/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
IP-telefoni og router
Fra : axelbjarne
Vist : 740 gange
100 point
Dato : 14-04-08 06:22

Skal min IP-telefon kobles på samme måde som ved modem, når jeg skal til at benytte en router?

Det vil sige ind i mellem PC og router - nu har jeg den mellem PC og modem.

mvh.
axelbjarne

Accepteret svar
Fra : Smukke_Ole

Modtaget 100 point
Dato : 14-04-08 07:39

Det afhænger af, om di IP telefoniadapter har indbygget router eller ej.
Jeg har selv lige haft en del problemer i den henseende, idet min ATA (AnalogTelefonAdapter)
ikke har indbygget router, og min IP telefoni leverandør, UnoTel, påstår, at den godt kan kobles til en router, som jeg har anskaffet mig for nylig. Det giver dog visse problemer, da ATA'en fra UnoTel ikke har indbygget router.
Det giver sig udslag i, at ATA'en ind i mellem falder ud.

Smukke_Ole

Godkendelse af svar
Fra : axelbjarne

Dato : 14-04-08 09:41

Tak for svaret Smukke_Ole.

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 14-04-08 09:42

Jeg bruger også UnoTel, og skal så over på Cybercity med deres router...så jeg får se, hvordan det spænder af....

hilsen
axelbjarne