
Fra : Smokei

Dato : 14-04-08 20:22
Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 110 point
Dato : 14-04-08 20:25

Nu ved jeg ikke hvor, og under hvilke omstændigheder du har fundet den lille ræv, for den er slet ikke gammel nok endnu til at være kommet ud af hulen, men hvis du har den endnu, så kan den ikke leve uden mælk, så du bør henvende dig på et af de steder i linket her og høre hvad du skal gøre

http://www.dyrenes-beskyttelse.dk/db/dbpleje.nsf/ForsidePlejestation

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 14-04-08 20:26
Kommentar
Fra : dova

Dato : 14-04-08 20:28

Nej, det er med 100 % sikkerhed hverken mår , ilder elller andet i den familie.

Det er enten en ræv eller en hund, men mest sandsynligt en ræv.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 14-04-08 20:31

Jeg holder på en ræveunge.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 14-04-08 20:32

Annela, hvis jeg var dig, ville jeg sende billedet til zoo og spørge dem, hvilken dyrerace det er.

De kan også fortælle dig, hvordan du bedst opfrostrer den - hvis du kan -

Jeg syntes ikke det ligner en ræv, men den er jo meget lille, ej heller en ilder, der er halen for lille

Kommentar
Fra : dova

Dato : 14-04-08 20:33
Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 14-04-08 20:35

Dova hvordan kan du se det ikke er en mår?? eller ilder for den sags skyld

Ræv, burde dyrlægen ikke kunne se det, selv om den er så lille?? er ørerne ikke for runde??

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 14-04-08 20:35

Annela, du må simpelthen beholde dyret til det er udvokset, så vi kan få vished

Kommentar
Fra : dova

Dato : 14-04-08 20:39

Citat
Hvad gør du med en forladt ræveunge?
Hvis du finder en rævehvalp, du tror er forladt, skal du først tjekke, om hvalpen er syg eller skadet. Hvis den er det, skal den selvfølgelig hjælpes med det samme.
Hvis hvalpen ligger et farligt sted, f.eks. et stærkt trafikeret område, kan du flytte hvalpen til et sikkert område lige i nærheden af findestedet. Hvis du har flyttet hvalpen fra findestedet, er det vigtigt, at du hurtigst muligt flytter den tilbage.
Hvis hvalpen ser rask ud, og findestedet er sikkert, skal du lade den blive, men du kan komme tilbage efter 24 timer for at se til hvalpen. Hvis hvalpen er forsvundet fra stedet, har de voksne ræve sikkert taget sig af den. Større hvalpe med åbne øjne og fuldt udvoksede kan du stille lidt hundefoder og vand hos.
Hvis hvalpen er begyndt at se forkommen ud, når du efter 24 timer vender tilbage, må du tage den med til en plejestation. Ellers kan du fortsætte med at fodre den, men husk at du skal lade hvalpen blive på stedet, og at du ikke må røre ved den. Bliv ved med at fodre, til du skønner hvalpen kan klare sig selv, og lige så snart du er i tvivl om hvalpens helbredstilstand, må du tage den med til en plejestation.
På plejestationen vil man vurdere, om hvalpen er egnet til opfostring, eller om den er så syg eller svækket, at det bedste for den vil være aflivning.

http://www.dyrenes-beskyttelse.dk/raeve#forladt

Kommentar
Fra : dova

Dato : 14-04-08 20:42

Citat
Dova hvordan kan du se det ikke er en mår?? eller ilder for den sags skyld

Fordi jeg ved hvordan sådan nogen ser ud

De har slet ikke så store ben, hale, snude og ører og er slet ikke så store som den der.

Kommentar
Fra : Annela

Dato : 14-04-08 20:46
Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 14-04-08 20:48

Ja vi gætter og gætter

Citat
dyrlægen er ikke sikker på hvad det er
Men han/hun må da have haft et bud eller?
Hvad sagde dyrlægen ellers, jeg tænker på pasning og pleje?

Kommentar
Fra : dova

Dato : 14-04-08 20:50
Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 14-04-08 20:51

Ja Dova - så er der vist ingen tvivl.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 14-04-08 20:52

Annela

Hvor har du fundet den henne.......

