/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Lite-On LTN-362
Fra : Luctatic
Vist : 595 gange
200 point
Dato : 02-10-01 13:32

Jeg har et stort problem med mit efterhånden gamle Lite-On LTN-362 CD-rom drev. Windows 2000 syntes ikke helt at det gider lege med det.

BIOS finder drevet, og det virker perfekt på min gamle computer, men det virker lidt som om win2k overskriver bios indstillingerne, og si'r:" Det drev der - nej, det kan jeg ikke li', så derfor kan jeg ikke se det!".

Problemet er lidt stort da jeg har nogle CD'er som mit nye DVD drev ikke kan læse som jeg bliver nød til at bruge det gamle drev til, men det irriterer mig lidt at win2k har sin egen mening om hvad den kan se og ikke se når BIOS nu gerne vil lege med den.

Nå, nogle idéer?

Kommentar
Fra : peterbech

Dato : 02-10-01 14:41

Bum-bummelum...

- og du har selvfølgelig kigget på en eller anden "Lite-On Hjemmeside" ???
Måske er der noget godt at hente under FAQ !

God jagt

Kommentar
Fra : jak

Dato : 02-10-01 16:56

du kan finde nogle driver inde på lite-ons hjemmeside,men om de virker til dit drev ved jeg ikke.
http://www.liteontc.com

Kommentar
Fra : BASSES

Dato : 08-10-01 08:15

Hej
Når du skriver, at Bias gerne vil lege med dit "Gamle" Cd-rom drev,-skal det så forstås sådan, at du indstiller din Bias til First boot on Cd-rom ?? Hvis ikke, så ville jeg da prøve at sætte Cd-rom til First Boot i Bias opsætningen.

Mvh
BASSES

Kommentar
Fra : Luctatic

Dato : 16-10-01 11:05

Jeg har prøvet at indstille jumperne på alle mulige måder samt tilsluttet drevet på alle måder der er mulighed for. Det lader til at bundkortet bare ikke har lyst til at ha' to optiske drev på samme controller.

Kommentar
Fra : BASSES

Dato : 16-10-01 13:21

Hvordan reagerer dit "gamle" CD-rom Drev i Fejlsikret Tilstand ??

Mvh
Basses

Kommentar
Fra : movingrok

Dato : 25-10-01 00:37

Har du prøvet med en firmware opgradering?

http://www.liteonit.com.tw/index-english.htm firmware

Kommentar
Fra : fikke

Dato : 12-11-01 21:16

Tjek om der er noget firmware-opdatering eller nye drivere.(tjekkes naturligvis på producenten at drevets hjemmeside).