/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Nervøsitet
Fra : Nik_
Vist : 694 gange
30 point
Dato : 12-04-08 22:46

Nogen der har ideer til hvordan man kan slappe af/holde op med at være nervøs?

Accepteret svar
Fra : skytten49

Modtaget 40 point
Dato : 12-04-08 22:52

Hvad er du nervøs for? der er jo forskel på, hvad man skal gøre, hvis nervøsiteten er grundløs eller der er en god grund til nervøsiteten

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 12-04-08 22:54

Nervøs i al almindelighed eller over noget specielt ???? Start med at tage en dyb indånding så du for rigeligt med luft helt ned i lungespidserne og mens du gør det blir du lige nødt til at fortælle noget mere

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 12-04-08 23:01

Hej Nik_

Det er et stort emne, du spørger om her. Der er så utrolig mange grader af nervøsitet. Fra den lette uro, som alle kender - til angst som forhindrer en normal tilværelse.

Kan du evt. uddybe lidt mere?

Men generelt kan jeg anbefale dig afspænding, evt til musik. Niels Eje har udgivet en cd med afspændingsmusik: MusiCure, der bl.a. kan købes på apoteket

Kommentar
Fra : sansemotorik

Dato : 12-04-08 23:34

En cykeltur i det fri en ren vitaminpille. Du får frisk luft og kommer af med ophobet stauneret energi som kan være med til at gøre nervøs. God motion stimulere vigtige nødvendige kemiske stoffer i hjernen, som er med til at mindske nervøsitet, angst og stress.

Er din nervøsitet slem kan en NLP terapeut anbefales. NLP arbejder udfra styrke og positive redskaber til at mindske ubehag.

Pas godt på dig selv
Marianne

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 12-04-08 23:51

Noget jeg lærte engang på et kursus:

Hvad er det værste der kan ske?
Hvis du eksempelvis kommer for sent til toget, bare tag det næste...

Hvis du tænker i de baner, reducerer du din nervøsitet, Svend

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 13-04-08 00:54

Fed formulering

Citat
Start med at tage en dyb indånding så du for rigeligt med luft helt ned i lungespidserne og mens du gør det blir du lige nødt til at fortælle noget mere

LOOL Hvordan hulen skal man kunne tale, mens man tager en dyb indånding

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 13-04-08 01:06

Gå til lægen klummerrøv

Kommentar
Fra : skytten49

Dato : 13-04-08 01:07

Nik - jeg synes du bliver nødt til at være aktivt med, hvis du ønsker nogle skal kunne rådgive og hjælpe dig fornuftigt

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 13-04-08 04:02

# skytten49

Hvis nu Nik_ er for nervøs til, at svare her, så er det da ikke bedre end godt.

Men der under alle omstændigheder EN god ting, ved både, at være nervøs, og bekymret, det man er nervøs for, bliver aldrig andet end max. halvt så galt, som frygtet, og ud af 100 bekymringer, er der sjældent mere end EN, der "bære frugt".

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 13-04-08 07:10

Ja, arbejde med ens selvværd, så man får styrke til at stå ved sig selv.

Vil gerne modsige at NLP skulle være vejen frem. Det er privat psykoterapi der er fuld af hurtige løsninger og argumenter, som ligner sekters arbejdsmetode.
Tag en snak med din læge hvis det er et problem du selv har og som du føler er invaliderene. Ofte kan en læge få tingene ned på jorden - hvis det er slemt kan man få samtaler hos en psykiater. Alternativt find en rigtig psykolog der som den eneste har en anderkendt uddannelse indenfor området, og som koster en mindre formue - men den er bedre givet ud, en den man betaler hos div. mere eller mindre udviklede psykoterapeuter.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 13-04-08 10:57

Nik_
Fortæl lidt om hvad der gør dig nervøs.
Fortæl om hvornår du er nervøs.

Det er ikke sikkert at vi har svaret, men måske kender vi det selv.

Godkendelse af svar
Fra : Nik_

Dato : 20-04-08 21:12

.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 20-04-08 21:15

Fint du gav point til Skytten. Dit spørgsmål er virkelig besvaret i det indlæg

Kommentar
Fra : skytten49

Dato : 20-04-08 22:20

Hej Nik - det var synd, at du ikke hjalp os med at hjælpe dig! Jeg tvivler på, at hvis du virkelig havde et problem, at du er blevet hjulpet. Du fortalte os for lidt, til at det var muligt at hjælpe. Men du kan jo komme tilbage, hvis du får modet til at gøre noget.
held og lykke

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 20-04-08 22:43

Skytten

Du forsøgte, men havde for lidt at gøre med... det var det jeg mente.