/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Java ! ! !
Fra : yearhouse
Vist : 745 gange
100 point
Dato : 13-04-08 07:00

G´morn´ kloge venner

Nu er det galt med min JAVA....altså ikke kaffen *g*
Men det startede med, at jeg ikke kunne komme på net-bank...Der var bare et rødt kryds. Ligeledes på enkelte chat-steder er jeg udelukket.

Jeg HAR prøvet at afinstallere JAVA og reinstallede det...Første gang jeg gjorde det, virkede det et par dage, men NU kan jeg sq ikke få den til det igen.

Har nogen en løsning? (Windows Vista)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-04-08 07:42

De steder jeg kender til hvor problemerne opstår (i særdeleshed banker) er der et link hvor du kan hente den opdatering der kræves.....

Så hvis du forsøger at installere på andre måder er det da muligt det giver problemer..... (forkert version ect.)

Kommentar
Fra : 1133

Dato : 13-04-08 09:57

hej prøv denne side
znn.dk
kunne ikke sætte link ind hvorfor ved jeg ikke

Kommentar
Fra : xaque

Dato : 13-04-08 10:47

har du opdateret din browser til IE7 eller den nyeste firefox?
og har du hentet alle opdateringer til windows?

Kommentar
Fra : yearhouse

Dato : 13-04-08 10:52

Tak skal i ha´....men den er da vist HELT gal?

Nu er der begyndt at komme en gul bjælke, som spørger om ActivX.
Dette har jeg godkendt.

Så kommer der en rude, om jeg vil bekræfte tilføjelsesprogram fra Microsoft.
Det har jeg osse godkendt, men blev nægtet mulighed for at instalere.

Jeg prøvede så igen...med lavere sikkerhedsnivau.
Så fik jeg lov at indstallere...

Men ak.....Intet har hjulpet. Jeg har stadig et rødt kryds

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 13-04-08 10:53

Her er linket...........................alle tiders sted, med en del oplysninger.
http://www.znn.dk/

yearhouse - jeg forhøjer lige med 100 point, hvis jeg må skylde.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 13-04-08 12:19

Lyder måske som om der er snavs på din pc. Rens endelig dset kan aldrig skade.

Jeg har lige renset min, pga at min IE7 ville låse, når jeg åbnede noget via Gmail. Om det var Gmail eller IE7 der drillede er jeg lidt usikker på.

Jeg kørte en totalscanning med både Avast, CCleaner og Superantispyware og fjernede alle de gamle regfiler der var efterladte så funkede det hele igen. Forårsrengøring er aldrig af vejen.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 13-04-08 13:55

I kan bare holde jer væk fra alle de snavsede sider på nettet.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-04-08 15:01

Citat
Det har jeg osse godkendt, men blev nægtet mulighed for at instalere.

Det er fordi du IKKE kører det med administrative rettigheder....

Højreklik på den fil det drejer sig om, så får du muligheden for at køre den som administrator....

Vista er og bliver en spøgefuld affære

Selvom du er DEN ENESTE der bruger maskinen har du IKKE tilladelse til at installere ALT....

Så har du andre ting der "driller" - højreklikker du bare på installationsfilen....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-04-08 15:03

Citat
I kan bare holde jer væk fra alle de snavsede sider på nettet

Det skal Vista nok fortælle dig hvis du kommer "for tæt" på

Kommentar
Fra : yearhouse

Dato : 13-04-08 20:21

Pu-ha.

Nu har jeg renset på kryds og tværs...afinstalleret ALT JAVA...og geninstalleret....Men der er sq STADIG rødt kryds.

Når jeg følger vejledningen vedr. manglende JAVA, og forsøger IGEN, kommer der blot en melding om, at jeg allerede har det, og vælger så reinstal.

Dette står så på JAVA-siden:

We encountered an issue while trying to automatically install Java software onto your machine.

If you encounter an error, check the top of the browser (see image above) for a yellow bar that reads "This site might require the following ActiveX control: J2SE Runtime Environment 6 Update 5 from 'Sun Microsystems, Inc.'. Click here to install..." Click the yellow bar and choose "Install ActiveX Control..." to allow installation to proceed.

Kommentar
Fra : yearhouse

Dato : 13-04-08 20:22

Skal lige sige, at der osse er problemer i et andet forum med chat

Kommentar
Fra : sokoban

Dato : 13-04-08 20:36

Se lige efter om din firewall, giver dig ret til at gå på sider med portnummer 443.
Du skal sige ja, til aktive x og javaskripts / aplets.

Desuden, har de fleste Banker en service, du kan hente, hvis du har problemer med
din sikkerhed = firewall og andre indstillinger.

