/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Videoer vises ikke?
Fra : Sygate
Vist : 465 gange
420 point
Dato : 13-04-08 23:04

Jeg bruger Vista ultimate med SP1.

Nogle videoer på nettet kan jeg ikke se. Der kommer den sædvanlige side frem med: internet explorer cannot open...bla bla..

Med XP oplevde jeg det aldrig.

Jeg har Både Windows Media player og VLC playeren og ACE mega codecs pakke installeret.
Så den del burde være på plads.

Kan man ikke gøre et eller andet så Vista automatisk åbner videoerne med en af afspillerne?

Kommentar
Fra : Sygate

Dato : 13-04-08 23:05

P.s.
Jeg har også været ude for det med en Vista Home premium på en anden computer. Så det må næsten være en default setting der gør det. Er der andre der kan nikke genkende til det?

Kommentar
Fra : klamigen-lol

Dato : 13-04-08 23:19

åben player
funktioneer
indtillnger
stream +______sæt den til AUTO / ?
brug BROWSER ______IKKE BRUG PROXY
ellers hent http://www.codecpackguide.com/klcodec.htm

Kommentar
Fra : klamigen-lol

Dato : 13-04-08 23:21

eller se din ildmur efter, det er ikke sikker
den må _____have lov til en KIGGER

har du betlt lisenc

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 13-04-08 23:22

Tryk på videoiconet højreklik og åbn med. I vinduet der kommer frem flueben i åbn altid med dette program

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 430 point
Dato : 13-04-08 23:26

Firefox kan altså godt køre på Vista: http://www.mozilla.com/en-US/firefox/system-requirements.html hent den dansk udgave her: http://www.mozilla-europe.org/da/products/firefox/features/ med Firefox browser kan du sætte den til at åbne videoer i en anden afspliller, eller installere Windows MediaPlayer plugin og afspille i browseren: http://port25.technet.com/pages/windows-media-player-firefox-plugin-download.aspx hent og installerer Firefox (husk dansk sprogpakke til stavekontrollen) den løser alle dine problemer

Kommentar
Fra : klamigen-lol

Dato : 13-04-08 23:28

Citat
Tryk på videoiconet højreklik og åbn med. I vinduet der kommer frem flueben i åbn altid med dette program

Ssgulle lige samme VEJ_ bare i plaier, //
AFSPIL ALT__alla

Kommentar
Fra : klamigen-lol

Dato : 13-04-08 23:30

æDDD tangebter

G_ant (I)

Kommentar
Fra : klamigen-lol

Dato : 13-04-08 23:31

den fatter je heler ikke__

Kommentar
Fra : Sygate

Dato : 14-04-08 11:16

Jeg kan ikke se noget ikon på videoerne, så jeg kan trykke på det og justere det til.
Min Firewall har jeg lige tjekket, den stod forkert kan jeg se, men det hjalp ikke engang at tillade det.
Har også været inde i settings på bådeWindows Media player og VLC player. Der kunne jeg ikke finde noget som helst.

Kan jo godt bruge firefox, men det er da irriterende at exploreren ikke virker..

Det er kun videoer der åbner i en hjemmeside og ikke eksterne playervideoer. Men jeg kan godt se youtube videoer og andre lignende.

Hvad i alverden kan det være?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-04-08 21:51

Citat
Det er kun videoer der åbner i en hjemmeside og ikke eksterne playervideoer

Det er vel OGSÅ eksterne playere eller hvad.....

Den må du lige forklare - endnu bedre - et link til et eksempel.....

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 15-04-08 00:53

Jeg kender det godt Sygate, dengang jeg ikke kunne installere Internet Explorer 7, det skal kan lade sig gøre når alle andre kan, forslaget fra Sunowich kan du vist ikke bruge til noget, kan du se videoen om "søkoen" fra TV2 ? :http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-11150293.html prøv at klikke et par gange i det tomme felt for at aktivere flash, kan du så se videoen ?

Godkendelse af svar
Fra : Sygate

Dato : 15-04-08 17:39

Tak for indsatsen alle sammen. Jeg prøver mig lidt frem...

INdtil videre bliver det så firefox.

Jeg kunne godt se den video med søkoen.. det er garanteret nogle bestemte filtyper jeg ikke kan åbne.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 15-04-08 20:09

Selv tak, du er sikker på at du har alt i Java og flash player ?