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 14-04-08 20:53

Dova, det er ikke for at være "uforskammet" jeg spørger som jeg gør,

Citat
Hvad sagde dyrlægen ellers, jeg tænker på pasning og pleje?

godt spørgsmål!!

Hvor har du fundet den??

Som sagt ville jeg sende et billede til zoo, så ved du hvad du har med at gøre

Kommentar
Fra : dova

Dato : 14-04-08 21:01

Citat
Dova, det er ikke for at være "uforskammet" jeg spørger som jeg gør,

Det tror jeg da heller ikke......

Kommentar
Fra : Annela

Dato : 14-04-08 21:01

Dova: det billede du har sendt link på med ræve - da ligner ungen godt nok min rigtigt meget
Mærkeligt dyrlægerne ikke kunne sige det der var 6 på dyrehospitalet og ingen kunne sige hvad det er, men normalt servi jo også først ungerne når de er lidt ældre

Kommentar
Fra : Annela

Dato : 14-04-08 21:14

jeg var ude at gå med min hund og hørte den "hyle" i ca 20 min langt væk, jeg troede egenligt bare at det var nogle fugle da jeg gik tur ved en sø hvor der er mange slags fugle ol.
da jeg så kom over på den modsatte side af søen hvor der løber en villavej, blev lyden tydeligere. Jeg tænkte egl. ikke nærmere over det. Min hund var begyndt at lege fodbold med nogle drende der borr på vejen, de lege nok ½ time, pludselig smuttede min hund ind til en nabo der er døv( og ikke hjemme) der skubbede den ungen langs husmuren hen til os. Jeg troede først det bare var en katte killing. Nogle naboer der kom forbi kunne ikke kende dyrte og ingen ville tage sig af den, ergo tog jeg den med hjem til dyrehospitalet.

Kommentar
Fra : Annela

Dato : 14-04-08 21:18

nb. den får noget hundemad, som den godt vil spise og jeg giver den vand med en lille flaske jeg købte på dyrehospitalet, jeg " vasker" den på maven, så den kan tisse og det virker faktisk.
Dova. tak for listen med steder jeg kan aflevere den, de er nok bedre til at passe kræet end jeg er

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 14-04-08 21:20

3 stk lidt ældre ræveunger, som blev født hos min nabo.
http://Billedeupload.dk/showpic-1540.jpg

Det er samme udtryk ved øjnene.

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 14-04-08 21:33

Jeg ville sat den ud der jeg fandt den. Den vil da kalde på sin mor som vil komme og hente den.Men tjek efter nogle timer om den er væk.Mulig moren er død.Det er vistnok bedst og sætte den ud om aften/natten.
alimak

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 14-04-08 21:35

Den er så lille at den ikke har fået rævefarve endnu, så det er nok bedst at du afleverer den til nogle der er vant til at opfostre dem. Men sød er den.

Kommentar
Fra : Annela

Dato : 14-04-08 21:41

Tak for hjælpen allesammen !!!!!!!
jeg har fået kontakt til et af internatstederne som vil tage sig af den fremover. Den bliver hentet og bragt med Falck - er det ikke bare service?
Jeg giver poin til dig Dova da du først fandt et så godt billede der ligner at jeg blev helt overbevist og det var også din liste over internater jeg har brugt, men endnu engang TAK FOR HJÆLPEN ALLESAMMEN.

Godkendelse af svar
Fra : Annela

Dato : 14-04-08 21:43

Tak for hurtigt og grundigt svar dova.

Kommentar
Fra : AG112

Dato : 14-04-08 23:01

EN RÆV HAR GULE ØJNE, DENNE HAR BLÅ ØJNE, MEN DET KAN VÆRE EN BLANDET HUND.

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 18-04-08 10:32

ja gud hvor er den dog sød.

Godt du afleverer den et sted hvor den får det godt. Så den kan blive stor og voksen og komme ud og få et forhåbentlig godt liv.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 18-04-08 17:44

Citat
EN RÆV HAR GULE ØJNE, DENNE HAR BLÅ ØJNE,

Alle pattedyr der er født med lukkede øjne, har blå øjne de første uger....både hunde,katte....og ræve

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 20-04-08 12:42

er den lille kommet godt afsted så ;)