/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Media Player 11 / Vista
Fra : kraew
Vist : 516 gange
20 point
Dato : 13-04-08 10:02

Jeg er løbet ind i et ret trælst problem, ved min Media Player 11. (Vista)

I biblioteket ligger der en del sange (mp3) som jeg IKKE kan få lov til at slette.
Når jeg højre klikker på dem, og vælger "slet", sker der simpelthen intet.

Selv når jeg sletter mp3 filerne fra harddisken, for bagefter at "afspille" dem i mediaplayer'en, får jeg beskeden om at finen ikke findes, men kan STADIG ikke slette dem fra mediaplayer'ens bibliotek.

Jeg har søgt på Microsofts hjemmeside efter opdateringer, men jeg har alt hvad de kan tilbyde mig.
Og jeg kan heller ikke afinstallere Media Player 11 (typisk Vista-crap), for at geninstallere det.

Aaaaarhg! Er der andre som har dette problem; eller bedre, en løsning?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 13-04-08 10:41

Start MP 11
Ved siden af søge feltet er der en rulle menu hvor du kan vælge klassisk visning
funktioner > indstillinger > bibliotek > [ V ] "slet filer på computeren, når de slettes i biblioteket
Måske det hjælper
den klassiske visning kan du vælge fra igen i rullemenuen.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 13-04-08 12:07

Du er ikke den første med det problem. Jeg tror der er en fejl i MP 11

Kommentar
Fra : kraew

Dato : 13-04-08 12:15

Nej, det har intet med "slet filer på computeren" funktionen at gøre. Den reagerer simpelt væk ikke på "slet" kommandoen, på disse udvalgte filer.

Det må have noget med de konkrete mp3 filer at gøre; enten har de en indstilling sm gør at MP11 bare VIL have dem til at være der, eller også er de blevet indført MP11's bibliotek under forkerte omstændigheder.

Er da godt at høre, at jeg ikke er den eneste med dette problem!

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 13-04-08 12:24

Prøv at slette med CCleaner og lad den tage det hele så er registreringerne at musikfilerne væk i registreringsdatabasen.

http://www.ccleaner.com/

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-04-08 15:10

Afspilningslisten har INTET med dine filer et gøre....

Den kan slettes ude til venstre...
Er det kun enkelte melodier du har slettet/vil have slettet fra listen, må du lave en ny liste med disse og derefter slette den gamle liste....

At det er en tanketorsk fra MS´s side er der vist ingen tvivl om.....

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 13-04-08 16:40

refi, hvor er du vågen. Jeg har aldrig tænkt på at dert er sådan det skal gøres

Kommentar
Fra : kraew

Dato : 13-04-08 18:41

Men det er ikke afspilningslisterne, som volder problemet. Dem kan jeg oprette, redigere og slette efter velbehag.

Nej, problemet er, at der i selve biblioteket er optaget nogle (20-30 specifikke) sange, som ikke KAN slettes ud af biblioteket, selv om de ikke længere findes på PC'en.

Og det er lidt efter random princippet; 2 numre med Björk, 1 nummer med The Kooks, 3 numre med en anden kunstner osv. Selv om jeg for længst har slettet disse albummer fra min PC pga. pladsmangel.

CrapCleaner virker som et ret fornuftigt program, men afhjælper ikke problemet.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-04-08 18:50

Citat
i selve biblioteket er optaget nogle

Så højreklikker du på dem du vil have væk....

Så får du valget mellen KUN at slette dem i listen eller HELT slette dem fra komputeren (det sidste er jo ikke aktuelt...)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-04-08 18:52

Og så kan jeg godt se at det er det du IKKE kan åbenbart

Så er der kun tilbage at geninstallere MP11 - det andet SKAL virke - har lige afprøvet det....

Annuller spørgsmålet
Fra : kraew

Dato : 19-04-08 02:38

Jeg har desværre ikke modtaget et brugbart svar, og annullerer derfor dette spørgsmål