/ Forside/ Interesser / Hus og have / Til- og ombygning / Spørgsmål
10  McBobo 1070
Efterisolering pladebatt/flexi
Fra : kristianc
Vist : 503 gange
50 point
Dato : 14-04-08 12:44

Hej
Jeg skal efterisolere en krybekælder og havde tænkt mig at gøre som vist her:
http://www.rockwool.dk/sw64315.asp

Med nogle Flexi a-batts mellem strøerne og så afslutte med nogle Pladebatt 10.
Jeg havde via deres beregner og min egen surfen fundet en pris på cirka 8-10.000 til 140kvm.
Men nu har jeg til min skræk lige opdaget at jeg har taget fejl af de pladebatts der.. De er noget dyrere end det andet. Så det vil i stedet løbe op i 22.000. Se det er jo ikke rart. Så derfor er mit spørgsmål.
1. Er det kun for nemhedsskyld at de foreslår plade batt som afslutning, da de er helt stive?
2. Og dermed mit andet spørgsmål, hvis jeg finder en smart måde at understøtte på kunne jeg så bare erstatte pladebatt med flexi A Batt ?
3. Hvor "stive" er flexi a batt? Eller er det helt bløde som det man smider på loftet?

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 14-04-08 14:56

Jeg tror du vil blive mest tilfreds med at lave det på den anviste måde.
Du kan jo sagtens lægge noget seporex eller andet tyndplade op under der ligger på opspændt galv. tråd, men det gør det så også lidt mere BØVLET

Kommentar
Fra : kristianc

Dato : 14-04-08 15:03

Ja men hvis vi ser bort fra det bøvlede så er der vel ikke noget i vejen for at gøre det vel?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-04-08 15:06

Hvad med blot at "slå" galvaniseret net/tråd op UNDER strøerne - det kan sagtens bære isoleringen....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-04-08 15:07

Nå, det var også det du var inde på

Kommentar
Fra : kristianc

Dato : 14-04-08 15:13

Yeps..problemet er bare at andet og dermed nederste lag ligger hen under strøerne for ikke at lave kuldebroer og så skal der jo nok en anden metode til hvis det ikke er plade batts...

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 14-04-08 16:42

du skruer en 45x45 mm regle op under strøerne med en afstand der passer til isoleringen. 56 eller60 cm. sæt dem så isoleringen spænder lidt, altså ca en cm mindre afstand end det isoleringen måler. så har du en udmærket bæring til første lag. næste lan sætter du op imellem reglerne og sætter en 2mm udglødet jerntråd op pr 30 sm til at bære andet lag. sådan skal det bare gøres.
og det er rigtig sjovt at isolere over sig selv. men det finder du ud af.

tømreren