/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
Gratis-avis bliver ved
Fra : Satellit
Vist : 1446 gange
100 point
Dato : 14-04-08 11:23

Min mand og jeg har af en bekendt fået 6 ugers gratis levering af Berlingske Tidende, idet hun som fast abonnent fik mulighed for at forære avisen væk i 6 uger.
Problemet er, at vi nu har fået avisen i langt mere end 6 uger, den bliver bare ved med at komme.
Min mand mener, at vi selv skal afmelde og at der sikkert bliver trukket penge fra hans konto som betaling for avisen, men jeg siger, at det er der ikke nogen, der har lov til at gøre uden vores samtykke.
Vi er jo ikke blevet spurgt, om vi vil abonnere. Vi er ikke engang blevet spurgt, om vi vil modtage avisen gratis i 6 uger (det vil vi jo altså gerne), så jeg mener at det må være abonnementsafd. på Berlingske Tidende, som har lavet en fejl, som kommer os til gode, men som vi aldrig kan blive bedt om at betale for.
Det kan vel ikke være meningen, at vi skal have besvær med at afbryde et abonnement, som vi aldrig har oprettet?
Eller hvad?
Kan vi forvente en regning? Og hvis vi får en opkrævning, skal vi så betale for den?

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 14-04-08 11:30

Hvis i ikke selv har bedt om avisen kan i heller ikke afkræves for betaling for den .Gem aviserne hvis der bliver noget så de kan få dem tilbage

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 14-04-08 11:40

Læg mærke til om i selv skal sende en opsigelse.
Mange gange er der tale om et 6 ugers prøveperiode, der forsætter hvis der ikke femsendes en opsigelse.
Læse lige betingelserne inden i "blot forventer" at kende aftalen.
Hvis i ikke har sendt en opsigelse, kan i risikere at skulle betale.
vh Ben

Kommentar
Fra : Satellit

Dato : 14-04-08 11:43

Men vi har slet ikke odtaget noget brev, hvor der står at nu vil vi modtage avisen i 6 uger...
Vi fik det at vide fordi vi blev ringet op af min mand bekendt, som havde betænkt os.
Så vi kender ikke noget til betingelserne.
Men det kan jo være, at de har sendt et brev ud til os, som vi bare aldrig har modtaget....

Kommentar
Fra : ans

Dato : 14-04-08 11:56

I hvor lang tid udover de 6 uger har i fået avisen?

Jeg har prøvet det samme for et par år siden. Jeg fik den ca. 1 uge mere end de 6 uger, men jeg fik også et brev fra Berlingske om at jeg nu havde haft avisen gratis på prøve i 6 uger.

Jeg kunne så vælge at fortsætte/opsige leveringen. Jeg opsagde og har aldrig fået en regning.

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 14-04-08 11:57

Jeg syntes i skal kontakte Berlingske Tidende

Citat
Servicetelefon:

eller send en mail via denne side, i spalten til venstre står bl.a. Kontakt
http://www.abonnementservice.dk/front_4.asp

Kommentar
Fra : Satellit

Dato : 14-04-08 11:59

Jeg har ikke rigtig holdt regnskab med det, jeg vil umiddelbart tro at det er siden midten af februar, men jeg er ikke sikker.
Det er en dejlig luksus med avis hver dag, men vi får den ikke altid læst, og så bliver det for dyrt, derfor vil vi nødig "påduttes" et abonnement.

Kommentar
Fra : lham

Dato : 14-04-08 12:03

hvad med at kontakte din mands bekendte og se hvad betingelserne for gaven til jer er-jeg mener dog hvis i ikke har modtaget noget fra avisen kan i fortsat "nyde" den men måske kommer venner op at hænge på noget. I har jo aldrigt bedt avisen om at modtage noget det har han.-var inde i noget lignende en del år siden -avisen opgav sagen selv om jeg havde fået den 3 mdr udover det "lovede "

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 14-04-08 12:06

Er i hjemme når avisbudet kommer? Så kan i da nægte, at modtage den. - Måske han af "gammel vane" fortsætter med, at levere den. Hvis ikke det er budets fejl ,så ring for en sikkerheds skyld til abonnementsafdelingen.

Accepteret svar
Fra : henrikkrebs

Modtaget 100 point
Dato : 14-04-08 12:52

Fortsæt roligt med at modtage den.

Der er intet der forpligter jeg til at reagere - hvis det fortsætter mere end 2-3 uger kan I dog være venlige overfor avisen ved at orientere dem. Det er helt normalt at aviserne fortsætter lidt 'over tiden' fordi de håber at folk så føler sig mere forpligtigede.

Formelt skal I opbevare det I modtager 'uretsmæssigt' (og kan kræve jer betalt for lagerplads), men værdien af brugte aviser er så ringe at der næppe kan blive stillet et sådant krav i dette tilfælde.

Det var dog en frygtelig tanke din mand har om at nogen trækker penge fra hans konto. Paranoia? Den eneste måde det kan gøres på er via PBS's betalignsservice, og det har han forhåbentlig kontrol over.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 14-04-08 12:57

En avislevering uden direkte aftale om levering.............må regnes for reklameuddeling.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 14-04-08 12:59

Når i er bevidste om at aftalen galdt for 6 uger, er i ikke i god tro når leveringen fortsætter ud over den aftalte periode, i bør derfor snarest kontakte Berlingske og få bragt sagen i orden

Kommentar
Fra : henrikkrebs

Dato : 14-04-08 13:14

Kortoververden >> når jeg og lham lige har fortalt at det er normalt at den slags bevidst fortsætter lidt ud over grænsen, så er Satellit da stadig i god tro.

Nu kan du få Kristeligt Dagblad gratis og uforpligtende i 4 uger.

Godkendelse af svar
Fra : Satellit

Dato : 14-04-08 14:19

Tak for svaret henrikkrebs.
Tror dog alligevel at jeg kontakter abonnemntsafd. for en sikkerheds skyld.
Det føles underligt at modtage noget, man ikke har bedt om og ikke har tænkt sig at betale for.
Vi har tidligere abonneret på berlingeren og har abonnement på Weekendavisen, så det er nok derfor min mand er "panoid" og tænker, at de msåke bare trækker pengene automatisk....

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 14-04-08 14:51

[CITAT]Indsæt din tekst herTror dog alligevel at jeg kontakter abonnemntsafd. for en sikkerheds skyld.

Hvad sagde jeg?