Jeg vil dog ikke anbefale at du bruger programmet, da det ændrer alt for mange sikkerheds-indstillinger, som ikke kan anbefales, jeg har selv afprøvet Bankens, og der gik total gøge-unge
i mine indstillinger, men se efter dine porte, 443 bruges til ? sikker betaling / sikre sider.

Tvivler på du ligefrem har virus, medmindre den kommer fra Java.
Især den/ de sidste udgaver er ikke ligefrem sikre at bruge.
Mange siger der ikke er indlagt wallware, men den er der trods alt.

Prøv at søge på din Bank, der ligger altid en ældre udgave af samme program Java.
Ellers søg på nettet under - old Java.
Jeg har en ældre udgave, som jeg selv bruger, den skal jeg gerne lægge på nettet.

Kommentar
Fra : yearhouse

Dato : 13-04-08 22:28

Jeg bakser med det imorg....tak så længe

Kommentar
Fra : nielsjs

Dato : 14-04-08 17:09

jeg tror det har noget at gøre med den sikre tilstand og beskyttede tilstand (se nederst midtfor til højre!!!). Og hvordan lige det skal stå afhænger vist lige af hvilken bank du har.
Jeg har skullet ind og skrive lidt under funktioner>internetindstillinger>sikkerhed og under websteder man har tillid til skulle der skrives et eller andet.
Men prøv om ikke du kan finde en hjælp til opsætningen....

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 19-04-08 06:24
Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 19-04-08 06:31

Her skulle det være:

Højreklik på komandopromt tryk "run as administrator" (VIGTIGT).

Et sort vindue kommer frem

skriv:

Netsh int tcp set global autotuninglevel=disabled

tryk "enter"

Den skulle efter kort tid skrive OK og lukke vinduet selv (mener jeg)

Kommentar
Fra : yearhouse

Dato : 19-04-08 10:27

Tak Axelbjarne

men det har desværre ikke hjulpet. Men i netbank-login kommer der en gul linie, der siger jeg ikke har tilladelse til at bruge ActicX

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-04-08 10:34

Det må du så give den tilladelse til - ellers kommer du aldrig videre....

Kommentar
Fra : yearhouse

Dato : 19-04-08 11:09

Yep...logisk nok....

Men dén mulighed har jeg ikke i bjælken

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 100 point
Dato : 19-04-08 11:18

Det kan ikke passe - det er NETOP derfor den kommer

Noget tyder på du trænger til en NYinstallation - der er vist godt rod i et eller andet, og da rep. ikke virker bliver mulighederne mere og mere begrænsede....

Kommentar
Fra : yearhouse

Dato : 19-04-08 11:24

Det tror jeg osse, Refi,

Jeg vil prøve med en systemgendannelse først.
Jeg HAR heldigvis VISTA cd´en og kan måske køre noget reparationshalløj derfra????

Godkendelse af svar
Fra : yearhouse

Dato : 05-05-08 12:47

Tak for svaret refi. Der trængte vist bare til lidt "fejning"

Kommentar
Fra : sokoban

Dato : 02-09-08 19:54

der siger jeg ikke har tilladelse til at bruge ActicX
Aktive X, tror jeg det hedder, og du kan give tilladelse til det over dine internetindstillinger - sikkerhed, - under det der hedder tilladelse til at køre aktive x og scripts på denne pc, disse skal DE- aktiveres og så skulle det virke, også hvis du har problemer med andre ? ting du ikke kan få vist, såkaldt NORMALT, men får en masse advarsler, MEN vil dog ikke rette på disse, medmindre du har en god Firewall, hvor du muligvis også har ret til at ''visse'' sider tillader at der bliver brugt aktive X´er, en anden ting er, at HVIS det er første gang du logger på din NETBANK, skal du godkende en INDSTALLERING af dette X, da det bruges til at kontrollere din BANK-KODE, som du har fået af banken, klikker du videre på dette under install/ af dette aktive X, bliver du spurgt, om du vil TRO eller bare indstallere det for engang, hertil skal du klikke på INSTALLER altid aktive x, fra denne, og så kam du ellers finde flere oplysninger under Certifikat og GYLDIGHED.
Nå, men det var bare lige en efter-hovsa.
Du behøves IKKE at genindstallere eller reparere noget.

Kommentar
Fra : sokoban

Dato : 02-09-08 19:56

disse skal DE- aktiveres
Skal aktiveres, alt efter hvad der står i afkrydsnings feltet.

Kommentar
Fra : sokoban

Dato : 02-09-08 19:59

som du har fået af banken,
Første gang du logger på din netbank.
Disse koder burde du gemme på en disk eller andet, så du IKKE behøver at genoprette din netbank igen, hvis det skulle gå helt galt.
Men pas på dem.

Kommentar
Fra : sokoban

Dato : 02-09-08 20:01

Den kom VIST helt over i en Netbank, men det er næsten det samme
Beklager det, læste vist ikke som jeg fårstod spørgsmålet.