/ Forside/ Karriere / Offentlige / Selvangivelse / Spørgsmål
10  Busken 360
aktier-skat!
Fra : Eschen
Vist : 472 gange
100 point
Dato : 13-04-08 11:29

Aktier købt i 2007-- der er lidt tab på dem,31-12-07 - skal / kan det trækkes fra ??
Men vel ikke før ved salg - når og hvis der er tab.

Kommentar
Fra : Hejdu58

Dato : 13-04-08 11:47

Hvis aktierne ikke er solgt kan du ikke trække tab fra på selvangivelsen, og du skal heller ikke føre evt.kursgevinst/fortjeneste på aktier der ikke er solgt,

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 13-04-08 11:49

Når du handler aktier løber du en risiko for at tjene eller tabe penge, i dette tilfælde tabte du.
Hvordan tror du at andre skatteydere vil reagere, hvis de skulle betale for dine fejlinvesteringer?
Du må vente med at sælge til aktierne er steget.
MV

Kommentar
Fra : Eschen

Dato : 13-04-08 12:12

Ok. nogle er gået op --men det er først ved køb og salg man skal opgive det til skat.jep §§

Kommentar
Fra : Paulus1

Dato : 13-04-08 12:43

Det altovervejende udgangspunkt er, at aktieavancebeskatningen kun sker ved ved salg af aktierne.

Avancer ved salg er skattepligtige (aktieindkomst)

Tab på unoterede aktier kan fradrages på selvangivelsen (aktieindkomst).
Tab på børsnoterede aktier kan kun modregnes i fremtidige avancer på børsnoterede aktier.

http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=365139&vId=201709&i=594#i365139